Davin dv-12 thermische zekering springt plots

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Manfred
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2018
    • 563

    #1

    Davin dv-12 thermische zekering springt plots

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik begin net een nieuwe kweek, (kamertempreatuur is 21-26), in de tent 21-29, en die davin thermische zekering springt als er twee uur de lampen branden, er zitten davita pro 1000 de op, die elke op 600 watt staan ...

    thing is... dit heeft altijd gewerkt ... (soms sprong het eens, maar toen was het 40 graden of meer op de zolder)

    nu hebben ze geen enkele reden om te springen ....

    hebben jullie raad?

    het is nu sinds ik ze opnieuw heb aangestoken al elke dag dat die zekering springt ...

    kan ik iets meten ofzo???

    de schakelklok zelf stopt ook .... (wat wsl normaal is)

    Grt Manzo

  • Manfred
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2018
    • 563

    #2
    de zaden zijn nog niet boven de grond, misschien eens één lamp uitzetten en kijken wat het doet en dan de andere uit???

    Comment

    • Manfred
      Junior Grower
      MemberLucky Member
      • Feb 2018
      • 563

      #3
      ik heb effe nagedacht over troubleshooting:

      vanochtend lag ie weer uit ...

      ik ga twee stappen doen:

      1) ik ga enkel lamp A aankoppelen aan de klok (blijft ie branden, dan is het mogelijks B of A+B)
      2) ik ga enkel lamp B aankoppelen aan de klok (blijft ie branden, dan is het mogelijks A of A+B)

      indien A + B dan is het de klok zelf?

      Maar ik denk één van de lampen.

      Gelukkig heb ik mijn oude hagelslagkappen en lampen nog!

      gezien de zaden nog niet boven zijn, zet ik ze op 24/24 ...

      Indien de zekering slechts bij één lamp uitvalt, verwissel ik de lampen van A & B om te kijken of het effectief aan de lamp ligt.

      Suggesties nog?

      Mvg Manzo



      Comment

      • joremkrank
        Cronic Grower
        Lucky Member
        • Oct 2015
        • 3260

        #4
        ha ha ha ha kan hier echt niet op reageren lees het boek stroom en co van agilles voetlamp
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment

        • joremkrank
          Cronic Grower
          Lucky Member
          • Oct 2015
          • 3260

          #5
          zou gewoon een growshop om advies vragen beetje link zo.wel goede meterkast zooi geen porselijn en andere zooi?
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment

          • Manfred
            Junior Grower
            MemberLucky Member
            • Feb 2018
            • 563

            #6
            davin dv-12 is 6 jaar oud
            gavita's hebben max 10 kweken gedaan

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Als je googelt zie je dat dit een vaker voorkomend probleem is bij de Davin's.
              Heb je al geprobeerd om er een 8A of 10A zekering in te doen ?
              Die 6A die gebruikt wordt is net aan genoeg.
              Een 600W Evsa trekt 660W maal twee is 1320W (zonder boost!)
              Deel je dat door de spanning, 230V dan krijg je ruim 5.7A
              Je gebruikt 1000W evsa's dus die trekken misschien net iets meer en dan wordt het heel krap.
              Eventueel kun je die evsa's even in een verbruiksmeter steken om te zien hoeveel die precies trekken.
              Allebei, want er kan weleens verschil in zitten.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Ah een bekend probleem, dat verklaart waarom een vriend van mij telkens problemen had ermee. 2 x 600 w evsa bleef eruit klappen. Hij heeft een andere gekocht en ik heb de Davin meegenomen die nu al enige tijd goed draait met 2 x 220 w LED. Iedereen blij alleen hij financieel een beetje lichter
            • Ipie
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Feb 2016
              • 2241

              #8
              Je hebt toch niet je stroomdraad ergens opgerold
              liggen toch? Dat werkt als een spiraal en klappen
              ze er ook uit!!

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Niet alleen als spoel (dat bedoel je waarschijnlijk?), maar ook als brandhaard

              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Als ik jou toch niet had Kroketje!!
            • Manfred
              Junior Grower
              MemberLucky Member
              • Feb 2018
              • 563

              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
              Als je googelt zie je dat dit een vaker voorkomend probleem is bij de Davin's.
              Heb je al geprobeerd om er een 8A of 10A zekering in te doen ?
              Die 6A die gebruikt wordt is net aan genoeg.
              Een 600W Evsa trekt 660W maal twee is 1320W (zonder boost!)
              Deel je dat door de spanning, 230V dan krijg je ruim 5.7A
              Je gebruikt 1000W evsa's dus die trekken misschien net iets meer en dan wordt het heel krap.
              Eventueel kun je die evsa's even in een verbruiksmeter steken om te zien hoeveel die precies trekken.
              Allebei, want er kan weleens verschil in zitten.
              je hebt gelijk, mijn test wees uit dat het de klok is, nu staan ze op 24/24 (net kopjes boven de grond gestoken) ik ga ze twee weken op 24/24 laten? en dan naar groei gaan. 9 planten in tien liter potten per lamp van 600watt, ik ben niet van plan te toppen. ok zo? Die gavita's zijn binnenin ook nog eens beveiligd trouwens.

              Waar kan ik zo een zekering halen? Ff googlen en straks die klok opendoen.

              Die knop die je moet induwen, is automatische zekering. Ik kan me inbeelden dat er twee in zitten? de thermische lijkt me meer iets dat doorbrandt, terwijl de stop enkel afslaat bij de stroom?

              de thermische zekering kan maar één maal gaan denk ik,

              ik heb deze nodig denk ik: https://www.vanrijwatersport.nl/elek...pere-230-volt/

              ik vraag het nog wel aan een vriend die electronicus is ... want hoeveel ampere kunnen die relais en zo aan ...

              in principe komt een zekering neer op een zekering hé ... afslaan bij teveel ampere...

              (ik weet dat stroom en temperatuur met elkaar verbonden zijn)

              thx
              Last edited by Manfred; 13 September 2019, 08:49.

              Comment

              • Manfred
                Junior Grower
                MemberLucky Member
                • Feb 2018
                • 563

                #10
                komt de dv-12 ook in 2000 watt? http://www.growcenter-noord.nl/relai...884ec3a96f1518

                2000/230 = 8.6 amp

                ik vraag het wel aan een vriend

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #11
                  Ik denk dat dat gewoon een dv12 met kachelcontact is.
                  Ik heb zelf geen davin en als je een electrofanaat als kennis hebt zou ik die zeker inschakelen als je die vertrouwd.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Manfred
                    Junior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Feb 2018
                    • 563

                    #12
                    QnQ
                    het probleem is opgelost door een 10 Ampere zekering inderdaad

                    Thermische Zekering, 10A, met Reset knop
                    Even googlen en je komt op de site ...

                    Het relais in de schakelklok gaat tot 30Ampere, nu ja, waar zijn we over bezig hé? Op mijn thuisnet zitten zekeringen van 16Ampere per groep .... we zijn ocharme over twee lampen bezig ... toch spijtig dat davin er een 6 Amp zekering heeft ingestoken...

                    thnkas

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #13
                      Yep, ontwerpfoutje.
                      Thanks voor de update.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...