Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over hoe ik cob led lamp aansluit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vragen over hoe ik cob led lamp aansluit

Korting op 420shop
    dag beste mensen even een snelle vraag waar ik graag een antwoord op wil , ik wou 2 cob led lampen van 100watt ( per stuk) in een tent hangen , nu vraag ik me af of ik een ballast nodig heb of gewoon zo mag insteken , ik wil natuurlijk veilig aansluiten . https://kingofleds.eu/collections/op...100w-3500k-cob het gaat over deze lamp

Voor dat geld had ik toch andere gekocht dat is voor 2 stuks 450 euro
    Eerste ronde
    Haze kweek #1
    Haze kweek #2

Comment

• TangerineDream
      TangerineDream commented
      Editing a comment
      ja maar geld is geen probleem , ik heb autoflower grows gezien met deze lampen en ze gaan echt heel heel goed , welke had je in gedachte ? En weet jij het antwoord op mijn vraag ?

• Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja via alie dezelfde spullen bestellen maar dan heb je er 8 op 36w draaiend.

Maar antwoord op je vraag is dat die ingebouwd zit zover ik kan zien is dit plug and play zeg maar

Ingebouwde driver dus die mogen zo in het stopcontact inderdaad, eventueel een tijdschakelaar met relais ertussen als je die zonder relais niet vertrouwd.
    Eerste kweekverslag onder gewone LED lampen

Tweede kweekverslag onder gewone LED lampen

Comment

Je bedoelt een driver... die zit bovenop het koellichaam gemonteerd, dus deze kun je dus zo in het stopcontact steken. Als je een relais bedoelt, dan zeg ik 'nee, maar gebruik wel een degelijke schakelklok'. Een ballast gebruik je alleen bij gasontladingslampen zoals HPS of TL.

Wat de beste lamp is hangt af van je kweekoppervlak. Is die rechthoekig (plm 100x60) dan zijn 2 lampen van 100W effectief. Is die vierkant (plm 80x80) dan zou ik voor 4 lampen van 55W gaan (geld is geen probleem toch? ).

Comment

• Meglow
        Meglow commented
        Editing a comment
        Growmix is prima, maar mijn persoonlijke insteek is dat je niet blind het Plagron schema volgt. Geef growvoeding alleen zo gauw je ziet dat de plant daarom vraagt, bv. als tijdens de groei de kleur van de bladeren lichter wordt (verondersteld dat je verder geen fouten heb gemaakt, zoals bv. overwateren). Een autoflower begint vrij snel met bloeien en in die growmix zit meestal voldoende om de dames tot die tijd gezond te houden. Pas als de plant echt alleen nog bloeit, d.w.z. dat de groei er echt helemaal uit is, ga je over op terra bloom.

• TangerineDream
        TangerineDream commented
        Editing a comment
        oke bedankt growmix heeft een ph tussen 6-7 (volgens de website van plagron) kan ik dan gewoon kraanwater met ph min of lemon kick verlagen naar 6,1 - 6-5 en dan zo de voeding er aan toevoegen ? of moet ik ook de ph waarde van de aarde ook verlagen ?

• Meglow
        Meglow commented
        Editing a comment
        Je voegt voeding toe aan het water en dat verlaagt de pH al richting de 7-6,5. Ik meet die pH en verlaag hem daarna richting 6,3 met pH-, maar moet gezegd dat bij mij de pH van het kraanwater relatief hoog is. De aarde hoef je niets aan te doen.

danku iedereen , is het nog steeds oke als je 6 van deze lampen aansluit in 1 stekkerdoos ? (ik vraag het voor de zekerheid haha want het is dan wel 600watt en dan nog ventilatoren enz.. in 1 stekkerdoos)

Comment

• OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        De meeste stekkerdozen kunnen tot 3500 Watt aan. Als het goed is, staat dat ook op je stekkerdoos vermeld op de één of andere manier (check onderaan)
        Verder is 600 watt nog ok. Een gemiddeld elektrisch verwarmingstoestel trekt al snel een paar duizend watt en nog zien mensen geen probleem om dat op een stekkerdoos aan te sluiten, dus waarom zou 600 watt een probleem zijn?

Zolang je geen oude rommel gebruikt als stekkerdoos/kabels moet dat prima kunnen.
      Nederwiet is nou eenmaal gewoon de lekkerste wiet! Grtz.Nederhigh

Comment

Footer Left Ad

Collapse
      Bezig...
      X