Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

150x150x200 tent 400 watt lamp ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    150x150x200 tent 400 watt lamp ?

    Korting op 420shop
    In mijn vorig topic wou ik eerst een kweekkast nu ben ik eruit een kweektent te nemen deze is 150x150x200 ( l x b x h ) ik vroeg mij af of een ELT VSA 400 watt genoeg is voor deze ruimte.

    #2
    Nope, voor 150x150 heb je een 1000W nodig om effectief het hele oppervlak te belichten met 1 HPS lamp

    400W is voor 70x70 dus dan zou je er daar 4 van nodig hebben op 150x150
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Het gaat erom ik zie op die tent website dat voor + €12,50 je er een tijdblok bij hebt en deze zijn maar tot 400 watt de 600 watt en hoger heeft een schakelkast nodig en deze zijn +€70 kan ik meerdere 400 watt lampen in zo’n tent bevestigen en deze allemaal op dat tijdblok laten werken ?

      Comment


        #4
        Nee.
        En een 400w hps heb je ook een schakelkast met relais voor nodig!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Bedankt voor de info, en als ik 120x120 ga ?
          Attached Files
          Last edited by QnQ; 28 September 2019, 22:02.

          Comment


            #6
            Als je voor HPS gaat is het erg handig om even dit topic aandachtig te lezen, daar staat alles bij elkaar : Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

            Met elke verandering van je ruimte, verandert de lamp ook, en als de lamp verandert, moet je de afzuiging veranderen, en als je de afzuiging verandert heb je een ander koolstoffilter nodig.
            Het hangt allemaal aan elkaar.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Rattenplan
              Rattenplan commented
              Editing a comment
              Ik heb het gelezen ik snap het dus hoe hoger de lamp des te hoger de andere dingen lijkt wel een ingewikkeld wiskunde boek joh als het goed is passen er 16 potten van ( 18 liter ) 30x30 in de 120x120 tent. Opzich een tent word dan ook een erg dure bedoeling uiteindelijk. Wat zou je mij adviseren uit de tent opties die ik heb ?

            #7
            kijk eens naar deze als je HPS wilt gaan

            http://www.greensell.nl/a-27765813/c...g/#description

            of led


            http://www.greensell.nl/a-46070036/c...t/#description
            Last edited by Jura; 29 September 2019, 09:02.

            Comment


            • Rattenplan
              Rattenplan commented
              Editing a comment
              Die eerste ziet er goed uit en ook echt compleet met andere sites vergeleken best goed geprijst dankjuuuwell ik ga hem vandaag of morgen bestellen en dan hopelijk komt me eerste binnenkweek verslag binnenkort
              Last edited by Rattenplan; 29 September 2019, 09:51.

            #8
            graag gedaan

            Comment


              #9
              Wat zouden jullie trouwens doen kwa bakken ? Had uitgerekent 16 18 liter potten maar 16 feminized kwaliteit zaadjes worden een best dure grap. Wat voor potten en aantal planten zouden perfect zijn om een aardig grote opbrengst op te leveren ?

              Comment


              • OudHollander
                OudHollander commented
                Editing a comment
                Jouw vraag is zeer moeilijk te beantwoorden omdat er veel te veel factoren zijn die je uiteindelijke opbrengst bepalen. Een goed streefdoel is om te mikken naar 1gr/watt. Alles erboven is uitmuntend, en alles onder de 0,5gr/watt is een minder goede opbrengst.

                Om dat te halen moet je zoveel mogelijk facetten van het kweken onder controle krijgen en optimaal houden. Dus het gaat niet alleen om oppervlakte, aantal planten of aantal potten etc,.. Het gaat erover hoe optimaal je van je wattage gebruik kan maken. Er zijn mensen die een betere/hogere oogst halen met 4 planten dan zij met 8 planten, het hangt echt van veel meer af dan alleen het aantal planten.

                Ik stel voor dat je jezelf eens verdiept in de verslagen (en dus bewezen resultaten) van andere mensen hier. Er is zoveel info dat je eerst moet absorberen voordat je aan je avontuur begint, zo kan je jouw verwachtingen correct bijstellen. Je zal van meer mensen het advies krijgen om te gaan lezen en eruit te halen wat voor jou van toepassing is. Je zal ook merken dat je weinig respons zal krijgen op basis vragen. Niemand beantwoord graag vragen die al duizend keer zijn gesteld en beantwoord. Het getuigt ook van weinig eigen inzet.

                Begin hier en je zal al heel veel antwoorden vinden op je vragen: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...kweekverslagen

                Veel leesplezier en succes!

              #10
              Is te zien waar je ze koopt

              Comment


                #11
                16x18L zijn 6 zakken grond.
                Ik hoop dat je een growshop in de buurt hebt waar je die kan halen.

                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #12
                  Wat dacht je hiervan

                  https://onlinetopgarden.com/nl/kweek...r-m2-25-st-12l

                  Met cocobricks van plagron werk je veel makkelijker dan met aarde
                  en nog wat voordelen dan met aarde

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    ben je dan niet de hele kweek tegen de LV aan het vechten ?

                  #13
                  In feite gelijkaardig als op aarde

                  Gebruik run to waste systeem met afvoer naar buiten de tent

                  Comment


                    #14
                    Nou jongens ik heb hem besteld hoor. Vanavond me beetje inlezen. Heb nog €50 over om zaden te bestellen wat potgrond en potten

                    Comment


                      #15
                      Dit word het soortje die ik ga kweken dit jaar
                      Attached Files

                      Comment


                      • Nederhigh
                        Nederhigh commented
                        Editing a comment
                        Zou je voor de eerste kweek niet iets nemen met een wat kortere bloeiperiode?
                        Dan heb je ook sneller je eerste oogst. Daar kun je dan van roken, en dat scheelt weer geld van de shop.
                        De meeste haze soorten moeten geloof ik 12-13 weken. Zijn ook zat soortjes die je met 8/10 weken kunt oogsten. Scheelt toch een maandje wachten

                      • Rattenplan
                        Rattenplan commented
                        Editing a comment
                        Had al een andere besteld was voor de Silver haze huismerk van wietzaadjes.nl 10 stuks gegaan en mocht ook nog een extra zaadje uitkiezen na keuze en heb voor amnesia gekozen. deze moeten 10-11 weken. Als ik het doe beter gelijk voor kwaliteit gaan die 2 extra weken maken me dan ook weer niet uit en zag ook dat dit een aardige opbrengst kon leveren nu alleen wachten op de tentset zodat ik een beetje kan kijken wat voor potten ik moet aanschaffen.

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Super silver haze = Amnesia

                    Bezig...
                    X