Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips gevraagd voor inrichting kweektent in schuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tips gevraagd voor inrichting kweektent in schuur

    Korting op 420shop
    Oiioii,

    Ik ben nieuw hier op dit forum en ga nu ook voor het eerst (autoflowers) kweken in een tent, nu mijn vraag waar ik voor een redelijke prijs een goeie fan en een goeie filter kan kopen?

    Plusss ik woon nog thuis dus wil de tent in de schuur gaan zetten maar nu de vraag kan je met een tent kweken in de winter of moet er nog bv een extra kachel in de schuur voor de warmte

    Laat iemand me snel helpen aub

    graag hulp voor een beginnende kweker

    #2
    hey man, stel je ook ff voor in het juiste forum dat hebben ze hier graag
    over je vraag van kweken in de winter, als je met hps verlicht denk ik niet dat je extra verwarming nodig hebt,
    als je led gebruikt waarsch wel

    en voor tentjes en toebehoren is het missch handig om een pakketje te kopen bij een garden store, kwestie dat je dan alles hebt
    je gaat meer aan verzending kwijt zijn als je alles apart laat komen, je fancontrol, koolstoffilter, etc
    hopelijk helpt het

    Comment


    • Bigbud420
      Bigbud420 commented
      Editing a comment
      hahahah oke wist niet dat dat werdt gewaardeerd dit is ook de eerste keer dat ik echt op een forum zit maar mijn naam is joey ben woonachtig in een klein dorpje in noordbrabant en heb een passie voor planten , verder voor alle toebehoren heb ik alleen nog maar de tent zelf gekocht en de rest nog even laten wachten ivm mn geld haahaha maar ook tot ik er achter ben gekomen wat het beste is

    #3
    Dat is heel afhankelijk van de temperatuur in de schuur. Als het daar maar paar graden is wordt het moeilijk om zelfs met hps die snachts brandt de tent warm te houden.

    Voor uw materiaal raad ik onlinetopgarden.nl aan. Hij heeft wat slechte reviews maar ik heb hier al enkele keren besteld. Alles correct en heel snel geleverd (op zaterdag hier).

    Succes met je project!

    Comment


    • Bigbud420
      Bigbud420 commented
      Editing a comment
      ja de temp in de schuur is overdag nog wel te doen nu vanaf het moment dat de zon niet meer erop schijnt gaat het snel afkoelen, nee ik ga geen hps lamp hangen maar led ivm met het stroom verbruik ik heb net opp de site gekeken maar kwam er zo 123 nog niet ff aan uit en kijk ook nog sws wat voor opties ik nog meer heb

    #4
    Ja je hebt echt wel een verwarming nodig of dergelijke of je moet een schuur hebben waar het minstens 15 graden is (minimale tempratuur)
    anders zal je wss niet ver gaan komen
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Bigbud420
      Bigbud420 commented
      Editing a comment
      hmmmm oke bedankt voor de tip

    #5
    Hi welkom hiero...


    met een fan bedoel je een afzuiger? Of zo een ding dat in je zomer over je bed blaast?

    als je in een schuur gaat kweken moet je geheid verwarmen, het nadeel is dat dit ontiegelijk duur is.

    een andere oplossing is 2 tenten nemen en deze om de beurt laten draaien dis met de een de ander warm houden.

    waarom autoflowers? Zonde man!

    en nog een tip.... volgens mij wil je veel te snel lees je even heel goed in voor je wat koopt of doet!

    succes met alles ik hoop dat je er wat aan hebt.

    groetjes,
    Ricky

    Comment


    • Bigbud420
      Bigbud420 commented
      Editing a comment
      nee ik bedoel wel echt een fan geen ding die je in de zomer naast je bed hebt staan want dat helpt toch niet zo heb ik gelezen.

      ja en 2 tenten neerzetten gaat eern beetje moeiljk daar is de schuur te klein voor het is daar sws koud in de nacht en het is niet echt te issoleren de schuur. verder heb ik tot nu toe alleen nog maar de tent besteld omdat ik juist wat je zegt voor de rest eerst meer4 info wil verzamelen drm dat ik ook op dit forum ben gekomen voor wat antwoorden en mensen die me berijd zijn te helpen voor de eerste keren snapje

      gr joey

    • Bigbud420
      Bigbud420 commented
      Editing a comment
      ohh en op het punt wrm autoflowers k ben nog maar een beginnend en heb aal wel wat ervaring maar laten we nog niet zeggen dat het zo lekka lekka gaat daarom nog eerst ff de keus naar auto tot dat helemaal onder de knie is enal en dan weer ff doorkijken

    #6
    Hi nogmaals..

    autoflowers geven minder opbrengst het is gelul dat deze makkelijker zijn.
    ja buiten maar binnen niet ze groeien door tot ze zelf stoppen.

    dus stel je voor 4stuks van 50 80 110 130cm hoog, dat word leuk je lamp stellen!

    jij heb het dus over een afzuiger? Zoek even op buisventilator of softbox let erop dit gaat ke zeker 80+ kosten voor wat leuks.

    wat voor een soort licht heb je in je hoofd led/hps/tl weet ik het?

    teveel ruimte? Je hebt ook 60x60cm tenten als je je best doet haal je daar 300gram uit.

    Succes
    gr Ricky

    ps als je onder je bericht kijkt dan kun je je bericht wijzigen dus hoef je niet dubbel te posten!

    nou nogmaals

    Comment


    • Bigbud420
      Bigbud420 commented
      Editing a comment

    #7
    Je kunt je hier voorstellen : Introductie
    En dan is dit topic ook nog een aanrader : Kweektip: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

    Ik ga je topic even verplaatsen naar het forum "de kweekruimte" en de titel aanpassen zodat men weet waar het over gaat.

    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #8
      Ik geef ricky helemaal gelijk! Autoflowers zijn indoor niet makkelijker voor beginners, kies een gewoon fotoperiode soortje en dan kies je zelf wanneer ze in bloei gaan door de klok op 12u te zetten..
      een afzuiging en filter kun je ook vaak in sets kopen, ff google en dan kan je beginne vergelijken.. zal ervan afhangen met wat voor lamp je wil gaan kweken..
      ik denk toch dat je die schuur of je tent moet gaan isoleren, of als de lamp niet brand, bijverwarmen met een kachel ofzo.. als het gaat beginnen vriezen ga je dat niet warm kunnen houden vrees is..
      ik wens je in ieder geval veel succes!

      Comment


        #9
        Het enige voordeel van autoflowers is dat je ze de hele kweek op 22/2 kunt zetten.
        Als je zorgt dat de kweekruimte zo klein mogelijk is en je gebruikt voldoende licht, afzuiging op minimaal, dan geeft de lamp waarschijnlijk genoeg warmte om de temperatuur stabiel te houden.


        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • GanjaMan1
          GanjaMan1 commented
          Editing a comment
          Hey q, zo zou je het idd wel kunnen oplossen. Autoflowers, 20/4 of 22/2 licht, in die paar uurtjes gaat het misschien niet hard afkoelen, heb je gelijk in! Als de lamp genoeg warmte maakt dan.. moet te doen zijn, zelfs met led denk ik

        #10
        https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel...EaAk-rEALw_wcB), deze komt straks toe. Ik laat je weten hoe het mij bevalt. Het verbruikt zo’n 1.7 liter op 10 dagen tijd. Komt op zo’n 30 euro per 4 maand (20 liter petroleum vind je gemakkelijk voor 30 euro). Dit is een mogelijke goedkopere oplossing, alleen weet ik niet of het effectief zal helpen. Dat laat ik later wel weten

        Comment

        Bezig...
        X