Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd bij samenstellen kleine kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    advies gevraagd bij samenstellen kleine kweekruimte

    Korting op 420shop
    ik heb me aangemeld en veel gelezen de afgelopen periode. helaas vergeet ik erg veel en kom ik veel tegenstrijdigs tegen, dus ik start een topic voordat ik geld uitgeef en daarna hier lees dat ik beter eerst even mijn vragen had kunnen stellen..

    Om te beginnen bedankt voor de vriendelijke ontvangst hier. omdat ik cbd- en thc-olie gebruik, maar dit erg kostbaar is overweeg ik dus een kleine kweekruimte. alternatief is wellicht olie maken van resten die ik in een shop haal maar dan weet ik ook niet wat ik koop.

    ik wil een kastje plaatsen in de logeerkamer en daar een paar cbd-rijke en een paar thc-rijke plantjes neerzetten. dankzij lezen op dit forum is het idee van een minigrow afgeschoten. dat heeft me al een boel bespaard ter illustratie een link naar die minigrow:

    https://www.dutch-headshop.nl/minigrow

    nu overweeg ik een bonanza omdat ik zelf erg onhandig ben, zeker met stroom enzo. ik weet dat zelfbouw goedkoper/ beter is maar ik ben in staat om een ikea-kast al gefrustreerd in elkaar te trappen omdat het niet past. dus je leest het al. ik kan wel een beetje thc gebruiken

    ik overweeg nu zoiets als dit:
    https://www.g-tools.nl/product/kweek...model-met-led/

    wanneer het dan een beetje mijn ding blijkt te zijn kan ik het altijd uitbreiden door hem bijv. te verhogen en of een hydro-systeempje te kopen.

    qua prijs is de lamp in deze combi vergelijkbaar met deze:

    https://www.migrolight.com/product/migro-100/

    deze is ook uitbreidbaar, mocht dat nodig zijn. maar verder vergelijken vind ik erg lastig.

    ik hoop dus eigenlijk dat iemand met ervaring mij kan vertellen of ik weer iets onnozels bij elkaar gezocht heb of dat dit een prima setje is voor een paar plantjes.

    hopelijk staat dit topic in het juiste subforum.
    Als ik een kastje heb uitgezocht wil ik dit topic uitbreiden met een paar vragen om de boel compleet te krijgen voor een kweekrondje op aarde en ik zal daarna een kweekverslagje maken in de hoop dat er nog een paar behulpzame ervaringsdeskundigen kunnen meekijken
    ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

    #2
    Hi Alzy,
    Vraag terug is of je gedeeltelijk of volledig onafhankelijk wilt worden van inkoop cbd/thc olie? Je zou dan kunnen uitrekenen hoeveel je over een jaar gezien zou willen hebben aan bruikbare gram aan cannabis. Dit is dan een richtlijn voor lamp-wattage, bijbehorende oppervlak van kast/tent en natuurlijk of het aantal kweken welke je haalt in een jaar.

    Gr. Groot

    Comment


      #3
      ja daar heb ik al eens een poging voor gewaagd. als ik thc en cbd olie voor het gemak samen neem gebuik ik 10 druppels per dag. dus iedere 20 dagen 10 ml wietolie die 5 x is verdund. als ik het goed begrepen heb is 10 ml wietolie in deze sterkte dan 2 ml pure wietolie en daarvoor is 15 a 20 gram nodig. dan kom ik op max 1 gram wiet per dag. waarschijnlijk minder want ik vergeet regelmatig mijn dosis

      met 3 a 4 oogsten per jaar zou ik dus genoeg hebben aan deze setup.

      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


        #4
        Je mag al blij zijn als je met 1 kweekruimte 3 kweekjes per jaar kan doen, en dan moet je ze ergens anders drogen.
        Die Bonanza is (weliswaar erg duur) een prima kastje.
        Hier op JD zitten ook een aantal kwekers met een Bonanza.
        Misschien niet hetzelfde model, maar op de grootte na steken ze allemaal hetzelfde in elkaar en hebben ze allemaal dezelfde goeie en minder goeie kantjes.

        Het leuke van dit kastje is dat je er twee op elkaar kunt zetten als je wil uitbreiden

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          nou groter krijg ik hier thuis niet verkocht dus dit is het maximaal haalbare. ik zie veel moppers over de bonanza maar dat is vaak ouder nieuws. hopelijk is de kwaliteit momenteel ok.

          ik zag dat 'kelderkastje' dezelfde lamp heeft als die 150w bij de bonanza maar ik kan niemand met die migro vinden. alleen reviews door migro zelf..
          heb jij een idee welke lamp de betere is ?
          ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik denk dat je meer uit die kast haalt met de ledbars.

          • WillyWally
            WillyWally commented
            Editing a comment
            Wat je ook doet koop geen Migro, veels te duur voor wat het is en dan nog is slecht afgewerkt ook.

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            WillyWally thnx! als ik er thuis uitkom ga ik voor de 150w ledbars die gtools erbij verkoopt

          #6
          ok bedankt voor het meedenken. ga ik die bestellen. ik zal het drogen ook in de kast moeten doen want anders meurt het hele huis. 3 oogsten is dan dus al wat te optimistisch. ik begin nu te begrijpen waarom die cbd olie zo gruwelijk duur is..
          ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

          Comment


          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            ja door die herrie twijfel ik nog een beetje. ik heb helaas geen kelder waar dat minder kwaad kan. dat is ook de reden dat ik die migro lamp overwoog. die lijkt wat minder hitte af te geven waardoor weer minder luide ventilatie nodig is. vind het moeilijk

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            De Led bars hebben een beter spectrum.
            Ze zijn passief gekoeld, dus geen bewegende delen.
            De spreiding is ook beter dan de Migro, en ik denk dat de Migro ook warmer wordt.

            De reclame van Migro bestaat eruit dat ze die lamp vergelijken met CFL lampen.
            Dus die cijfertjes xx % efficienter, koeler, en beter is in vergelijking met een spaarlamp...ja duh...

            -- klinkt wel erg negatief zo.
            Je kunt ook plantjes groeien onder die Migro, maar G-Tools verkoopt de bonanza met de Led bars dus die zal sowieso voldoen voor dat kastje, anders hadden ze het pakket ook met een Sanlight kunnen uitrusten ofzo.
            Qua benodigde ventilatie zal het niets uitmaken.
            Last edited by QnQ; 10 February 2020, 09:35.

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Inderdaad, die afzuiging is zeker niet luid of zo ... maar ik verwachtte minder geluid.

          #7
          ah ok. jullie maken mijn dag weer, zo blij met al deze tips. ik heb gisteren nog eens rustig zitten nadenken en het is bij nader inzien toch waarschijnlijker dat ik maar twee keer per jaar een ronde kan maken. i.v.m. weg van huis. warmte in zomer, tegenvallers enz. als ik dan het sommetje maak met benodigde cbd en wietolie en dus de wiet kom ik in het ruimste geval wel op 400 gram per jaar. als ik er dus 200 per ronde af moet halen gaat me dit al niet lukken met deze lamp. ik begin nu te begrijpen waarom ik zulke enorme lampen voorbij zie komen bij een aantal mensen. ik puzzel nog even verder
          ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Ik heb al verslagen gezien waar meer als 200gr uit een 60x60 werd gehaald.

          • groot
            groot commented
            Editing a comment
            Ik haal met vakanties en zomer vermijden ook mag twee keer, september - december - januari april. Iets comprimeren en dan zou ik er misschien drie halen maar dan moet ik in mei niet weg willen. Verder heb ik een het goedkoopste en bijna kleinste tentje en idem fan afzuiger om te drogen. Dan heb je een goedkoop tijdelijke droogruimte.

          • WillyWally
            WillyWally commented
            Editing a comment
            M'n eerste ronde met led haalde ik al +300g in een 60x75 en meer is zeker mogelijk.

          #8
          ik moet eerst mijn vrouw overtuigen dat het veilig is. die begon totaal onverwachts te protesteren toen ik op het punt stond een kast te bestellen. wat een ergernis. had net een beetje berekend dat ik met 2 rondjes per jaar een heel eind moet kunnen komen dankzij jullie hulp
          ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

          Comment


            #9
            Vertel dat je hulp hebt van het forum.
            Zolang jij je vragen stelt en wij het zien gaat het goed komen.
            We speuren hier graag foto’s af om te zien of er iets niet veilig is, want dan ga je het wel horen

            Zo zagen we afgelopen jaar al iemand die zelf z’n loodgieterwerk gedaan had wat niet helemaal jofel zat
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #10
              ja zal ik doen. dat is ook een reden om die prijzige bonanza aan te schaffen met een lamp die zij ook verkopen. lijkt me dat er dan niet veel mis kan gaan want ik hoef hem dan alleen in elkaar te zetten en verder niks met electriciteit te doen.

              maar haar vraag, of de verzekering uitkeert als er brand komt door die kast is op zich wel een terechte. dat kan ik moeilijk na gaan vragen bij mijn verzekeraar


              QnQ ik zie dat je je eerdere bericht over die bonanza aangepast hebt. over die sanlight, die bieden ze dus ook aan maar die is gruwelijk veel duurder. ik kan daar ook geen kweekverslag van vinden dus die overweeg ik voorlopig maar niet, tenzijj jij zegt dat hij echt beter is dan die 150w ledbars
              Last edited by Alzheimer; 12 February 2020, 18:33.
              ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Sanlight is Oostenrijks en mede daarom vrij duur. Ik denk dat de ledbars intussen beter zijn. Maar weten doe ik dat dus niet.

                Goh de brandverzekering, het is LED en dus erg veilig in vergelijk met hps of cmh, die produceren meer warmte, ik denk dat een ouwe microgolfoven of Chinese waterkoker meer risico met zich meebrengt. En dan nog, je mag toch wel je eigen peperplantjes kweken zeker? Is een huishoudelijk apparaat als een ander. G tools levert ook aan horecazaken die hun eigen kiemen en kruiden kweken.
                Last edited by kelderkastje; 23 February 2020, 15:49. Reden: Typo

              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                ja verdomd. nooit aan gedacht. het is gewoon mijn kruidenkastje en die gebruikt minder watts dan haar imac en daar zeik ik ook niet over

              • groot
                groot commented
                Editing a comment
                Alle spullen zijn ook volgens twee NEN normen gemaakt en voldoen aan die richtlijnen.

              #11
              nou ik heb de bonanza gekocht met de 150w ledbars. duurt een weekje voor hij geleverd wordt dus ik kan me nu gaan verdiepen in de potten en grond en wietsoorten voor beginners. heel blij dat ik dit forum gevonden heb. zoveel hulp en informatie dat ik het wel aan durf om een kweekpoging te wagen
              ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

              Comment


              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                kroket ja ga ik zeker doen! thnx. nu eerst de boodschappenlijst aflopen. had me er eerder al in verdiept maar ben alles alweer vergeten. zo kut is dat

              • groot
                groot commented
                Editing a comment
                top! niet dat ik jou nou van veel advies kan geven maar ga zeker volgen. en ledbars... toe maar

              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                ja flinke investering.:en er komt nog heel wat bij, de boodschappenlijst groeit nog altijd. hopelijk kan ik er dan ook heel wat rondjes mee vooruit. ik betaal me nu ook scheel aan de cbd-en thc-olie.

                dank je willywally!

              #12
              Good luck

              Comment


                #13
                ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

                Comment


                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Let er wat op dat ze samen ongeveer klaar zijn als je ook moet drogen in dat kastje. Ik kon gelukkig twee planten elders laten drogen. Waren 2 weken eerder klaar als twee van een andere soort.

                • Alzheimer
                  Alzheimer commented
                  Editing a comment
                  ja dat is een hele goeie.want daar zit ik wel mee idd.

                #14
                ik weet niet of ik in dit topic een vraag mag stellen over een wietsoort? ik kan namelijk niks vinden over deze wiet. wel een oud topic maar niks over de uiteindelijke opbrengst

                https://www.wietzaadjes.nl/merken/ke...ow-kera-seeds/

                ik zoek een niet te moeilijke, kleine plant waar ik olie van kan maken om in slaap te komen (dus met veel thc). ik heb inmiddels besloten om maar voor 1 soort te gaan i.v.m. kweken en drogen in dezelfe kast.
                heeft iemand hier ervaring mee of een andere suggestie voor dit doel?
                ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

                Comment


                • Alzheimer
                  Alzheimer commented
                  Editing a comment
                  ja ik wil wel kopen wat ik lekker vind maar ik heb 30 jaar terug voor het laatst geblowd. geen idee dus. en ik ga ze ook niet roken, ik wil er nu olie voor maken omdat ik door die kutziekte niet slapen kan. ik zal een zoeken op low ryders thnx!

                  ik heb het kastje net voor de eerste keer aangehad en als ik buiten de ruimte sta waar de kast staat(deur dicht) hoor ik het nauwelijks. ik las jouw bericht terug en realiseerde me dat ik de dozen al weggegooid had maar vergeten was dit te testen..

                • GreenBio
                  GreenBio commented
                  Editing a comment
                  Candida CD-1 vind ik een heerlijke zeer cbd rijke soort. Mischien is vapen een optie ?

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Een soortje genoemd naar een schimmelinfectie klinkt niet echt appetijtelijk

                  (btw Lowrider is kut. De allereerste autoflowers.
                  We zitten nu met generatie 8 ofzo, die zijn veel beter dan de oudere soorten.

                #15
                de knoop maar doorgehakt. ik doe de eerste keer maar citral. als ik het goed begrepen heb is dit de favoriet van werner van mediwiet. iedere keer dat ik zoek kom ik op iets anders uit. als ik nog niet gek was dan werd ik het wel
                ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

                Comment


                • GreenBio
                  GreenBio commented
                  Editing a comment
                  Ooh citral, die kocht ik heeeeel lang geleden als stekken, als er echt niks anders te krijgen was
              Bezig...
              X