Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De WeDryer , anders drogen om je kweekhok vrij te hebben !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De WeDryer , anders drogen om je kweekhok vrij te hebben !

    Korting op 420shop
    Ik heb de WeDryer aangeschaft en ik vroeg me af of er nog mensen zijn met dit soort drogers? En wat jullie ervan denken ? Geurloos , zonder verlies van smaak, geur, thc, enz... 1 afzuigertje bovenaan met koolstoffilter en gat onderaan voor passief aanvoer van lucht , ik heb er nog 80 voor betaald, nu staat hij maar voor 50 euro meer denk ik.. wel in dollars met visa. Zal paar fotos posten ook ervan , eigenlijk gewoon een droogrek met extras , heb er een kopie van gemaakt als test!
    Attached Files
    Ganja always does the trick.

    #2
    Nog nooit van gehoord of gezien totaal nieuw voor mij.
    ziet er wel makkelijk uit.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Tschijnt datj het mag volproppen , nooit kans op toprot ook... test volgt binnen paar maand !

    #3
    Echt iets Amerikaans.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Heb voor eigen creatie zwart wit folie gebruikt, en op ali een afzuigventilator voor soldeerstation gekocht, hopelijk zelfde principe, voor 15 euro.. droogrek 5 en rest ook 5 dusja , op hun site zeiden ze door een beter productieproces hebben ze hun prijs bijna kunnen halveren. Als het droogproces goed is koop ik de grote. En bij mijn kweek nu test ik met deel zo te drogen en een deel op de traditionele manier.

    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment

    #4
    image.jpg
    Filter en ventilator van de WeDryer
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #5
      Die is wel met adapter.
      Ah, ik snap het nu, in de beginpost staan 2 verschillende, die met de Sunon fan is het zelfbouw droogrek.
      Ik heb gewoon een stuk verduisterend gordijn om m'n droogding, boven en onderkant open en dat hang ik zo in de kelder bij de planten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Hier ook vergeten op te reageren, sorry. Inderdaad. Zonder fan dan van jou? En nooit last van rot, met de zijkanten toe, of kan dat nog genoeg ademen zo met dat gordijn ?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nog nooit problemen mee gehad.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Je brengt me wel op een idee met dat verduisteringsgordijn. Hoeft natuurlijk niet perfect lichtdicht te zijn en de ruimte heb ik ook wel voor een droognet. Bijkomend voordeel is dat ik dan ook een wat hogere temperatuur in mijn droognet heb. Bedankt QnQ

      #6
      dit ziet er wel chill uit zeg! ben ook nog op zoek naar een manier om te drogen buiten mijn kweekkast (heb namelijk 3 planten die bijna klaar zijn en nummer 4 is nog lekker aan het bloeien...)

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Zou perfect passen dan he , ultieme test volgt maar binnen paar maand , je kan het zelf namaken ook , belangrijk is dan dat de lucht erdoor gaat niet blazend maar afzuigend, als dit een beetje zin maakt, de luchtinlaat is passief en de uitlaat is actief in hun concept...

      • SalviaDivinorum
        SalviaDivinorum commented
        Editing a comment
        ahh thanks! goed om te weten Ik heb gister beetje rond gegoogled en uiteindelijk besloten een kleine kweektent te kopen om hier in te drogen en plaats dan een koolstoffilter bij de uitgang en daarvoor computerventilatoren die de lucht naar buiten blazen (dan krijg je ook een soort afzuiging), hoop alleen wel dat die computerventilator sterk genoeg is, maar heb er nog een paar op voorraad liggen dus anders maar meerderen installeren.

        Twijfelde nog wel over om de wedryer te bestellen, maar vooral die 25 euro verzendkosten hielden me nog wat tegen.. misschien bij de volgende week (dan wacht ik nog even op jouw recensie)

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Had hier niet meer gereageerd, sorry . Inderdaad, een 2 e tentje is waardevoller dan. Zou nog eens moeten kijken voor de zekerheid maar ik denk dat ik verzendkosten op een of ander manier niet heb moeten betalen. En voor je tentje zou een buisventilatortje van 10 euro , die je kan dimmen dan, ook misschien goed zijn?

      #7
      Heb er nu 85 gram nat ingelegd sinds gisteravond, big bud. Eens kijken wanneer ze weckpot-klaar zijn. En of ze er goed uitzien en ruiken. Heb nu wel niets apart gestoken bij gebrek aan ander droognet, zou wel 5 of 10 gram in een schoendoos kunnen steken.
      Had eigenlijk paar takken ongeknipt omgekeerd moeten hangen. Dan na 7-10 dagen het verschil bekijken. De volgende doe ik zo. Dat ding es volproppen met de helft van een plant, en de andere helft gewoon omgekeerd aan een touw.
      Last edited by Wesley pipes; 2 May 2020, 22:01. Reden: Na 2 dagen knakken de fijnste takken al !
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Na 3 dagen was het naar 18,6 gr gegaan... klaar om in weckpot te steken! Ruikt nog lekker en vol trichomen. Kan het nu wel niet vergelijken. Betere test volgt binnen paar weken.

      #8
      Ik ben benieuwd altijd goed om een extra droog plek bij de hand te hebben

      Comment


        #9
        Morgen doe ik een cheese en northern lights om, waarbij ik de helft in de dryer ga steken en de andere helft in kartonnen doos laten drogen( van iedere plant) . Zou toch een goeie test zijn waarbij de smaak het belangrijkst blijft. Tijd en andere factoren ook wel bespreken.

        Het gaat hier eigenlijk gewoon over het vocht uit de plant te halen, zou dit ook zoveel uitmaken voor de smaak als het in 4 dagen gebeurd i.p.v. 10 ? Het curen zal van beide op dezelfde manier gebeuren, dus deze test zal eigenlijk gewoon de tijd opschrijven zijn. Waarna de smaak maar kan getest worden na paar weken curen .

        zou er een verschil kunnen ontstaan in uiteindelijk gewicht? Als ik nu 2 gelijke hoopjes maak en ze weeg voor het curen. Maar aan de ene hangen er nog takken om ze op te hangen dus dit zou onbetrouwbaar zijn.

        smaak, geur, uitzicht, tijd, gewicht, gemak .

        Om echt compacte plukjes te krijgen kan het droogproces er ook aan doen ? Of gebeurd dit echt allemaal tijdens groei en bloei?

        dus vandaag een beetje knutselen met karton en tot morgen!
        Attached Files
        Last edited by Wesley pipes; 20 May 2020, 11:11.
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #10
          Helft in dryer helft in doos, zoals gezegd.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Gisteren was de nl uit de dryer al klaar om in weckpot te steken. Nu nog wachten op de nl uit de doos om al een eerste test te roken

          #11
          Ben benieuwd wat de verschillen zijn...... die WeDryer ziet er heel goed uit maar het doosje wat je daar hebt geknutseld mag ook gezien worden
          2e
          3e

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Dankt u snel in elkaar geknutseld , zet ik open als het donker is , terug toe als het licht aanschiet... nu nog voorzien van automatische deurtjes

          #12
          Na paar dagen curen zijn de 3 soortjes nogmaals bijgeknipt en proper , qua aroma en textuur zie ik geen verschil tussen de doosgedroogde en de andere, morgen een paar foto 's posten en rooktestje doen.

          Voordeel is dus je mag hem volproppen , gaat snel(ler), kan hem gelijk waar ophangen. Geen verlies van volume zou ik anders moeten testen.
          Nadeel is de kostprijs, de doos was gratis

          hier een schaarhash - sticky aan het roken met kief en het is er wel recht op hoor , zo waar de hash en kief samenkomen

          dus morgen aroma test en foto's
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #13
            De wiet uit de dryer is dus 1-2dagen eerder klaar, en volgens maat ruikt hij ook zoeter dan doos gedroogd ,scherpere neus dan ik.. qua textuur ook mooier , niet platgeduwd, meer volume dan in doos.

            Nu de smaak aan het testen , zal wel heel de middag in beslag nemen

            20200531_130347.jpg
            Attached Files
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #14
              Besluit is dat het geen miskoop is voor mij, de dryer doet zijn werk . Heb nu 3 soortjes apart gedroogd en apart in potten gestoken. Geen echt verschil van smaak,geur en uitzicht, na een paar dagen in de weckpot
              . Mooi gedroogd. .
              Ganja always does the trick.

              Comment


                #15
                Oke das positief
                tja vroeger las ik altijd dat snel gedroogde wiet smaak en potentie verloor maar geen idee of dat zo is
                ik ben wel benieuwd of je er veel verschil in gaat proeven na bv een maand curen
                de snel gedroogde wiet tegen over die uit de doos

                Comment

                Bezig...
                X