Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekruimte 2x3 m goed ventileren(max 6 plantjes)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekruimte 2x3 m goed ventileren(max 6 plantjes)

    Korting op 420shop
    Ik ben op zoek naar een aan/afvoer systeem die genoeg is om een kamer te ventileren en de geur te filteren , liefst zo goedkoop mogelijk maar toch degelijk. Omdat velen hier met tenten werken weet ik niet goed waar gekeken . Iemand een ideetje? Alle info welkom, weet eigenlijk zeer weinig over dit onderdeel van de kweek...
    Ganja always does the trick.

    #2
    Zoek even in de kweekverslagen van QnQ die heeft een hele mooie kelder met bijpassende afzuiger
    2e
    3e

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Had al paar foto's zien passeren , inderdaad , bedankt voor de tip!

    #3
    1000m3 diy softbox die draait op 110V met een Variac.
    Can 38 special 50cm 700m3.
    Kweekruimte is 300x200x180

    Het kan ook wel iets kleiner evt.
    Met zo'n ruimte is het klimaat ook veel stabieler.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Duur he , soft box zelf maken , onderdelen zijn ook niet goedkoop he , zou je veel uitsparen ? Ben nog wel handig en heb wel materiaal liggen. Al die investeringen aiaiai. Begint nu echt kostelijk te worden mede door domme keuzes hier en daar.(veel te veel voeding gekocht).
      Heb factuur teruggevonden van mijn buisventilator. Is maar 150m3 en er zit een bocht in, wordt dus bijna 0 in de praktijk.
      Begint wel ferm te ruiken. Kamer is wel goed afgesloten maar een koppelwoning en zit een beetje in met buren.

    #4
    Dank voor de respons , ik ga deze direct es opzoeken wat of hoe.
    Ik vind het een genot om in zo een ruimte te kunnen kweken, er staat een zeteltje bij, zit dan op mijn gemak eventjes bij de plantjes, en is maar voor nog geen derde gevuld met 6 plantjes waardoor ik overal goed aan kan.
    Mss moet ik nog de magie van een kweektentje ontdekken maar zo is het wel leuk ook. En inderdaad de temp en lv is over heel de kamer even , mede door 2 ventilators tegen over elkaar opgezet. Thx en goeie avond !
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #5
      Dit bvb? En nog een dom vraagje , inlaat ook veranderen , is nu 150m3 of is dit genoeg of zou dit een te groot vacuum maken ?
      Buisventilator G-tools 160 2-speed 420-800m3/uur. De G-tools 160 fan 2 standen is uitgerust met een 2 standen schakelaar. De ventilator
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dus gewoon passief verse lucht binnen laten dan . Super, kga deze aanschaffen , voor de hinder en gemoedsrust. En met zo weinig mogelijk bochten werken las ik ook al hier ergens. Thx!

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als dat in jouw situatie mogelijk is zou ik het zeker passief proberen.
        Meestal is het geen probleem, zeker in een grotere ruimte niet.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        We doen het lukken he . Er is maar 1 raam in die kamer , staat op een kier en afgeplakt , voor niemand zichtbaar eigenlijk. Zal moeilijk worden zeker om de afgeblazen lucht niet terug naar binnen te laten trekken? Te warm is het wel nooit hier binnen, mag zelfs paar graden warmer nog...
    Bezig...
    X