Afzuiging Whisper gold OF Solar Palau TD serie

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• WillyWally
    replied
    Heb vorig jaar voor hetzelfde dilemma gestaan en ben uiteindelijk gegaan voor de S&P gewoon omdat die al langer bestaan en een goede reputatie hebben.
    Die Whisper Gold is van ventilatieshop zelf en nog niet zo lang op de markt dus heeft zich nog niet kunnen bewijzen, nu kan je voor het prijsverschil en de 5 jaar garantie het risico wel nemen natuurlijk.
    Nu de S&P zijn echt wel stil (aansluiten aan een trafocontroller of variac als je ze wil dimmen natuurlijk) en werken perfect, zijn ook niet gemaakt uit goedkope plastic.
    Om het simpel te zeggen ik heb sinds m'n 1ste S&P er nog 3 bijgekocht
    Last edited by WillyWally; 27 April 2020, 09:56.

Leave a comment:

• WittiW
    commented on 's reply
    Zelf plaats ik desondanks een relais. Meer omdat het gewoon 24/7 aan kan zijn en ik de klok met rust laat.

• Jura
    replied
    in u situatie de https://www.ventilatieshop.com/venti...r-150mm-160mm/ met bij passende geluidsdempende flexibel

is mijn mening natuurlijk

Leave a comment:

• Wietjedraaien
    commented on 's reply
    Die Whisper? &'m dan combineren met zo'n silencer afvoer zoals je hierboven gelinked had? of die andere?

• Wietjedraaien
    commented on 's reply
    Jaa klopt... dat is zowat het plan, als ik het na verloop van tijd nog altijd leuk vind om zelf met m'n plantjes bezig te zijn, dan is me dat wel die investering waard

• Wietjedraaien
    commented on 's reply
    Ja klopt, vandaar dat ik hoop dat iemand hier die whisper heeft... Had die graag ook eens gehoord voor ik een keuze maakte :

• Jura
    replied
    zeker de stilste !!!!!!!!!!!!!!!!

max 25 DB

Leave a comment:

• Nederhigh
    commented on 's reply
    Jup, denk dat je voor 120x120 toch minimaal aan 500 euro moet denken.
    Als je het optimaal wilt belichten dan. Je kunt nauurlijk ook net als met hps gewoon genoegen nemen me wat minder.

• kustbeest
    commented on 's reply
    hey buddy check de site van fastbuds voor promo deal 4/20

• Falcao57
    replied
    Ik schuif hier aan voor de reacties, momenteel ook een "zo stil mogelijk afzuigsysteem" aan samenstellen voor een 0.9x0.9x1.85 tent met led lamp die 210W trekt (viparspectra R450)

Die soler & palau buisventilator klinkt nogal luid op YT.

​​​​​​Succes met je opstelling, ben benieuwd naar je keuze!

Leave a comment:

• Jura
    replied
    T'ja is een keuze die je moet maken naar volgens de situatie he'

je kan natuurlijk altijd starten met de 400 watt HPS en later overschakelen naar led als de situatie het toelaat

laat ons het zo stellen , indien je de juiste afzuiging hebt en regeling hebt kan je gerust starten de rest komt wel met de tijd
    Last edited by Jura; 26 April 2020, 18:29.

Leave a comment:

• Wietjedraaien
    replied
    Klopt... maar die LED's komen ook met een groter prijskaartje

Leave a comment:

• Jura
    replied
    led heeft meer voordelen ten opzichte van HPS ( wel full spectrum wit licht !!!! )

minder warmte = minder afzuiging
    minder verbruik ( energie kosten )
    hogere opbrengst !
    geen brandgevaar !
    je kunt dichter bij je planten met het licht ( hoogte planten )

Leave a comment:

• kroket
    commented on 's reply
    400W geeft inderdaad minder warmte af, led nog minder Wietjedraaien

• Wietjedraaien
    commented on 's reply
    Ach, het is niet zo zeer voor de opbrengt, hoeveels te meer er straks af komt des te leuker natuurlijk ​​​​​​..
    Die 400 watt lamp heb ik eerder gekozen omdat het mijn eerste kweek is, en ik nog niet zo goed weet hoe het straks allemaal gaat lopen met de temperatuur onder controle te houden en dergelijke...vandaar die 400 watt... lijkt me net iets makkelijker, zo'n 600 watt geeft meer warmte af toch? of niet?
Bezig...