Waarom niet LED?
/wijzig ok, ik heb een .9x.9 tentje. Iets kleiner, met een 165 LED. De spullen ben ik aan het installeren, dus weet nu niet of het werkt. Dus geen advies. De tent stelt dat ik een 85m3 per meter2 nodig heb aan ventilatie. Met een simpele inline 125mm fan haal ik 170m3 nu. De dB is nu 38, in de tent en operationeel verwacht ik minder. Pas als dit niet zo is (ik zal een bocht moeten maken met de ventilatie), kijk ik naar dure oplossingen.
Een overdaad van kracht (softbox met veel input), zie ik niet zitten.
Afzuiging Whisper gold OF Solar Palau TD serie
Collapse
X
-
de afzuiging is je verse lucht !
de vantilator is enkel om de lucht te laten circuleren
en als het mogelijk is de afzuiglucht direct naar buiten niet in de ruimte !!
anders zuig je de afzuig terug in je tent langs de aanzuig onderaan je tent
volgens de grote van je tent met HPS zou ik voor deze gaan https://www.ventilatieshop.com/venti...r-150mm-160mm/
is natuurlijk mijn mening er zullen wel andere meningen zijn
400 wat HPS is wel wat weinig voor 120/120/200 !!!
zal wel gaan maar opbrengst zal er ook naar zijn ! -
Als je 2 plantjes in 120x120 zet zou ik zeker gaan scroggen of een andere manier van trainen! -
Tja, dat zou ik niet durven zeggen want geen ervaring mee.
Je zou het wel verwachten. Zeker als je die pvc buis dan nog extra kan isoleren met een bepaalde stof.
maar denk toch dat die demper die Jura hier boven linkt beter werkt.
Is voor mij allemaal maar een beetje gokken..Last edited by Nederhigh; 26 April 2020, 17:46. -
Geen idee hoe ik 2x iemand citeer in een post, vandaar dus de double post
Moet ik het eigenlijk door die slangen laten gaan? ... kan opzich ook toch door een stuk pvc buis.. is wat onbeweeglijker, maar maakt op die manier dan toch ook weer minder lawaai?
Leave a comment:
-
Ik heb een tentje van 120/120/200, en zou er een 400 hps lampje in willen hangen...
Was aan het denken om er 2 tot 4 plantjes in te zetten..
Heb er ook zo een netje bij gekregen om the scroggen, dus mischien dat ik me daar ook wel aan waag
De tent staat eigenlijk ook in een vrij grote ruimte.. vraag me dus ook een beetje af of ik die dan wel nodig heb? als ik een ventilator of 2 in de tent zelf hang, krijg ik dan ook niet genoeg lucthverversing? :OLeave a comment:
-
Denk inderdaad dat goed geisoleerde slangen en eventueel een demper meer winst behaalt dan een super stille motor.
Bewegende lucht maakt nou eenmaal lawaai, zeker als het door die goedkope slangen geperst wordt.
Heb er verder niet veel ervaring mee.Leave a comment:
-
Lastig onderwerp. Zelf heb ik een goedkope oplossing gekocht voor minder dan 40dB. Of ik die 40dB ga halen en/of ik echt tevreden ben met de afzuiging zijn 2 dingen die ik nu nog niet weet. Maar dan wel tegen maximale kosten van 30 euro....
Wat is je setup?Leave a comment:
-
ik gebruik deze op het filmje zeer tevreden van qua geluid !!
en deze gebruik ik erbij en is fluisterstil
https://www.ventilatieshop.com/flexi...entilatiebuis
wat is de inhoud van je tent ?
deze zit er tussen als regeling
https://www.greensell.nl/a-54526940/...p/#descriptionLast edited by Jura; 26 April 2020, 17:33.Leave a comment:
-
Afzuiging Whisper gold OF Solar Palau TD serie
Hey
Wietje hier,
Ik heb zelf bijna alles klaar om te beginnen kweken, enkel mijn afzuiging en voeding moet ik me nog wat meer in verdiepen.
Maar nu is het dus de beurt aan de afzuiging om onder handen genomen te worden.
Na al wat opzoekwerk gedaan te hebben kom ik uiteindelijk bij deze 2 buisventilatoren uit..
Nu waarom specifiek deze 2? (Als jij een andere weer, hoor ik het graag!)
Omdat deze het laagste aantal decibels zou moeten produceren.
Nu omdat ik zo een donker bruin vermoeden heb, dat dit er eerder opstaat voor de marketing dan o.w.v het feit dat hij wel degelijk zo stil zou zijn..
had ik graag jullie meningen gehad..
En al zeker moest je een van deze 2 buisventilatoren in gebruik hebben.
S&P:
Persoonlijk lijkt die 22-25db die de whisper gold produceert te goed om waar te zijn..
https://www.ventilatieshop.com/venti...ter-100-125mm/
Zou altijd handig zijn moest ik 'm zo in mijn tentje kunnen hangen en 'm nauwelijks tot niet horen.. maar dat gaat vast niet het geval zijn. (In de filmpjes die ik vind maakt zo'n buisventilator altijd wel herrie)
Moest hij toch wat teveel geluid maken zou ik er een een houten box voor maken om 'm daarin hopelijk wat te met dan een ingang en uitgang voor de luchtstroom ipv in de tent.
Hebben jullie hier ervaring mee, of heeft een van jullie een van die buisventilatoren?
Een filmpje van hoe luid ze nou werkelijk zijn zou zeker geapprecieerd worden
W.Tags: Geen

Leave a comment: