Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Set up samenstellen (Secret Jardin DR90) n

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Set up samenstellen (Secret Jardin DR90) n

    Korting op 420shop
    Beste vrienden,
    Ben momenteel mijn Secret Jardin tentje aan vervoledigen en geraak er even niet meer tussen uit.

    Graag wil ik jullie feedback over de keuze's zodat ik deze nog kan aanpassen(koolstoffilter is al dom besteld)
    wil graag in de komende dagen alles besteld hebben

    Wat nodig? :

    - LEDLAMP*: mars hydro tsw2000 (nergens op voorraad, onlinetopgarden.com geeft aan van wel maar deze krijg ik niet aan de telefoon) *

    - Stille Afzuiger*: Softbox 250m3 (van growfellas, vriendelijk en duidelijk service gehad dus dit is beslist) *

    - Koolstoffilter? :Can Lite 600m3? (hier komt mijn grootste twijfel, goed idee om deze op een softbox van 250m3 te plaatsen? Volgens Rajatrading zou dit geen probleem zijn, bestelling is namelijk bij hun geplaatst omdat hier het goedkoopst was en ik normaal gezien van plan was om een 550m3 afzuiger te kopen

    - Slangen? : - Sonnoconnect 160m3 1x1m?
    - Sonnoconnect 160m3 1x2m (komt rechtstreeks uit aan raam)?
    (beter iets langer nemen als nodig of enkel afstand nemen dat nodig is?)

    - controller? : - simpele variac of trafo controller van Cli-Mate?

    * = beslist / ? = nog twijfels

    Ik heb al een ventilator, temp & hygro meter, tijdschakelklok die ik voor geen enkel keer ingesteld krijg

    Ik kijk uit naar jullie advies en feedback!
    Ik steek alvast ene op en ga van het zonnetje te genieten!

    Happy tuesdayz

    #2
    Zou die 550 afzuiger erbij halen.
    Wel opletten dat je dezelfde flens afmeting hebt als de filter.
    En dan met 1 van die controllers.
    Als je dan op 50-60% draait is het lekker rustig
    Dat maakt altijd minder herrie dan een 250m3 voluit en je hebt nog wat speelruimte.
    De filter is te groot voor die kleinere afzuiger als je die niet voluit laat draaien.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Falcao57
      Falcao57 commented
      Editing a comment
      Thnx for advice Q, het wordt inderdaad de 500m3 softbox... Maar geraak er niet aan uit waar ik dit het best kan bestellen = kwaliteit en betrouwbaar webshop

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Misschien bij een van de adverteerders hier ?
      Ik roep maar wat he
      Er is ook een forum “Growshops” op JD
      Misschien heb je daar wat aan.

    • Falcao57
      Falcao57 commented
      Editing a comment
      Owkey die deel was ik nog niet tegengekomen dus daar ga ik nu eens in snuffelen! Hoop dat het voor het weekend nog besteld is

    #3
    Slak van 250 draait op ongeveer het dubbele toerental (2500rpm) dan 550m3 met 1250rpm. Meer lawaai dus Dimmen naar 40% en bij warm weer of geuroverlast heb je nog wat ruimte.

    Bij mijn slak heb ik een 425 canlite.

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Googlen op Torin Sifan 550 of growshops bellen. Softbox maken is niet moeilijk niet. Staat een handleiding in het zelfbouw gedeelte van dit forum.
      Softbox is denk ik ook te krijgrn, zie ze staan bij diverse kweek en growshops.

    • Falcao57
      Falcao57 commented
      Editing a comment
      Ok op die manier eens googlen, heb altijd op "softbox" zitten zoeken. Thanks voor de advies man!

      Ga inderdaad ook eens de handleiding bekijken of de "moeilijkheidsgraad" niet hoog ligt

      Thanks!

    • Falcao57
      Falcao57 commented
      Editing a comment
      Mag ik je feedback vragen ivm deze shop & artikel?

      https://www.airsen.nl/product/torin-softbox-500-m3/

    #4
    Oorspronkelijk geplaatst door Falcao57 View Post

    - LEDLAMP*: mars hydro tsw2000 (nergens op voorraad, onlinetopgarden.com geeft aan van wel maar deze krijg ik niet aan de telefoon) *
    Daar zou ik mee oppassen eenmaal besteld blijkt dan vaak dat 'ie ineens niet meer voorradig is en moet je wachten.......... op je lamp of op je geld

    2e
    3e

    Comment


    • Falcao57
      Falcao57 commented
      Editing a comment
      Inderdaad, het is uitgedraaid zoals jij zei... Vandaag mail gehad dat hij ze toch niet op voorraad heeft...

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Het zijn bijna allemaal boeven.... helaas is het deze keer ook weer zo Hoop dat ze je niet ook nog eens 30 dagen laten wachten op je geld.....

    • Falcao57
      Falcao57 commented
      Editing a comment
      Inderdaad dat gevoel heb ik sinds vandaag ook. Dus denk dat belangrijk is om aankopen enkel bij betrouwbare en bekende webshops te plaatsen...

    #5
    Vrienden, set up is zo goed als compleet!!!
    Heb nog even advies nodig van jullie

    Controler: Fan controller is bestel (cli mate trafo controler 2.5A) aangezien 1.5A uitverkocht was ging Rajatrading.nl mij de 2.5A toesturen.. Is dit OK voor 500m3 softbox

    Lamp: is helaas niet op voorraad en deze wordt aangepast naar een 2x Mars Hydro TS1000 maar wil zeker zijn dat deze passen in mijn tent

    Afmetingen lamp: 44x43
    Afmetingen tent: 90x90

    Softbox: geraak er niet uit waar ik dit best bestel!
    Iemand ervaring met shop of softbox? Dan hoor ik het graag!

    Ik weet dat ik de laatste tijd veel vragen naar jullie toe gooi! Maar ik ben er bijna uit

    Help this boy out pleasee

    ​​​​​

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Dat zou net moeten passen dan.. Maar echt net ook. Denk ook dat je lichtverdeling in een 90x90 wel een stukje minder is met 2x ts1000 ipv 1x ts2000.

    • Falcao57
      Falcao57 commented
      Editing a comment
      Nederhigh Yes inderdaad denk ook dat die beide minder gaan presteren als de TSW2000.. Maar wachten tot eind juni / begin juli zit er helaas niet in..

      Ik hoop gewoon dat ze erin passen...
      En paralel hangen? (lees: 1lamp in een hoek van achter, 1lamp tegenovergestelde hoek voorkant) zou dit de lichtinval verbeter? Ik bedenkt het nu maar
      Last edited by Falcao57; 21 May 2020, 00:12.

    #6
    kijk hier eens

    https://www.kweeklamp.be/mars-hydro-...-led-kweeklamp

    Comment


    • Falcao57
      Falcao57 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je link! Al contact gehad maar was ook niet op vooraad, gek dat ze op hun website 65 stuks in voorraad melden!!

      Ben alleen maar voorzichtiger geworden met online bestellen sinds dit hobby
Bezig...
X