Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtvochtigheid in tent verlagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtvochtigheid in tent verlagen

    Korting op 420shop
    Ik heb een Mamoth pro 120 tent van 120cm op 120cm. Daarin staan 12 dames in bloei. Lamp aan van 19u tot 7u. Ik heb in de tent de Mars Hydro TSW 2000 full spectrum led, Gtools afzuiging met filter (constant aan), zwenkventilator (constant aan) en electrische luchtontvochtiger (constant aan). Een actieve inlaat (gaat mee aan met het licht) die frisse lucht van buiten haalt en de warme lucht komt in de kamer. Temp met lamp aan ongeveer 24 graden temp met de lamp uit 17,5 graden (beiden afhankelijk van de buiten temperatuur) de luchtontvochtiger werkt goed en maak ik dagelijks leeg. Echter blijft de LV redelijk hoog. Als ik de min/max levels check schommeld die tussen 48% en 72%. Met de lamp aan is deze het hoogst, meestal achteraan in de 60%. Hoe kan ik deze nog kan laten zakken ? Ik weet dat tijdens de bloei tussen 40 en 50 % best is. Kan ik beter de warme lucht naar buiten blazen en actieve invoer lucht uit de kamer naar binnen laten trekken ? De kamer is altijd op slot en heeft geen ramen dus lijkt me geen goed idee. Iemand dat me raad kan geven ? Alvast bedankt.

    #2
    Yep, de in- en uitlaat omdraaien.
    Je haalt nu de buitenlucht binnen, en die varieert nogal.
    In de groei is dat prima, maar tijdens de bloei mag je niet boven de 70% komen.

    meteo_strijen.png
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      70% neemt bij mij wat spanning weg

      Draai nu mijn eerste binnenkweek en heb met dit benauwde weer ook last van hogere luchtvochtigheid dan gewenst.
      Laatste paar dagen zat hij op 65% en 1 nacht was hij paar uurtjes 70%.
      Vandaag rond de 60%.

      Gelukkig nog geen bijzonderheden gezien aan de plant dus hopelijk kunnen ze het hebben.
      Wordt wel goed geventileerd.
      ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

      Comment

      Bezig...
      X