Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar in de kweekruimte moet de afzuigbuis hangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waar in de kweekruimte moet de afzuigbuis hangen

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Afzuigen doe je meestal helemaal bovenin je tent. Zo hoog mogelijk dus, het liefst boven je lamp. Warme lucht gaat naar boven, en daar zuig je het op.

    Check ook ff wat de luchtvopchtiegeid is van de lucht die je aanzuigt.
    (dus de ruimte waar je tent staat.)
    Als die ook 55% is kun je heel hard zuigen, maar gaat dan natuurlijk niet omlaag .

    Vocht trekt meestal naar de koudste plekken, als het buiten warm is en binnen koel, dan is het binnen vaak wat vochtiger dan buiten. (zonder airco dan)
    En andersom. Nog een reden om niet in de zomer te kweken
    Ik begrijp dat je geen koolstof filter gebruikt. Woon je een beetje prive?

    Oh en een beetje off topic advies, ik zou naar een andere lamp gaan kijken.
    Last edited by Nederhigh; 24 June 2020, 19:19.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Naucet
      Naucet commented
      Editing a comment
      Klopt het ook, dat hoe langer de afvoerdarm naar buiten hoe minder zuigkracht uit de tent. Dus als ik de tent korter bij het uirlaatrooster hou. Zou er meer weg gezogen moeten worden?

      Wat bedoel je met de lamp ?slecht licht?

    #3
    Start in de zomer, werkt het niet kan je nog 2x bijsturen de rest van het jaar. Werkt het wel? Nog 2x )))

    Keuzes

    /wijzig, mijn cheap ass hydro meet conitnue boven 50%. Kan eigenlijk bijna niet in mijn huis, zeker omdat ik weinig water geef. Ik denk dat cheap ass meters erg gevoelig voor temperatuur zijn.

    Comment


    • Naucet
      Naucet commented
      Editing a comment

    #4
    De luchtvochtigheid is helemaal niet zo interessant.
    Inlaat laag, uitlaat hoog.

    Die plantjes zien er wel beroerd uit, zullen we het daar even over hebben ?
    Waarom zijn ze zo mega gestrekt ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Naucet
      Naucet commented
      Editing a comment
      Dus die lucht vochtigheid is niet zooi belangrijk dan ?

      Ik heb op het begin . Het licht wat te hoog gehangen. Hier had me men aangeraden. De lamp zeker niet meer hoger te hangenvoorlopig

      Beroerd ? Twijfel er aan. Met lampen uit is blad mooi naar de groene kleur .niets op aan te merken qua blad

    #5
    Wel liever meer gaten om lucht aan te zuigen dan de afvoer. Dit is echt wel een ding dat moet. Ik zit nu op 2x1, maar 3x1 zou beter zijn.

    Comment


      #6
      Ik snap je idee wel met zo min mogelijk afstand en bochten. En ja, dat klopt ook. Vooral bochten.
      Maar ik zou toch aanraden om onderin je tent aan te zuigen, (passieve inlaat bedoel ik dan) en dan aan de andere kant helemaal bovenin afzuigen.
      Zo zorg je dat je hele tent word voorzien van verse lucht, dus ook je lamp. Die wil ook een beetje koelen..

      Om het ff over je lamp te hebben. Zoals Q hierboven al zei, je plantjes zien er niet zo goed uit. Ze zijn aardig gestrekt en hebben weinig blad.
      Strek komt bijna altijd door een gebrek aan licht, je plantjes racen dan de hoogte in op zoek naar de zon.
      Een plant die voldoende licht heeft groeit meer in de breedte met een vol bladerdek.
      vandaar dat ik over de lamp begon.
      Dit lijkt mij op het oog een goedkope amazon blurple LED. Dat zijn eigenlijk bijna altijd prutlampen.


      LTCg1YZ.jpg
      Als voorbeeld heb ik ff een foto gejat uit het kweekveslag van Voor het eerst zie: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hydro-tsl2000
      Deze heeft wel genoeg licht, je ziet het verschil! bijna net zo hoog, maar 10 keer de hoeveelheid blad.
      Over kweekverslagen gesproken. Lees er op een dooie zondag een paar door. Daar kun je veel van leren!
      Last edited by Nederhigh; 24 June 2020, 19:53.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Naucet
        Naucet commented
        Editing a comment
        Dus opbrengst moet ik hier niet van verwachten?

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Weet te weinig over je lamp om daar iets zinnigs over te zeggen. Maar ik denk inderdaad dat je al heel blij mag zijn als je er 10 gram vanaf plukt,

      • Naucet
        Naucet commented
        Editing a comment
        En stel dat ik er morgen een andere lamp înhàng. Degene wat er in moet ? Helpt dit nog iets ? Of als ik de planten buiten zet?

      #7


      Dit is de lamp
      Attached Files
      Last edited by QnQ; 26 June 2020, 23:24.

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Nja, dat is niet al te best.
        Ze geven ook totaal geen informatie over de efficientie van de lamp. Iets dat bij LED nogal een belangrijk dingetje is, anders kun je vaak beter met HPS kweken.

        Dat ze die informatie niet geven is waarschijnlijk omdat je het niet wilt weten. (het is dus slecht).
        Dat ze je om de tuin proberen te leiden dat zie je al aan die specificaties.
        Eerst is het 300W 2 cobs.
        Dan is het verbruik ineens 90/100 Watt. En daarna heeft die 200Watt output..?????
        Om maar nog niet te spreken over die "vergelijkbaar met 600w".. Wat een vaag verhaal.

        Zo werkt het dus niet
        Dit is gewoon een 90/100W LED die zeer waarschijnlijk niet al te efficient is.
        Met een goeie 100W LED heb je mogelijk wel de helft meer licht met hetzelfde gebruik.
        Moet zeggen dat ik de bridgelux cobs die ze gebruiken niet goed ken. Dus mogelijk zit ik er naast..
        Maar als ik zo naar jou plantjes kijk dan heb ik wel zo'n donkerbruin vermoeden .
        Last edited by Nederhigh; 24 June 2020, 20:25.
    Bezig...
    X