Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkope binnenlamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedkope binnenlamp

    Korting op 420shop
    Hallo forumleden,

    Ik heb geen ervaring met het kweken van een wietplant, toch ben ik een growchallenge met een groep mensen aangegaan. (royal creamatic autoflower.)
    Mijn plan is om low-budget binnen een plant te groeien maar toch de meeste opbrengst te halen .Welke goedkope lamp zouden jullie mij aanraden? (Niet boven de €40).

    Ik heb een zoektocht gehouden op internet en kwam uit op led-paneltjes maar deze waren vaak aan de dure kant.
    Welke budget-opties hebben jullie ervaring mee en zouden jullie aanraden voor een beunhaas als ik? Alle tips zijn welkom.



    #2
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...arf-autoflower
    2e
    3e

    Comment


      #3
      https://www.bol.com/nl/p/led-groeila...tm_content=txl Met vier van deze heb je voor 46,64 euro 20 watt. Zou moeten lukken. De betere led lampen zijn ongeveer 100 euro voor 50 watt, dus dat zit er dicht bij. Zou je 10-20 gram per drie maanden mee moeten kunnen oogsten.
      Last edited by kapsalon; 15 July 2020, 14:54.

      Comment


        #4
        Zou ze voorlopig buiten zetten.
        Met 40€ licht ga je geen 20gr goeie wiet oogsten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Als je handig bent is diy misschien iets. Hier kun je prima mee kweken: https://www.rubol.nl/product/diy-cre...att-kit-rubol/

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            En die lever je voor 40 euro ?
            Doe er eens een stuk of wat voor mij dan ?

          #6
          Nope. voor een beetje lamp moet je toch echt wel minimaal aan 80 euro denken.
          Voor dat geld heb je volgens mij net een 150W hps.

          https://www.mars-hydro.com/mars-ts-1...led-grow-light Dit is naar mijn weten de enige budget lamp misschien net de moeite waard is boven hps.

          Of inderdaad, . Maar die lamp is eigenlijk maar geschikt voor 30x30cm. 60x60 zou misschien net kunnen als je 'm op 75W draait.
          Maar efficient zal die dan niet zijn.
          Last edited by Nederhigh; 15 July 2020, 16:53.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #7
            spaarlampjes ook goedkoop alternatief of buiten zoals q zegt
            Resized_20190224_060233.jpeg Resized_20190303_101436.jpeg

            20190212_182711.jpg
            Hier had ik 5 spaarlampen allemaal verschillend, in een zelfgebouwd hansysteem.
            Links vanboven ltste foto 1 soort van spaarlampen die ik gebruikte.warm licht bloei en helder licht groei. kleurcodes maar ken ze niet meer vanbuiten.
            The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
            5 lekkere grieten onder de zon

            Comment


              #8
              wat is goed koop ?????????????????

              je steekt er energie in !!!!!!!!

              even nadenken ! over resultaat !

              Comment


                #9
                badkamer oude pootlamp van marktplaats en een lader zo ben ik begonnen
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #10
                  Dan hebben we het nog niet eens over je kweekruimte gehad. Lijkt me niet dat je van plan was om hem in de woonkamer te zetten toch? Dan komt er nog voeding bij kijken en een afzuiging zal ook geen overbodige luxe zijn. Meest Low budget is wat QnQ al gezegd heeft namelijk: een auto flower buiten zetten op de plaats met de meeste zonuren.
                  De Bloemen Van Bri

                  Comment


                    #11
                    Bedankt voor jullie reacties. Zoals jullie zeggen moet ik misschien wat meer geld in de lamp steken.

                    Ik woon in een flat en heb een kamer over. Ik wil dus een eenvoudige setup bouwen, heb ook evt een ventilator voor luchtcirculatie staan.
                    Is er iets van een budget en goedkope plug & play lamp die ik hiervoor kan gebruiken? Niet meer dan 60 euro?

                    Ik ben niet van plan de plant op t balkon te zetten, een belletje en hij wordt meegenomen en aantekening op dossier...

                    Comment


                      #12
                      Is dit niet wat?
                      https://www.lumeri.nl/sq100-8463.htm...ABEgIbC_D_BwE#

                      Comment


                        #13
                        Ja dat is zeker wat. Heel grappig hoe elke beginnende kweker toch weer bij lumeri uitkomt... wat een beetje geld betalen aan Google wel allemaal niet mogelijk voor je maakt. Oke je zegt dat je 1 kamer over hebt. hoe groot is die kamer? Ik denk dat je met een Lumeri lamp redelijk resultaat kan boeken op een oppervlakte van 60x60cm dat zal vast niet de oppervlakte van je kamer zijn? De kamer moet lichtdicht zijn en ik begrijp dat je geen afzuiger gaat gebruiken dus als t raam opengaat wil je ook niet dat het enorm gaat stinken. waar wil je verse lucht vandaan halen? Ik denk dat je het beste kan beginnen met het beginnersvragen topic van a tot z te lezen en ook de beginners info.. ik ben pas een jaar op dit forum en ik had hetzelfde idee en ik denk vele anderen, maar dat werkt alleen maar als je een leuke kamerplant wil en er niet van wil roken.

                        Dan is Zoals joremkrank al zei de badkamer de beste optie aangezien daar al afzuiging en ventilatie aanwezig is.
                        De Bloemen Van Bri

                        Comment


                          #14
                          De kamer is ongeveer 3,5 bij 2 meter. Om de geur maak ik mij geen zorgen, een vriend van mij heeft de plant al geoogst en t viel reuze mee.
                          Daarnaast wordt er soms flink wat weggeblowd hier, geur zullen mijn buren niet van opkijken. Ik zet het raam open met een ventilator erbij.

                          Een vriend van mij raadde mij deze lamp aan:
                          https://www.hetledwarenhuis.nl/websh...-watt-diy.html

                          Is deze aan te raden boven die Lumeri?

                          Comment


                          • Italbri
                            Italbri commented
                            Editing a comment
                            als je al een kamer overhebt en je vind t ook een leuke hobby in plaats van alleen een challenge zou ik een complete groeitent aanschaffen die kan je meerdere malen gebruiken en daar zit vaak al een redelijke lamp bij. Je moet bedenken dat je niet tegen het licht kan zeggen ik wil dat je alleen dit specifieke plekje verlicht.. dus hang je hem op in een kamer van 7m2 gaat die de hele 7m2 verlichten wat dus niet ten goede komt aan de opbrengst van je plant. Koop een complete groeitent of bouw een kastje om daar zijn hier ook genoeg topics over te vinden. microkweek staan ook hele leuke dingen tussen. Succes.
                        Bezig...
                        X