Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tips gevraagd : LV verlagen en temperatuur verhogen van kweekkastje in garage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tips gevraagd : LV verlagen en temperatuur verhogen van kweekkastje in garage

    Korting op 420shop
    Bezig aan mijn eerste ronde ooit, nog veel te leren. Voorlopig staat mijn kast in de garage en om niet op te vallen is de lamp van 04:00 tot 16:00 aan.

    Helaas kom ik er nu achter dat de LV richting de 80% gaat en de temperatuur zal snachts ook verder dalen dan goed is voor de planten.

    op zoek naar een oplossing voor deze problemen kwam ik deze tegen. iemand hier ervaring mee of een mening over?


    andere tips om de LV te verlagen zijn natuurlijk ook superwelkom.



    mijn kweekverslag vind je overigens hier:

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...hoogde-bonanza
    Slimline Heater - 28W - 300mm. BuisverwarmingNieuwe grote innovatie via 28 Watt buisvormige Eco kachel met ingebouwde thermostaat. Lengte 300 mm Lage...
    ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

    #2

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja volgens mij is hij redelijk geisoleerd. het is in een gruwelwinter een keer 8 graden geweest maar niet kouder heb ik me laten vertellen. maar lekker warm is het niet bepaald. heb jij een ontvochtiger die je kan aanbevelen?

    #3
    De warmte die dat ding genereert is binnen de kortste keren weg door de afzuiging.

    Beste is de ruimte verwarmen waar je tent/kast staat.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja daar zeg je wat. warme lucht stijgt op en daar staat die afzuiger te loeien.. als ik de hele garage moet verwarmen ben ik wel wat duurder uit

    #4
    Kastje wat isoleren? Met van die harde isolatieplaten? Maar dan heb je ook tegengestelde als lamp aanlicht, is het warmer.
    of klein kacheltje dicht bij inlaat?
    of “hokje” maken in garage waar kast instaat en klein verwarmingstoestelletje?

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Dit is een goede tip, een hok om de kast maken. Heb ik in het verleden ook overwogen echter heb toen besloten de garage te laten voor wat het is en ben in de kelder begonnen.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja dat is op zich een hele goede tip. nou had ik alleen juist voor die bonana gekozen omdat ik totaal geen klusser ben. en om er dan een hok om heen te bouwen..
      ik heb helaas geen kleder anders was dat een mogelijkheid. wel een zolder maar dat vindt vrouwlief weer geen goed idee en dat is ook een geklooi met emmertjes water heen en weer te sjouwen. ik zal de komende dagen de deur naar de garage openhouden en kijken wat dat voor effect heeft. wat een gedoe is het ook maar goed dat ik dat van te voren niet wist want dan was ik er niet eens aan begonnen denk ik.
      bedankt voor het meedenken allemaal. ik puzzle nog ff verder

    #5
    De tent in een andere tent zetten.

    Comment


      #6
      Alzheimer Als het kan, Radiator in garage laten plaatsen, 1 x kosten die je ten opzichte van elektrische apparaten terugverdiend, en geen brandgevaar en/of kortsluiting.

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        radiator is helaas onmogelijk maar dat was het beste geweest idd. ik kijk het ff aan met de tussendeur open en anders moet de boel toch maar naar zolder...

      #7
      wordt de afzuiging in de garage geblazen ?

      waar staat of hangt de chauffage ketel

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kleine plantjes = lage lv.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ah ok. ja op zich wel logisch.. maar mooi kut want ik kan echt geen slang naar buiten hangen zonder dat ik vragen krijg.
        zal nog eens googlen op een ontvochtiger

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Misschien verse lucht uit huis halen dan, of uit ketelhok.

      #8
      Als je de temperatuur verhoogt zal je luchtvochtigheid lager worden.
      Want de luchtvochtigheid die je volgens mij afleest, is relatieve luchtvochtigheid.

      Comment


        #9
        ok bedankt voor het meedenken allemaal. ik zal de tussendeur openlaten zodat de temperatuur niet te laag wordt. verder komt er morgen een ontvochtiger te staan. we gaan zien hoeveel procent dat scheelt.
        gaat heel wat rondjes duren voor ik uit de kosten ben
        ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Niet drinken is niet groeien..

          Was een hok erom bouwen geen optie ? Dan verwarm je dat hok..

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ik heb twee linkerhanden.. een hok bouwen wordt niks. heb idd toch maar wat water gegeven.
          echt klote dit. hopelijk komt die ontvochitger snel

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Buisje vanuit huis, naar de inlaat.

        #10
        Niks werkt buiten de hele garage verwarmen en dat gaat niet. Een tent om een tent of een hok om een tent werkt ook niet, tenzij je ruimte groot genoeg is, wat praktisch gewoon niet haalbaar is. Zorg dat je planten elkaar niet raken en hang er een extra clipfan bij voor circulatie. Al je andere opties zijn te duur voor wat het gaat opbrengen. Ik heb een luchtontvochtiger die af en toe aan staat in de bloei, maar ik kweek in een veel kleinere ruimte die volledig verwarmd is en de deur blijft ook half open staan en het venster staat op kip. Verbruik 400 watt voor die ontvochtiger. Die van jou zal praktisch continue moeten aan staan, gaat meer verbruiken dan je hok. Dan heb je meer opbrengst van een tweede hok... Je gaat die omstandigheden gewoon zo moeten nemen als ze zijn. Of de kast gewoon binnen zetten. Het zal beter gaan vanaf april/mei.

        Comment


          #11
          Lopend Verslag

          Comment


            #12
            ja ik heb inmiddels deze gekocht : Delonghi DEX210
            voorlopig helpt het nog niet veel. mooi klote
            hopelijk helpt he wat wanneer ik de drogere lucht die uit de ontvochtiger komt direct de kast in laat stromen..

            BTU ..ik dacht dat dat een aanduiding was voor een airco. zal eens kijken of ik de waarden van de Delonghi DEX210 kan vinden. zal de verkeerde wel weer gekocht hebben..

            ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

            Comment


            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              ja soms doet mn leven een beetje aan die film denken . memento. ken je die? aanrader trouwens

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Dat heb je goed hoor. Maar er zijn ook luchtontvochtigers die op koelmiddel werken. Daar staat meestal wel een btu waarde bij en zijn veel energie zuiniger

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              ok goeie tip. thnx. vanwege zonnepanelen maak ik me over het stroomverbruik niet zo druk. hopelijk doet het apparaat de komende dagen wat meer voor de LV want die is van 82 naar 76 gezakt maar ik zou hem liever verder zien dalen
          Bezig...
          X