Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig inrichten kweektent (60x60x160)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    En nog een vraag over spanbanden; hoe lang moeten die zijn, is een meter genoeg?

    Comment


    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Waarvoor zijn die?

    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Het ophangen van het filter.

    #17
    Ik snap er echt geen fuck meer van. Voor het gemak wil ik dat setje van Nederhigh aanschaffen. Dus dan heb ik een filter en afzuiger. Maar goed, die moet ik dan nog met elkaar verbinden natuurlijk. Wtf ben ik daar voor nodig? Ik kom bijvoorbeeld dit tegen; https://www.rajatrading.nl/nl/flens-...te-pl-125.html en ook https://www.rajatrading.nl/nl/profes...ngklemmen.html in verschillende maten. Ik heb wat filmpjes bekeken op YT en daaruit blijkt dat ik beide nodig ben, maar welke maten dan?

    Ik had echt beter op moeten letten op school vroeger. Man, man, man... Niet te doen dit.

    Comment


      #18
      Oke dit is voor nu het laatste beetje advies dat je van me krijgt . De rest moet je zelf maar een beetje inlezen.
      Normaal is dat hier ook wel een beetje de gang van zaken zegmaar.
      De growshop beantwoord dit soort vragen heel graag trouwens. Daar verdienen ze immers hun brood mee.

      De slangklemmen..
      Ik kan dan kiezen uit 60/270, 60/325 of 60/525. Welke moet ik dan hebben?
      Dit betekent in het eerste voorbeeld, dat de je de slangklemmen kunt gebruiken voor slangen met een diameter van 60, tot 270mm. De klemmen zijn namelijk verstelbaar.
      Dus 60/270. Die is dus goed voor alles dat tussen 62 en 268mm valt... Dus ook jou 100mm of 125mm afzuiger. filter, slangen etc..
      Die dingen zijn soms nog best gepruts om goed vast te krijgen. Hoe groter ze zijn, hoe moeilijker. Neem dus de kleinste maat.

      Dus dan heb ik een filter en afzuiger. Maar goed, die moet ik dan nog met elkaar verbinden natuurlijk. Wtf ben ik daar voor nodig?
      Zoals eerder benoemt. Kijk ff goed naar de flens. Dat verschilt per type/merk filter.
      Soms moet je ze er los bij bestellen, soms mag je ze erbij kiezen, en soms zitten ze er stanaard op.
      Bij de filter ie ik heb gelinkt zit al standaard een flens van 125mm gemonteerd. Je hoeft dus geen flens meer bij te bestellen.
      Slangklemmen zitten volgens mij niet bij de set, zie het in elk geval nergens staan. Daar moet je er dus nog wel ff (minimaal 2) van bestellen.
      Bedenk zelf ff hoeveel je er nodig gaat hebben. Heel logisch, elke verbinding is een klem.
      Je kunt het filter en de afzuiger niet direct in elkaar schuiven, die zijn namelijk beide 125mm. Je moet ze dus verbinden met een stuk slang van 127mm.

      Veel succes!

      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #19
        Ghehe sorry man Nederhigh

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Haha. Ik ben ook maar een amateur hoor. Zat mensen hier die het allemaal nog veel beter weten. Maar die hebben allemaal al zoveel van deze topics gezien dat het niet meer leuk is om te reageren. Ik vind het zo nu en dan nog wel eens leuk om wat de basics met mensen door te nemen. Ga je een verslagje bijhouden denk je? Ben ik wel benieuwd naar.

        #20
        Last edited by TheBigDudeski; 17 October 2020, 16:18.

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Vanaf zaaien kan het soms plots heel snel gaan.. succes deze ronde
      Bezig...
      X