Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

belichten van kweekruimte 180x180

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    belichten van kweekruimte 180x180

    Korting op 420shop
    Na me voorgesteld te hebben en het uitlopen van een topic in die sub te vermijden, val ik hier maar met de deur in huis. (thx QnQ

    #2
    Als je er 598 euro voor over hebt zou je 9 Mars TS 600's kunnen kopen. Is volgens mij de voordeligste lamp die je in Nederland kan krijgen. Via mars-hydro.com

    Comment


      #3
      Goh, ik heb geen verstand van lampen, maar ik zou ook de G-bars die Remco gebruikt eens bekijken.

      Comment


      • Dirksje
        Dirksje commented
        Editing a comment
        doe ik, ik bekijk het even

      #4
      Eigenlijk lijkt me het grootste probleem de wandverliezen. Ik begrijp uit je verhaal dat je slechts 4 planten neer wil zetten. Wellicht dan toch over de aanschaf van 4 lampen denken? Dan heb je voordeel van je ruimte omdat je bij hoogteverschillen gewoon de 1 wat hoger hangt dan de ander. Uiteraard blijft de reflectie via de wanden minimaal maar op deze manier ben je relatief voordelig uit. Of je moet per de onder 1300 W of meer willen kweken, dan kan het natuurlijk allemaal prima (hoewel ik nog steeds voor losse lampen zou kiezen i.p.v. 1 lamp) Ik denk dat ik zelf de planten redelijk centraal in het midden zou zetten en er dan 4x 150W boven hangen. Dan kan je rekenen op een prima opbrengst tegen acceptabele stroomkosten. Of je moet van plan zijn heel lang voor te groeien, dan kan je ze wel wat verder uit elkaar zetten en er bijvoorbeeld 4x 300W boven hangen. Qua oppervlak blijf je in laatste geval net binnen de specificaties van de fabrikant (90x90cm per lamp in de bloeifase dus met 4 lampen max 180x180cm).
      Lopend Verslag

      Comment


      • Dirksje
        Dirksje commented
        Editing a comment
        Thx voor de info... ik moet inderdaad mss het idee laten varen om voor 1 lichtbron te kiezen en bvb voor 4 individuele gaan... Dat geeft me het voordeel dat ik een beetje kan spelen met de afstand tussen de 4 'lampen' en de 4 planten. Had zover nog niet gedacht... stof tot nadenken. Bedankt alvast.

      #5
      Ja, ik zou er gewoon een 1x1 tent in zetten ofzo. Daar kun je met gemakt 4 planten in kwijt, en het scheelt flink centen.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik weet het niet maar misschien is het wel een goed idee om er een tent in te zetten van 1.20x1.20m

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Hehe ja, was al genoemd inderdaad . Ik zou zelf aan 1x1 meer dan genoeg hebben.. Kweek nu op 0,71m2.
        Maar 120x120 kan ook heel mooi natuurlijk.

      #6
      Ik heb trouwens mijn post uit het introducitforum hierheen verhuisd. Die past hier veel beter.

      180x180 optimaal verlichten met led zal een flinke prijskaart aan hangen.
      Maar dat is ook een best hok. Jij gaat voor de kiloknallers zeker? ​ Dat zal dikke winst zijn......
      Denk bijvoorbeeld aan 4x de mars tsl2000, 4 mars sp3000, 4x migro array 240. Al deze lampen zijn ontworpen voor 120x60.
      En dan nog een mars ts1000, of migro array 120 ofzo erbij om het af te maken. Voor 60x60.

      jmhzAip.png
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Comment van Voor het eerst :
        "Ben wel benieuwd naar het resultaat met bijvoorbeeld 4x een TSL 2000 en 1x een TS1000. Dat is dan maar liefst 1350W LED. Ben er van overtuigd dat je dan ondanks dat het LED is niet al te veel hoeft te verwarmen. Kostentechnisch is het redelijk te doen (€998,02). Eventueel 2x een SP6500 zou kunnen maar dan kom je eigenlijk op 2m x 150cm qua ideale oppervlakte en ben je een stuk duurder uit (€1375,60). O ja, dat zijn dus Mars Hydro lampen."

      #7
      https://www.youtube.com/watch?v=9c4SioRXjio

      Comment


      • Dirksje
        Dirksje commented
        Editing a comment
        het werd uiteindelijk de spider sf-4000. hangt nu boven twee plantjes, 4e week bloei. Mss start ik bij een volgende opstelling wel eens een kweekverslagje met bijgevoegde foto's.

      • zohoo
        zohoo commented
        Editing a comment
        Van waar heb je dit besteld. Is snel aangekomen, toch?

        En gebruik je dat nu in die 180x180 ruimte?

      #8
      Oorspronkelijk geplaatst door kapsalon View Post
      Zat ik ook naar te kijken.

      Ook hier: https://www.alibaba.com/trade/search...east+630w+prov

      Ik heb nog nooit op Ali besteld. Geen idee wat de verzendkosten zijn naar Nederland. Is er lokaal niet iets gelijkwaardig te krijgen? Ik vraag me ook af wat dat product van Koray is. Helft van de prijs.

      Comment


        #9

        Comment


        • Dirksje
          Dirksje commented
          Editing a comment
          bedankt voor de info man. mijn jack herer foto is aan het afbloeien, maar daar geef ik nu geen verdere info, laat staan foto's over; het is een miserabele kweek door stress (niet de planten, maar hun baasje )

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ook slechte rondes zijn interessant hoor. Juist van fouten leren we toch?!

        #10
        zohoo , bij kwekenmetled.nl.. heel snel geleverd. Voor die paar €'s die je mss bespaart bij een ali-exp of bol.dwaas heb je tenminste service.

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Nja, ts6000 bij officiele mars hydro website 74 euro incl verzening. 140 euro bij kwekenmetled. Dat is bijna 2x zo duur eh .

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Heb je al service nodig gehad dan ?
          Hoe was die ?

        #11
        zohoo Ja, ik gebruik nu die 180-180. Heb evenwel toch de investering gemaakt om die deftig te isoleren, dan er simpelweg een kant en klare tent in te zettten. wat maakt dat de ruimte nu 165x165- 260 is. randverlies qua licht deert me nit, ik ga zoals eerder aangehaald voor kwaliteit boven kwantiteit. dus werd het inderdaad de Sppider 4000. WAT EEN ZONNEBANK!

        Comment


          #12
          Dirksje Misschien handig om een mylar lekbak op de grond te plaatsen, profiteer je ook nog eens van de lichtreflectie die het geeft, en niet eens zo duur, en eigenlijk ook de wanden met folie of wit sauzen met (matte) latex om zo toch maximaal te profiteren van je SpiderFarmer, daarmee verbeter je je lichtopbrengst en dus ook kwaliteit.

          Succes

          Comment


          • Dirksje
            Dirksje commented
            Editing a comment
            Hey.. mss ook een goed idee om mylar of dergelijke op de bodem te leggen. Dit is de huidige situatie.

          #13
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Mooi vloertje Maar zal niet veel licht weerkaatsen gok ik

          #14
          Voor het eerst ... komt goed. Ik leg er isolatieplaten in met zilverfolie.

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik weet niet of je deze zelf gaat plakken maar zo ja... bij de action verkopen/verkochten ze chroomlook carwrap folie. Deze is voorzien van een uv-werende beschermlaag en bied een flinke reflectie. Vraag me niet hoeveel precies maar zeker meer dan alufolie en het oxideert niet

          #15
          Zilver/aluminium folie is eigenlijk niet geschikt, scheurt snel, een reflectie van net 50%, en risico op hotspots.
          Daarbij oxideerd de folie waardoor de reflectie van licht is te verwaarlozen.

          Comment

          Bezig...
          X