Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeder kast. Diy.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moeder kast. Diy.

    Korting op 420shop
    Hoi luitjes,
    ik wil een kast bouwen om een moeder en evt een propagator te houden.

    Als afmeting dacht ik aan een 45x45.
    Een led board als verlichting.
    buis van voor afzuiging, met filter.

    Wat zouden jullie als hoogte aanhouden?
    Wat vinden jullie van de afmeting?

    Heb geen ervaring met moeders, anders dan de mijne.
    Tips zijn welkom.

    #2
    Hoeveel stekken heb je nodig ?
    Zo 'n moederkast is best duur om 24/7/365 te laten draaien, want je hebt goed licht nodig, op 18/6 of liever nog op 20/4 in goeie grond, en nog betere voeding.
    Een filter hoeft niet persé...als je tenminste geen overdosis voeding geeft, want dat veroorzaakt de geur tijdens de groei.

    Als je voor jezelf 5 stekjes per half jaar nodig hebt kun je misschien goedkoper elke keer zaden kopen, dan heb je ook nog wat afwisseling en krijg je geen gewenning.
    Elke dag chocoladevla met slagroom gaat ook vervelen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik kweek 4 plantjes per ronde, de bedoeling is om in het kleine kastje voor te kweken, en evt een moeder te houden.
      mijn grote kast kan dan 12/12 blijven draaien.

      Lijkt me leuk om te experimenteren met stekken. Om evt in de toekomst een bubbel bak te maken.

      De kosten zie ik wel, zaad kopen is idd goedkoper.
      Smaakjes doe ik toch wel kweken. Minimaal 2 per ronde.

      Comment


        #4
        Ik heb een klein tentje om voor te groeien uit zaad. Na het ompoten gaan ze nog een week of 2 in de groei in het afbloeihok en dan gaat de lamp om.

        Als je stekken gaat maken dan moeten die eerst wortelen en dat kost ook tijd. Dat is leuk als je veel plaats heb maar voor 4 planten loont zich dat niet denk ik.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #5
          Pff.. Er was hier dit jaar nog iemand met een heel mooi topic over het ombouwen van een computerkast voor stekjes.. Kan het alleen niet meer vinden.
          Maar zoiets lijkt mij zelf perfect.

          Edit: - Oh.. gevonden! Het was mafferd
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t-voor-stekjes
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #6
            Heb enkele maanden voor de eerste keer met stekken gekweekt (staan nu nog in bloei) en mijn moedertjes (2) staan in een archiefkast (enkel bovenste gedeelte) met roldeuren. Geen afzuiging, enkel een Tneon van 2x55w erboven.

            Dit gaat prima tot nu toe. De stekjes staan eerst in de propagator naast de moeders tot ze wortelen, dan 2 weekjes in potjes met grond (ook naast de moedertjes) en dan dirdct in mn tentje op 12/12.

            Mijn 2de reeks stekjes staan klaar in de potjes in afwachting van de oogst van de eerste reeks. Moeders moet ik nu wel regelmatig kortwieken want die maken nu langs alle kanten en richtingen "wannabe" stekken aan

            Voor de nieuwsgierigen ... eerste keer zijn 10 van de 12 stekken in orde gekomen en nu de 2de reeks zijn er 11 van de 12 geworteld.

            Veel succes!

            Comment

            Bezig...
            X