Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leds highbay 240 w 5000 lumen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Leds highbay 240 w 5000 lumen

    Korting op 420shop
    Hi,
    Ik ben in bezit van 2 x High Bay 240 watt led lampen 5000K Wit
    Screenshot_20201202-114901_Samsung Internet.jpg


    zou je met deze lampen een kweek kunnen doen?
    Ik bezit ook een 600watt hps maar nu in bezit van deze twee ufo's en vroeg me af of deze lampen de 600 watt hps kunnen evenaren. Grt
    THX
    Last edited by Waterfall420; 2 December 2020, 21:15.

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    #2
    Gefeliciteerd!

    Oh je was nog niet klaar.
    5000K is erg koel licht, beter geschikt voor de groei.
    (plaatje zegt 4000K?)

    Het kan wel, maar verwacht geen wonderen.
    De kleur van HPS is bijvoorbeeld 2200K. Dat scheelt wel een stuk.
    De toppen zullen minder groot en veel compacter worden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Wat als ik de combo hps met de leds doe?
      Groeien met led, bloeien met HPS... proberen waard?
      Last edited by Waterfall420; 2 December 2020, 13:04.

    #3
    Hork Doet de hele kweek onder 5000k met stekken. Dat lijkt daar aardig goed te gaan
    Er een plantje onder zetten moet goed gaan.. Is toch 480W aan led dan he Dat is niet niks.
    Wat is je oppervlakte en hoeveel plantjes?
    Eneuh, doe ff een linkje naar de lamp ipv een foto
    Daar kun je vaak veel meer uithalen.

    Edit-

    Volgens mij zitten de meeste hps lampen rond de 130/140lm/W. Deze lamp zit op 130.. Je moet het dus winnen op lichtspectrum om in de buurt te komen van hps. Niet op lichtdruk..
    Ik zou niet durven gokken hoe vergelijkbaar dat is.
    Test het ff een ronde uit zou ik zeggen .

    kImkrSZ.png
    Last edited by Nederhigh; 2 December 2020, 12:25.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ah, dan heb ik dat verkeerd in mijn hoofd zitten. mijn excuus. Ziet er op de foto's wel erg wit uit voor 3500k trouwens, maar dat kan aan de foto liggen natuurlijk. Of aan mij.
      Last edited by Nederhigh; 2 December 2020, 20:46.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      3500K is ook gewoon wit. Ik heb die ook in m 'n ledbouwsel. (1-160W trouwens)
      Als je geel wil zien moet je al ruim onder de 3000K zitten.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      QnQ Tja, t is denk ik net wat je interpretatie van "wit" is. Voor mij leek het koeler dan 3500k. Dat was dus fout.
      https://www.shutterstock.com/blog/wp.../03/img218.jpg
      Mijn 3000k is trouwens ook aardig geel.

    #4
    Nederhigh
    Waaruit kan je afleiden dat Hork zijn kweek doet onder 5000k?
    Grtz

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klopt niet. Ik laat mijn stekken wortelen onder 15 watt tci strips. Daarna gaan ze onder Samsung ledstrips, totaal 800 watt.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Uit post 8 in dit topic. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rk-s-fototopic
      En volgens mij heeft hork mij ook wel eens ergens vertelt dat het de 5000k strips waren.. De f serie van samsung. Zei je in dit topic.. post 16 https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-diy-led-strip
      Naja, je laaat ze dus ff wortelen onder wat anders.. Maar buiten dat, onder welk spectrum bloei jij af? Daar ging het om.. niet dat je strips,cobs,boards of een kaars gebruikt..
      Last edited by Nederhigh; 2 December 2020, 19:30.

    #5
    Laten we stellen dat ik voor de groeiperiode de leds gebruik is 480 watt aan LED. Voor de bloei zou ik de Philips Greenmaster 600 watt HPS gebruiken. Zou het nuttig zijn en stroombesparender op de led? En wetende dat hps warmer is dan LED raak ik niet in de problemen dan door het temperatuur verschil tussen LED en HPS

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Je kan je hps mss in de bloei gebruiken , eerst hoger hangen , en langzaam aan verlagen , denk ik het best dan! Heb je thermometer , kan je wel in de gaten houden qua warmte dan mss?

    #6
    Kan iemand wat meer
    Last edited by Waterfall420; 10 December 2020, 23:31.

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


      #7
      Wesley pipes
      Ja alles is er. Dr vraag is gewoon redelijk simpel maar dan ook weer niet.
      Je GRoeit
      Week 1 en 2 met 240 Watt in LED (5000k)
      Week 3 en 4 met 480 watt in LED ( 5000k)
      Week 5 HPS Philips Greenmaster 600 dimbaar 12/12 starten

      1. Bespaar ik in de periode als ik met LED kweek tov eventueel de groei doen met HPS?(eerste 4 a weken van zaad tot plant) ?
      2. Mag ik een de leds vervangen door de HPS om te bloeien? Zullen de planten hier niet op beginnen stressen?
      HPS is een pak warmer dan led...
      Dat zijn de twee hamvragen :p

      THX!

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Jup gaat goed lekker 6000k voor de groei, ze zullen daardoor meer gedrukt blijven.
        400+ voor voorgroei vind ik echt veel ik bloei onder 250w.
        Idd zoals je aangeeft hps hoog beginnen en ze willen warmer in bloei!

        Dus hup gaan!

      • Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Kan op mijn telefoon me bericht niet terugscrollen dus ff dubbel post...
        QnQ doet ook voorgroeien onder 250w led geloof ik? Dan 2x250w hps erop!

      #8
      Waarom zou je daar een stopcontact op monteren, stekker zul je bedoelen. Die lamp is uitgerust met een meanwell driver, da's uw voorschakelapparatuur. Wat die twee ander draden doen staat wsl in de handleiding.

      Vraag is hoeveel planten je gaat zetten in welke potten. Ik kom toe met 100 watt om voor te groeien, makkelijk. Dus waarom 2 keer 240? Dat spel heeft een grote lichthoek, is gemaakt om in een hoog plafond te hangen in hangars. Dus vraag mij niet wat het wandverlies is van zo'n spel. Het zal werken, maar hoe kan je alleen maar zelf ondervinden. Ideaal zal het ni zijn.

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ik zou 5 plantjes zetten in een ruimte van 120 x 120 x 180. Na de groei overschakelen naar hps. Voordeliger? Met 1 LED van 240 Watt? Voor de groei heb ik een dimbaare EVSA met dimbare lamp 600 watt HPS. Zou het niet in energiekosten schelen als ik groei op led? Bloei op HPS... kan dit, zal de plant niet kapot gaan van de plotse HPS swap?
        Thx

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Die twee andere draden zijn waarschijnlijk om te dimmen.
        Lees de handleiding, daar staat ook in hoe je die moet aansluiten, en als je die niet hebt, google op naam en typenummer en 'manual'.

      #9
      Rickysticky
      Kan je wat meer info geven over
      "Idd zoals je aangeeft hps hoog beginnen en ze willen warmer in bloei!"
      Tijdens de bloei moet de temperatuur toch net iets lager?
      en wat wil je zeggen dat ze meer gedrukt zullen blijven?
      grtz

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


        #10
        Hmm ga me best doen..

        wit/blauw licht zorgt voor betere celdruk zo worden de planten gedrukter, onder rood licht zullen ze meer willen strekken! Vandaar ook die kleuren in oude ledlampen (2standen blauw en rood)
        tijdens de bloei verwacht een wietplant over het algemeen een hogere temp! 22-24 groei 25-30 bloei!

        dat hoog beginnen met de HPS is alleen om eventueel stres te voorkomen, zak in een paar dagen rustig naar 60a70cm begin op bijv 130cm.
        (laat ze even wennen aan een andere lichtsoort..

        hoop dat je er wat aan hebt
        gr,
        Ricky

        owja lees jezelf even beter in, alles wat ik hier zeg is op lees ervaring...

        Comment


          #11
          Vraag je nu of 240 watt voordeliger is dan 600? Wat denk je zelf? 5 planten kunnen in 1 liter potjes de eerste 3 weken onder 50 watt ook. Da's nog effe wat voordeliger. Overgang naar hps en warmer temperaturen maakt weinig uit.

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Dank je beowulf, ik kan mijn hps ook gewoon dimmen naar 250w. Ik vroeg me gewoon af of deze methode, groeien onder led met wit/blauw kleur 240w voordelen heeft tov de plant. Of in samenwerking de hps met de ledlamp
            ...Tijdens de bloei Bv 250 watt aan LED en 400 watt aan HPS. De hybride methode?

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Dat gaat praktisch gezien niet echt want die twee lampen kunnen moeilijk op dezelfde afstand.

          #12
          Dit is een voorbeeld van 240 LED aan:
          20201204_152615.jpg
          Screenshot_20201204-160915_Caliber.jpg
          Heel Fel wit licht.
          Ik doe een temperatuur studie de komende dagen met de camera
          momenteel zit ik met de verwarming (cv) aan 16 graden zonder lamp. Rond de 20 a 21 met lamp
          Ik zou starten met de zaailingen onder 4 TL buizen te zetten van totaal 32 watts voor week 1
          Week twee en drie 240 watts aan LED (5000k)
          Week 4 of 5 HPS 250/400/660 watts

          Ik ben ook nog op zoek naar een kacheltje voor de vriesdagen, enige tips naar een zuinig handig ding?

          Denken jullie dat dit haalbaar is?
          geef gerust jullie mening
          Grtz waterval
          Last edited by Waterfall420; 4 December 2020, 16:13.

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Als bij verwarmen te duur wordt kan je op zoek gaan naar een soort die beter tegen wat koudere temperaturen kan zoals indica dominante soorten.

          #13
          Mijn tent staat naast een radiator in een slaapkamer. Ik zou toch overwegen om een kleine kachel erin te zetten
          deze bv
          20201204_185945.jpg
          Stop je in een stopcontact en kan de temperatuur op pijl houden met een ingebouwde thermostaat.
          Het zal vannacht vriezen en ik zal de temperatuur in de gaten houden in de tent.
          De lampen zouden ook snachts draaien. Dus overdag zal de tent redelijk kunnen meegenieten van de CV. Maar als het erg koud is zal het wss niet volstaan om boven de 15 te blijven...Tips ideas? Shoot

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


            #14
            Wat je dan bespaart aan kosten op de led tegenover de hps ben je al snel kwijt als je elektrisch moet gaan bijverwarmen. Die dingen zijn gemaakt om bv een kleine ruimte in de winter vorstvrij te houden. Olieradiator is dan het voordeligst, maar zal nog een 1000 watt zijn. Als die de hele tijd ligt te draaien begint het een dure zaak te worden.

            Comment


            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Stel dat ik een minimum van 15 graden kan houden zonder bij te warmen. Dus gewoon door de Centrale verwarming. Ik zal vannacht te temperatuur weten bij vorst. Het is vooral de bedoeling om bij te warmen in noodgevallen...
              Voorlopig blijft het 16 graden nu daar... ik zal verder studeren. Het is de bedoeling dat de radiator de meeste hitte voorziet...

            #15
            Plantjes kunnen wel wat hebben hoor, en met de door jouw opgegeven temperaturen is er toch niets aan de hand.
            Mocht het dan voor jouw gevoel veels te koud worden, kan je de thermostaat hoger zetten.

            En anders ff hiernaar kijken (zuinig in gebruik):

            https://www.electronic-star.nl/Tuin-...rwarmingskabel

            Comment


            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Dat is zo een slang die je rond je potten kan leggen? Heb je ervaring mee? Thanx!

              Eventjes snel uitleggen
              Tentje staat naast een centrale verwarming. In een zo niet goed geisoleerde kamer. Nu bij het vriespunt hangt de temp rond de 15.9 met de CV aan, die draait met de aanwezigheid van mij etc.
              Dag word nacht.
              Als de lampaangaat om 21h denk ik niet dat het te koud zal zijn. Als de lampen uitgaan zal het dus de eerste weken om 12h smiddags zijn.
              Normaliter zou de koudste periode achter de rug zijn.
              Het verschil in graden bedraagt 6 celcius tussen dag en nacht bij de 240 Led.
              Die slang zal mss goed de wortelzone kunnen warm houden en zo blijft het hangen in de tent.
              Btw ik blaas uit indezelfde kamer waar ik lucht aanzuig

              Thx!
              Last edited by Waterfall420; 4 December 2020, 21:43.
          Bezig...
          X