Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Hybride Fems

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste keer Hybride Fems

    Korting op 420shop
    Hallo JD leden!
    Zoals als aangekondigd in mijn vorige topic ben ik van start gegaan met een "winter" ronde femmes.


    De kweekruimte met de lamp
    op 25% en we geven ze de volle bak licht dus even 24/0, dat ze goed kunnen aansterken. ( Lamp op 50 cm van hun kopjes)

    Als het echt kouder zou worden hebben we nog een kacheltje bij de achterhand om in het slaapkamertje te zetten. Maar ik denk wel dat met die isolatie en de nieuwbouw ruimte het niet te vaak nodig zal zijn wat ons weer wat €€€ besparen


    De zaden

    Zamnesia_-_Gelato.jpg

    3 Gelatos van Zamnesia

    Er zijn er al 3 kopje boven en dat zijn de Gelato's van Zamnesia




    2 White Choco Haze van Amsterdam GeneticsParents: White Choco x Mexican Haze
    Type: 80% Sativa / 20% Indica
    Taste: Chocolate / Melon / Sweet
    Effect: Uplifting Creative High
    Height: 120 cm
    Flowering time: 9 Weeks







    Ze gaan de eerste weken van hun leventje doorbrengen in een 1liter potje met Zaai en stek van DCM, een kleine hoeveelheid Rhizotonic zit al in de aarde gemengd met kraantjes water
    Vervolgens gaan ze verpot worden naar een 5Liter pot, en als eindstation zal dat een 30Liter kuip zijn.
    Ook het scrognet komt weer van pas, mazen 10x10 , een sterk net bijna zo strak als tuingaas.






    Zo, korte inleiding die wekelijks een vervolg zal krijgen, tot het einde van de ronde.

    Eerste keer onder led, fems, alle tips zijn welkom, ook naar Calmag toediening enz, we zijn hier tenslotte om te leren he!


    Fijne Zondag iedereen, geniet van het zonnetje!
    Grtz Waterval ^^
    Last edited by Nederhigh; 23 December 2021, 10:31.

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    #2
    Succes maar denk je niet dat een paar weken in een 1 liter potje zaai en stekgrond te lang zullen zijn ? Dat zal je heel goed in de gaten moeten houden, voor je het weet staan ze te droog en ze zullen ook gevoed moeten worden.

    Heb je geen mogelijkheid om te te starten in die 5 liters ? Daar kunnen ze wel een week of 3 tot 4 in staan. Of je verpot ze na 2 tot 3 weken. Ik start ook in potten van een liter of 6, en dan in lightmix. Lekker makkelijk, weinig omkijken ernaar dan een beetje water per dag erop kieperen en gaan.


    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ze worden zowiezo na datums van 14 dagen na zaaien verpot in de 5 Liters , thx voor de input Flip, ik zal DCM huis en tuin gebruiken, enig idee wanneer best te starten met Calmag , het kraanwater ec is 0.9 tot 1 grtz

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ok 2 Weken moet nog te doen zijn.

      Succes, ik volg !

    #3
    Ook n subke , helaas weinig ervaring met cal mag . Ik denk wel vanaf week 3 tot begin booster fzo . Succes ! Toffe keuzes !
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Zo doe ik het ook. Ik geef calmag mee tot ik aan pk begin. Dat werkt niet zo lekker samen.

    #4
    Veel plezier. En moge alles vlotjes verlopen.

    Comment


      #5
      Een goede start is het halve werk. Succes!
      "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

      Comment


        #6
        Een Ec van 0.9 - 1 uit de kraan is wel erg hoog.
        Heb je dat gemeten, of is dat de waarde die je leverancier opgeeft?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Ritagrasaf
          Ritagrasaf commented
          Editing a comment
          Klopt , hier ook

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          O,8 in Antwerpen en omstreken.

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Hier soms zelfs 1,2...meter klopt en is geijkt

        #7
        ZATERDAG 30 OKTOBER

        15 Oktober , Gelato gezaaid
        23 Oktober, White Choco Haze gezaaid

        Screenshot_20211030-115528_Gallery.jpg Het leven is begonnen voor de dametjes

        Screenshot_20211030-115500_Gallery.jpg Zit met uitstekende waarden in deze ruimte om te kweken.

        Screenshot_20211030-115508_Gallery.jpg Screenshot_20211030-115517_Gallery.jpg Grond was ingewaterd met rhizotonic. Daar kunnen ze wel een weekje mee rondkomen.
        Ze kregen eenmaal water van boven dit elk een soeplepel kraantjes water per potje.
        Dat kleintje die er zo zielig bij staat was een extra zaailing maar ze word niets.

        Fijn weekend

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        #8
        Een zaalingske heeft op een blad ietwat rare vlekken, het is enkel maar 1 blad van de eerste node. Negeren? Of is er meer aan de hand
        Het zijn die verbleekte kleuren die je ziet op de onderste node
        Screenshot_20211103-184734_Gallery.jpg

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Tabaksmozaiekvirus. Maar eerder gewoon bladgroen verlies had ik ook net.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          te nat

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Aha, dan had ik dat ook bij mijn plantjes, te nat dus toch. Opgeslagen

        #9
        Kan je gewoon negeren. Let er wel op dat die kleine potjes niet uitdrogen. Uit voorzorg kan je die in een bakje met water te zetten van een cm of 2. Zo weet je zeker dat ze nog te drinken hebben en wanneer het bakje leeg is weer aanvullen. Liefst aangezuurd water met een beetje voeding.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #10
          Ik volg, succes. Heb net gekeken naar waarde kraanwater hier, hardheid 6,9, ph bijna 8.

          Comment


            #11
            ZATERDAG 6 NOVEMBER
            15 Oktober , Gelato gezaaid
            23 Oktober, White Choco Haze gezaaid

            3 Gelatos zijn inmiddels verpot. Ze hadden het meer dan nodig

            Aarde gemend met perliet, water genomen met 20 ml Rhizotonic en 1ml CalMag (10l) , PH 6.25
            Aarde knijpnat gezet en verpoten

            20211105_200238.jpg DCM Huis en Tuin

            20211106_084711.jpg 20211105_205227.jpg 20211106_084707.jpg De twee White Chocos kunnen wel nog een tijdje er tegen, dat zal voor a/s weekend zijn.

            Fijn weekend
            Waterval

            Eerste keer FEMS onder LED
            Indica Medisch rondje van Barneys

            Comment


            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Haha die Waterfall420 blijft ook maar gewoon doorgaan. Ziet er goed uit en succes maar weer.

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              We moeten he! Ik las je verhaal van de buurvrouw, wat een tang zeg. Heb je ze intussen al weer kunnen aanspreken

            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Ha! Wat denk jezelf? Zij wist ervan en heeft mij beloofd mij erop aan te spreken bij overlast. Als je 9 jaar lang lief en leed met elkaar deelt flink je mij dit niet. Nee dit komt nooit meer goed. Ben zelfs serieus in overweging om te verhuizen, kan die kop en stem niet meer verdragen. De emotionele, materialistische en psychische schade die zij mij heeft aangedaan valt niet goed te maken. Kweek was bijna klaar en ging voor minimaal een jaar wiet opleveren, ik zou ook stoppen hierna wegens de aanstaande herfst in een ongeisoleerde schuur dat werkt gewoon niet. Mijn schade is zeker € 10.000,- door haar. 700 gram had ik makkelijk behaald en daar konden mijn vrouw en ik samen meer dan een jaar van gebruiken wellicht wel 2. Daar wij 1.5 tot 2 gram per avond gebruiken.

              Had ik geluk dat ik nog flink wat van vorige rondes over had, maar daar zit ook redelijk wat bij wat te vroeg was geoogst dus niet veel betere kwaliteit dan van de shop en ik had bewust meerdere nieuwe soorten geplaatst ivm gewenning van 1 soort.

            #12
            5 Dagen later na het ompotten.

            Hebben het naar hun zin, de Californische 25 graden maakt heel gelukkig. Ze groeien goed

            IMG_20211110_220724_547.jpg IMG_20211110_220731_018.jpg IMG_20211110_214942_040.jpg De White Choco Haze zijn 8 dagen later geboren wegens omstandigeden. Maar ze gaan nu ook plots in snelvaart.

            Ik gok op een vegetatieve fase van om en bij de 7 weken. We zijn nu in week 3.5.

            Greetz

            Eerste keer FEMS onder LED
            Indica Medisch rondje van Barneys

            Comment


              #13
              14 November

              De Gelatos zijn 31 dagen oud.
              De white chocos 22 dagen

              Tropische weer hier
              20/28
              30%/70%
              IMG_20211114_194808_906.jpg IMG_20211114_194804_540.jpg IMG_20211114_194806_753.jpg De gelatos getopt en de white choco haze net verpot. Ik vindt ze persoonlijk traag gaan...
              Geen idee waarom... goeie droognat cyclus, geen voeding...

              We kijken het wel even uit...

              Ze schelen 8 dagen in zaaien

              We zijn zuinig met water maar de verpotting gebeurd toch in knijpnatte afgezuurde aarde
              (Ph 6.25) en rhizotonic in de aarde /30ml per pot van 5l

              Greetz

              Waterval..


              Eerste keer FEMS onder LED
              Indica Medisch rondje van Barneys

              Comment


              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Als ik het goed begrijp 30ml wortel stimumator op een pot van 5 liter ? Of begrijp ik het verkeert

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Nee das verkeerd, ik snap ook die 30ml niet?

                De dosering voor Rhizotonic is 1:250
                Dus als je 1 liter water pakt, moet daar 4ml Rhizotonic in, en dat verdeel je over de potten.
                De potinhoud zelf (5L) heeft helemaal niets met de dosering te maken.

                30ml rhizotonic is genoeg voor 7.5 liter water !!

              #14
              Nice een scrogkweekje, eens meeloeren en leren hoe je dat doet, plantjes zien er erg gezond uit,
              een goeie basis
              De Gelato's hebben een nice ritme meegepikt.
              Is het zo belangrijk een constante bodemtemp te voorzien dan, dat je elke keer aan en af doet schakelen?
              Succes gewenst Waterfall
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Ja ik merk toch als de goeie warmte geeft langs onder dat ze veel uitbundiger gaan. Normaal is 20 graden voldoende mee de ik, maar nu nog in hun jonge leventje kunnen ze wat warmer... ik schakel de bodemverwarming nu in voor de 6 uur duisternis. En dan tijdens hun 18 uur elk uur een halfuurtje aan. Voorlopig geen probleem mee gehad.

              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Trouwens Rietslang je doet alsof ik nieuw ben maar je was mijn grooste volger op mijn hps scrog vorige winter

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Ah ik wist en weet van niets

              #15
              image_400412-1.jpg Rietslang Remember

              Eerste keer FEMS onder LED
              Indica Medisch rondje van Barneys

              Comment


              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Uhu ja hoor zeker, alleen wist ik niet dat ik je grootste fan was,
                nog minder doe ik alsof je nieuw bent (denk ik)

              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                My bet Ja als ik Nirvana kijk zullen we dat moeten kunnen evenaren. Klimaat zit echt Cali... zonder te verwarmen. Enkel de bodem dus. Ik heb diene calmag staan van cana, ik mag dat wel al eens meegeven zeker?

              • Nirvana
                Nirvana commented
                Editing a comment
                In zeer lichte dosis opstarten kan gaan kwaad 0,1-0,2 ml / L
            Bezig...
            X