Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk lamp in 1,20x1,20 tent?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welk lamp in 1,20x1,20 tent?

    Korting op 420shop
    Goedenavond,

    Ik heb een upgrade gedaan van een tent 60x60 met een PLG lamp van 250watt naar een tent van 1,20x1,20 bij 2.00 hoog.

    Nu wil ik overstappen naar een HPS of led lamp.
    Ik weet alleen het verschil van warmte. Word de tent bij een HPS lamp heel erg warm of valt dit wel mee? Ik heb een simpele afzuiging in de tent hangen met 2 ventilators.

    Bij een led lamp heb ik hiervoor een kacheltje nodig of word het wel warm genoeg als het licht aanstaat?


    Nu mijn vraag: welke lamp kan ik het beste gebruiken, hoeveel watt aan een HPS en hoeveel watt aan een led lamp voor mijn tent van 1,20x1,20?

    Ik weet dat een hps ongeveer 0.5-1 g per wattage kan opbrengen en soms meer bij ideale omstandigheden. En hoeveel kan een led lamp opbrengen?

    #2
    Hoi italiano

    voor in die oppervlakte wordt een hps van 600 - 750 watt gebruikt.

    Dan voor die led is het wat moeilijker .
    Wat is de omgevingstemperatuur? Bij mij warmt de lamp de temp op met een 5 tal graden .
    Er is dan ook een groot aanbod aan led lampen en het hangt af van uw budget en uw wensen .
    met de meeste (goede) leds (als je groene vingers hebt) kan je 1,5 a 2 gr/watt rekenen .

    groeten

    Comment


      #3
      Een plg lamp ?

      Wat is een simpele afzuiging ?
      Hoe warmer het wordt, hoe meer afzuiging je nodig hebt.
      voor 120x120x200 zal zo'n 300kuub wel het minimum zijn gok ik.

      Welke verlichting ligt voornamelijk aan je budget en je wensen.

      HPS
      evsa, lamp en reflector : 200 euro
      schakelkast 65 euro

      LED
      lamp 500-2000 euro
      schakelaar 20 euro, sommige ledlampen hebben die ingebouwd.

      Verwarming is ook afhankelijk van wat je gaat kweken.
      Ga je voor autoflowers kun je het licht van begin tot eind op 22/2 zetten bijvoorbeeld.
      Dan heb je geen kachel nodig, de temperatuur blijft stabiel.

      Fotoperiodeplanten kosten veel minder qua licht, maar 's nachts zul je mogelijk moeten bijverwarmen.
      Dat ligt eraan hoe koud de ruimte wordt waar de tent staat.

      Met een kachel er bij gaan de elektra kosten natuurlijk wel rap oplopen.
      Zeker die schakelende kachels gaan full power bij aanslaan, en helemaal uit als ze op temperatuur zijn.
      Dan als het koud is gaan ze weer full power enzovoorts...maar das weer een ander verhaal.

      Misschien kun je wat meer info geven vwb je eisen.
      Nu is de vraag welke lamp voor 120x120x200 en daar zijn ongeveer 693 antwoorden op mogelijk als we bepaalde merken en types gaan roepen.

      De mogelijke opbrengst voor goeie ledlampen is wat hoger dan bij hps, daarom kun je met iets minder wattage bij LED.
      Dat scheelt wat in stroomkosten, maar de aanschaf is natuurlijk wel een stuk hoger.
      Hoeveel planten moeten er in, wat zijn je verwachtingen qua netto resultaat ?
      Als je zelfvoorzienend wil zijn zul je wel een maand of vier moeten kunnen overbruggen tot je volgende oogst.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bedankt voor de antwoorden.

        De tent staat boven in een kamer waar het altijd boven de 18 graden is. Er gaat namelijk een hout kachelpijp van beneden door de kamer zo het dak uit.

        Een led lamp zal denk ik wel voldoende zijn aangezien de warmte in die ruimte constant boven de 18 graden is. ( heb ik in de tent niet mee berekend)

        Ik heb nu een afzuiging van 105 kuub. Dit was voldoende in mijn vorige tent van 60x60 en zal moeten verhoogd bij aanschaf HPS

        overdag wil ik de lampen uit hebben en zodra de avond valt, gaan de lampen weer aan. Groei (geen autoflowers ) 18-6
        En autoflowers stonden bij mij op 20-4


        Ik heb meerdere pagina's gelezen hier over led lampen maar heb nog steeds geen flauw benul.

        Bedoeling is om er maximaal 5 planten in te zetten. En verwachting opbrengst gelijk aan een 750watt hps lamp is zo'n 300-500 gram en bij ideale omstandigheden 750g?

        Led lamp van 150-300watt?

        Ik ben al zeker 10 jaar aan het kweken in mijn tentje van 60x60 en heb hierdoor aardig wat ervaring opgebouwd om aan de 1-2g per watt te komen. Met een led als dit mogelijk is met mijn budget.
        Last edited by Italiano; 26 December 2020, 14:37.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Wat is je budget dan? Of heb ik er over gekeken? Ik gebruik nu mars hydro sp3000 maar er bestaat ook de sp6500. Denk als je 750 gr wil halen zal je naar 750 watt moeten kijken , er bestaan veel modellen , vele recente verslagen hebben een lamp die zou passen bij je setup ! Succes met de zoektocht!

        #5

        Comment


          #6
          Het moest inderdaad groei op 18-6 en bloei op 12-12.

          liever wil ik er niet meer dan 600 a 700 aan uitgeven. Als het minder kan is dit mooi meegenomen.

          Kant en klaar halen of zelf in elkaar zetten is voor mij geen probleem. Scheelt dit ook in kosten?

          Ik zal even kijken naar de led lampen wat hierboven is gezegd

          Comment


          • Italiano
            Italiano commented
            Editing a comment
            QnQ ik zal even kijken. Hoe kom ik bij zijn site?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            No Mercy shop googelen.

            Hij adverteerde ook hier op het forum. Ik weet niet of dat nog zo is, ik zie geen ads.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            120x120 zou je binnen je budget kunnen doen met 2x een Mars-Hydro TSL-2000 (600W totaal dan voor ± E520,00) of 1x een SP6500 (650W voor E676,99)

          #7
          Indien je budgetlampen zoekt, kijk dan eens naar Chinese knock off ledlampen. Wanneer je met hps begint ben je goedkoper uit in aanschaf en veel duurder in stroom. Maar of je nu vooraf of achteraf betaalt maakt in wezen niet uit. Beide keren ben je je geld kwijt. Dus investeer liever in led.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #8
            Idd QnQ heeft gelijk met Lumatek .De Zeus is een goede lamp binnen je budget .

            Daar ga jij met je ervaring wel een 2 gram mee halen.

            Ik heb de Zeus pro en meer dan tevreden , geeft een bak licht .

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Moh led v Lumatek wel interessant dat

            #9

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Das ook 600 euro totaal.
              Voor 600 euro heb je veel keus als je vanaf 0 moet beginnen.

            • highsky
              highsky commented
              Editing a comment
              Ik heb wel 4 lampen voor dat geld ipv 1ntje voor 600 euro.
              Goede deal leek het mij, voor te starten.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Om te starten lijkt 1040W me best heftig. Maar je kan zo idd wel makkelijker verdelen. Lastig is dan wel dat je steeds je licht uit moet zetten voor de foto's want met paars licht zie je net niks

            #10
            Bedankt allen. Ik zal vandaag even rondneuzen welke het gaat worden.

            Comment


              #11
              Ik denk dat het de lumatek of 1 van de mars led lampen gaat worden.

              highsky de lampen die jij bedoelt zijn toch de zogeheten disco leds?

              Comment


              • highsky
                highsky commented
                Editing a comment
                Hey Italiano,
                Jep ze worden blijkbaar wel eens discolampen genoemd
                Heeft er wel iets van weg.

              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Ook wel blurple. Blauwpaarsig licht.

              #12
              2x mars hydro SP 3000 of de zeus van Lumatek.. zou zelf voor 2x SP3000 gaan want dat is goedkoper en +/- zelfde resultaat.

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Of g-bars, lucylu, Sanlight, Spider, .... veel keuze.

              #13
              Moest ik het opnieuw doen kocht ik mij bij Nomercy de lumatek zeus 465 watt pro, goede lichtverdeling en perfect voor een 1.20 op 1.20. En anders 2x mars hydro sp 3000.
              Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
              Jah, ik hou van planten.

              Comment


              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                Die Lumatek zeus modellen zien er inderdaad heel mooi uit! Prijs is ook dik in orde.

              • TegridyRandy
                TegridyRandy commented
                Editing a comment

              #14
              mars 3000
              The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
              5 lekkere grieten onder de zon

              Comment


              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                Ik heb zelf de SP4800, heel blij mee

              #15

              Comment

              Bezig...
              X