Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zors kweekkast 80x80x180 hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Het gaat de goede richting uit. Het is in het hok waar de kast staat nu ong 15 graden.

    ​​​​​​Temperatuur zandbodem is nu 20,5
    naast de potten 25,4 maar daar staar ik niet echt blind op want er zit nog geen aarde in de potten en de lamp zal de potten ook wel verwarmen nu...
    Ik ben benieuwd wat de bodemtemperatuur zal zijn morgen als het licht een tijdje uit is.

    Maar in denk mits wat afstelling dit wel de goeie richting uit gaat.

    Morgen weer update met de stand van de werken en de eventuele vooruitgang.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #17
      Update:

      Blijkbaar ging de temperatuur in de kast al richting 30 graden...iets waar ik voor gevreesd had met het deksel tussen de planten..
      De kast is sowieso op het kleinste voor een 400 w lamp.
      Nu, geen paniek. Even het deksel eraf gedaan en zo beginnen meten. Nu blijft het zo'n 27,... graden dus is al beter. De bodem ging naar 23,8 door de straling van de lamp
      Iets wat ik dus al zeker weet is dat de vloerverwarming zijn werk doet
      Ik zal morgen de bak wat aanpassen zodanig dat de potten niet ingekapseld zitten en de warmte van de vloer ook de kast mee verwarmd.
      Daarnet een uurtje de lamp uit en de bodemtemperatuur ging van 22 naar 21,8...de kast ging niet onder de 20 terwijl de ruimte 17 graden was.

      Vol op aan het testen dus maar sowieso gaat het deksel eraf!

      Morgen dus was aanpassingen. Zal er mss iets minder strak uitzien maar het is de werking die telt!
      Attached Files
      Last edited by Zors; 27 December 2021, 20:16.

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Een lege kast warmt ook iets meer op.. Er staan geen vochtige potten en planten in die de temperatuur weer omlaag kunnen brengen.

      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Ah, ok, zoveelste beter dan

      #18
      Update:

      Vandaag de elektriciteit wat verplaatst.
      Ook een kabel bijgetrokken en de VSA voor de 250 w hps aan te sluiten in geval de kast te warm komt.
      Ga het deksel laten liggen want de bodemverwarming werkt perfect op deze manier.
      De 250w lamp hoef ik enkel maar aan te sluiten in de kast en de stekker in te steken.
      ​​​​​

      Nog de losse kabels vastleggen en de elektriciteit is klaar. Nog enkel een blusbuis in de kast en ik het hok ernaast. Iemand een idee waar ik deze kan aanschaffen? Of welke in best zou nemen?

      De voorgroeikast ingebouwd en in het hokje een warmtelamp van 100w gehangen. Dit om de inlaatlucht wat op te warmen.
      In dit hokje komt ook het watervat voor de bleumats.

      Morgen het plafond boven de kasten dicht doen en nog een deurtje maken en we zijn bijna klaar ​.

      De thermostaat van de bodemverwarming heb ik zichtbaar gehangen zodat ik ten allen tijde de temperatuur kan aflezen en bijregelen zonder in het hokje te moeten kruipen.

      Zo, dit was het dan voor vandaag. Beide kasten zullen nu een nachtje proefdraaien. Dit om al een idee te hebben van temperaturen morgen. Vannacht was de kast alleszins niet onder de 19° geweest wat al een hele vooruitgang is. Vroeger zat ik met zo'n weer zoals nu al rap aan 14-15 min...
      We gaan erop vooruit!

      ​​​
      Attached Files

      Comment


        #19
        Toch even van gedacht aan het veranderen... nogal typisch ik maar ik denk dat ik de voorgroeikast toch weer zal op zijn oude plaats zetten. Deze staat dan ik een verwarmde ruimte en zoals het nu is, ga ik het rap beu zijn om telkens door dat gaatje te moeten kruipen.
        Dus zal ik dit dichmaken met een grote deur. Zo kan ik makkelijk bij mijn watervaatje en elektro zonder veel maneuvres te moeten doen

        De "voorgroeikast" dient eigenlijk enkel om de zaalingen een weekje of 2 eerder te kunnen starten. Terwijl de andere kweek ligt te drogen in de grote kast. Dus is het eigenlijk niet echt van belang dat deze naast elkaar staan.

        Dus morgen gaat het kastje er terug uit en kijk ik voor een propere en degelijke oplossing...

        Ondertussen tikt de verlofklok weg...
        Maar het heeft toch wel al iets opgebracht




        Attached Files

        Comment


          #20
          Net het hebbedingetje in gang gekregen

          Vanaf nu altijd de temperatuur van de zandbodem bij mij
          Attached Files

          Comment


            #21
            Deze zal ik volgende maand aanschaffen. Zo kan ik ook de temperatuur en LV van de kast elk uur van de dag zien en bijhouden. Meten is weten!
            Attached Files

            Comment


              #22
              Update:

              Vandaag de poort van de garage geïsoleerd alsook alles rond de kast dicht gemaakt. De lucht komt nu dus binnen onderaan rechts.
              Via het deurtje kan ik bij mijn elektriciteit en kan ik daar mijn watervaatje plaatsen. Deurtje dicht en niks meer te zien . Ook het geluid van de softbox is hierdoor veel verminderd.

              De bodemtemperatuur was vannacht, zonder licht, constant tussen de 20a21 graden. Geen schommelingen dus

              De warmtelamp verwarmd het kleine hokje dus de inlaatlucht zal al iets warmer zijn. Het scheelt al 2 graden in de garage zelf door de poort te isoleren.
              Zo zal het in de zomer mooi koel blijven ook.
              De min temp in de kast met 12u draaien zonder licht was 17,8...al veel beter dan de 12-13 die ik gewoon was.

              Zo, dit zal denk ik de laatste update zijn voor dit verslag. Hopelijk heeft de beginnende kweker hier iets aan.

              Prijskaartje zoals alles nu staat draait rond de 600 euro. Dit meestal voor de installatie zelf want de meeste materialen zijn recup.

              Wees alvast welkom bij mijn eerste kweekverslag in de nieuwe kast.


              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...crog-hps%C2%A0
              Attached Files

              Comment


                #23
                Mooi gemaakt man toppie.

                Comment


                • Zors
                  Zors commented
                  Editing a comment
                  Dankuwel!

                #24
                O ja, even de afzuiger juist aangesloten! Bleek omgekeerd te zitten
                Goed bezig Zors!
                ​​​​''Even de sensor van de warmtekabel thermostaat tussen de potten gezet ipv in het zand. Der zand wordt blijkbaar 28° als de temperatuur op 21 graden ingesteld is. Nu zal ik tussen de temperatuur tussen de potten meten en zo proberen af te stellen.
                ook even de koolstoffilter verwijderd.

                Even een ventilator aan de cooling aansluiting aangesloten en dit werkt dus ga ik mss een pc ventilator in de bak vooraan monteren. Indien het te warm wordt bij de potten slaat deze dan aan. Dit zal in de donkere periode dan ook helpen de kast opwarmen...hoop ik

                Ook de potten met aarde gevuld om een wat realistischer metingen te hebben.
                Dus deze avond de kast nog eens laten proefdraaien en kijken wat we hebben.

                Het is alleszins al veel warmer in de ruimte waar de kast staat. Ook al een voordeel
                Attached Files
                Last edited by Zors; 30 December 2021, 13:33.

                Comment


                  #25
                  Er zal toch nog wat verder geknutseld moeten worden.
                  Er moet dus nog een actieve inlaat bijkomen.
                  Deze zal ik maken met onderstaande ventilator.

                  Hoe weet ik nog niet, even nadenken
                  Attached Files

                  Comment


                    #26
                    Even iets anders aan het testen...
                    Ik had nog een 360 M3 afzuiger liggen (buisventilator).
                    Deze houd de kast voorlopig rond de 26 graden dus dit zal waarschijnlijk de oplossing zijn. Enkel nog degelijk aansluiten en proberen wat stiller te maken.
                    Attached Files

                    Comment


                      #27
                      Mooie kast! Daar mag je trots op zijn 👍

                      Comment


                      • Zors
                        Zors commented
                        Editing a comment
                        Dankuwel!

                      #28
                      Graag gedaan! Voor zoiets kan ik alleen maar diep respect hebben 😉
                      Het geheel ziet er strak en solide uit 👍

                      Comment


                      • Zors
                        Zors commented
                        Editing a comment
                        Nogmaals dankuwel, ik ben al aan het nadenken om eventueel een kleiner kast te bouwen in een andere vorm om dan eventueel een led lamp aan te schaffen

                      #29
                      Ik zou willen dat ik zo handig was 😃

                      Comment


                        #30
                        Nou al nagedacht hoe je de actieve inlaat zal aanpakken?
                        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                        Comment


                        • Hork
                          Hork commented
                          Editing a comment
                          Het is slechts een klein formaat kast, zou een passieve inlaat niet afdoende zijn?

                        • Highrider
                          Highrider commented
                          Editing a comment
                          Zors kastje is helaas niet meer. In februari is het kweekkaarsje uitgeblazen.

                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...40#post1688340

                          Hopelijk gaat het de ouwerakker goed af.
                      Bezig...
                      X