Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp in kiezen van de juiste LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp in kiezen van de juiste LED

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb een LED van 330 watt op het oog, Hortilight Scrogmaster 800. Maar het is toch een “matig hoge” investering om misschien teleurgesteld achter te blijven. Na veel kijken en vergelijken blijkt die toch de beste te zijn qua wattage en effectief rendement. 120cm x 120 cm belicht deze. Maar ik heb geen ervaring met LED en misschien is er een betere keuze voor minder/iets meer geld?

    Alvast bedankt
    Last edited by Sativied; 2 April 2022, 20:11. Reden: stoned
    Keep it simple and don’t invent with your mouth.

    #2
    Ziet er aardig uit. 330 w voor 120x120 is wel. Pfoeh.

    Vroeger hing je daar nog een kilowat hps in .
    Misschien iets overdreven van de verkoper.

    Je kunt ff kijken naar de mars hydro fc(e) serie.
    Redelijk vergelijkbaar.

    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Bedankt voor jouw antwoord, ik zal dan nog wel even bij de hps blijven en mijn geld bewaren. De juiste LED waar ik me 100% betrouwd mee voel is nog niet gevonden, hoewel ik al wel mooie resultaten zag. Toch nog even de kat uit de boom kijken.

      Keep it simple and don’t invent with your mouth.

      Comment


        #4
        Je hebt 0 ervaring dus kun je nog niet echt met eentje 100% betrouwd zijn veronderstel ik wat dat ook mag zijn

        Ken er ook geen reet van maar sinds je voor een scrogmaster gaat zal dat mss om als heer en meester te kunnen scroggenc, dan zag ik hier een goeie ledlampalternatief van onze jampikker geloof ik

        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          G bars dacht ik

        #5
        Ja het is de bedoeling dan de planten via LST naar de vloer te dwingen en dan naar het net. Nu heb ik 1xPureHaze maar die is van zaad op 12/12 gezet, gedwongen moeten toppen en nu 1m50 maar de rek is er wel uit.

        Waar ik me zorgen voor maak is dan: stel ik hang er een LED zoals de vernoemde boven, straalt die wel mooi door naar de onderste toppen zoals een HPS dat doet? Met een scrog heb je dat probleem niet, maar voor zo’n netje vol is zijn we wel even tijd verder. Dat geeft me dus de luxe theoretisch betrouwder met LED te worden, but lost in the woods.
        Keep it simple and don’t invent with your mouth.

        Comment


        • Sativied
          Sativied commented
          Editing a comment
          Momenteel die van Spectrum King op het oog, maar net iets boven budget. In de zomer misschien wel eens overwegen. Lijkt me zelfs beter te gaan dan een 600 watt hps.

          Ik zet wel eens haze uit zaad op 12/12 en die van nu is een bos geworden zonder rek, behalve dan de 2 hoofdtoppen, maar toch mooi in verhouding. Deze is zelfs groter dan mijn haze die enkele weken voorgroei kreeg.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Als je je zorgen maakt over dieptestraling (wat waarschijnlijk onterecht is) dan moet je een LED hebben met IR (infrarood) diodes. Rood licht straalt dieper, omdat het een langere golflengte heeft. Hoe meer rood in het spectrum hoe meer dieptestraling.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          G bars zijn ideaal voor scrog, niet voor dieptestraling.

          Je kan ook led rond je hps hangen, heb je het beste van beide .

        #6
        Is de mars hydro sp3000 of de sp6000 dan niets voor je?
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Nieuwste type samsung diodes in gelijk welke lamp.zit je goed denk ik. Sp series hebben dat. Vraagteken bij oudere sries lampen welke je dan in de bus krijgt . Sp3000 straalt alleszins diep door. Verder weet ik weinig ervan . Par test kwam als 1 van de beste eruit ook. In die prijsklasse ook he.

        • Sativied
          Sativied commented
          Editing a comment
          Wel, ik ga er deze week eens grondig over nadenken, het zou wel geld besparen. Bedankt voor je tip, ik neem ze ter harte.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Of 2x sp3000 . Ik heb enkel ervaring met deze, daarmee. Migro array vind ik mooi en par test ook goed was mijn top 2 keus. Wat hoger in prijs natuurlijk meer watts en nog betere lampen he.

        #7
        Lichspreiding is altijd beter. Ook qua dieptestraling! Ik lees wel eens verhalen van mensen die claimen dat cobs (zoals spectrum king) beter zou zijn voor dieptestraling.
        Dat is onzin, juist door de betere lichtverdeling win je, A efficientie, minder hotspots, en meer licht in je hoeken, dus de lamp kan er dichter op, alleen maar voordelen.
        B, omdat je licht van meerdere plekken komt is je invalshoek beter! Je hebt dus minder kans dat die ene top of blad al je licht blokkeert, meer/betere invalshoeken = meer licht onderin je bladerdek.

        Edit: spectrum king zou ik sowieso niet halen! Beetje achterhaald inmiddels. Strips/quatum boards is beter.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Sativied
          Sativied commented
          Editing a comment
          Helder. Kost zelfs 1000 euro die spectrum king.
          Bedankt voor de uitklaring.

        #8
        Ik heb zojuist mijn kweekverslag afgesloten en trek de conclusie dat meer spreiding meer wiet oplevert. Nu had ik er vrij veel vermogen boven hangen voor het oppervlak maar ik denk dat het evengoed een voordeel is
        Lopend Verslag

        Comment


        • Sativied
          Sativied commented
          Editing a comment
          De vraag is me dan, hoe had die ronde eruit gezien onder een 600 watt hps

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          ik zie geen enkele reden om dat uit te proberen.Maar ik gok zo'n beetje 500 gram

        #9
        Ik heb de spider-farmer sf4000 (quantum board) werkt goed in m'n tentje van 120x120x200, ben nu bezig met m'n 2e rondje, zijn nog in vegatieve fase, so far so good.
        Met mijn 1e ronde had ik behoorlijke toppen, maar toen gooide toprot roet in het eten.
        Kortom een goede lamp

        Succes met je zoektocht

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik ook in inderdaad de zelfde periode. Najaar 2021 hebben we het nu over toch?

        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Nee niet in het najaar, was in de zomer 2021 ( mei t/m augustus ) had toen geen verslag.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          klopt... je hebt gelijk... vochtige nazomer. (ik had wel een verslag)

        #10
        G bars. Remco kweekte 2.1!

        Of iets anders. Heb zelf een Marshydro SP-3000 en ben daar content mee.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Klopt maar Remco noteert ook elk kwartier wat er gebeurt, watert per plant, heeft in elke pot een tensiometer, mest ze vet en laat ze heel lang staan etc. Om zo'n monsterscore te evenaren is meer nodig dan die lamp alleen denk ik. Beter is het dan om alles te kopiëren wat hij doet en misschien lukt het zelfs met twee hps lampen er boven van elk 250 watt. Of vier van ieder 125 watt als die er zijn. Bedoel het niet horkerig hoor, maar ik fluit slechts zoals ik gebekt ben!

        #11
        Voorlopig nog hps, nog wat rondkijken hier bij andere leden, vergelijken en dan als het warmer wordt de knoop wrsl doorhakken. Zomer LED, winter hps. Althans, dat is het plan momenteel.
        Heb hier al mooie verslagen gezien op het forum. Top weed
        Goed bezigers hier.
        Keep it simple and don’t invent with your mouth.

        Comment


          #12
          De zeus van lumatek is wel goed, dan de fluence spydr ofzoiets, zijn ook goede lampen, fluence is wel prijziger.
          Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
          Jah, ik hou van planten.

          Comment


            #13
            Ik heb d.i.y. lampen waar monsterscores mee mogelijk zijn, vooralsnog was mijn beste score 1,5 gram de watt op 140 x 160. Dat heb ik nog maar een keer gehaald. Vaker is het 1 op 1 of net er onder. Bij de gram per watt ratio is het essentieel om de m2 mee te nemen. Immers met een tl lamp boven een voetbalveld draai je 1 op biljoen maar je hebt er niks aan.

            Kijk bij die leds gewoon naar de specs en zoek de goedkoopste. Samsung strips gen 3 zijn een prima indicator voor de specs, meer dan dat is echt niet nodig. Verwacht geen wonderen van de lamp, doch als je de rest ook op orde hebt zal je het je verbazen wat mogelijk is.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Sativied
              Sativied commented
              Editing a comment
              Op zich vind ik 1g per watt al ruim voldoende voor mijn noden. Nog nooit iets gewogen of op tijdschaal geplaatst. All for the love. Ik haal soms 120g van 1 plant, soms 30. Naargelang de boomstam van de soort en hoe ze op elkaar geplakt staan. Liever 4 bomen dan veel bij elkaar om snel de ruimte te vullen.
              Een haze tot aan het plafond laten gaan, gedwongen moeten buigen, maakt mij niet vies.
              Ik heb dus wel voldoende dieptestraling nodig. Als de lamp bijna 2m hoog hangt, wil ik dat de onderste scheuten ook nog voldoende licht vangen.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Dan zou ik je willen adviseren verticaal kweken eens te bekijken!

            #14
            Bedoel je zoals op de foto? (Foto niet van mij: google images).



            even 3m2 toevoegen zeg Is het overwegen waard eens ik een grotere collectie females heb. Nu maar 3 en 7 onbekend.
            De factuur deed me snoeien, en dat deed pijn.
            Keep it simple and don’t invent with your mouth.

            Comment


            #15
            Het was vooral de groei die me de nek omdeed. Ik kweek uit regulier zaad en zaaide dus dubbel zoveel. Kleine plantjes werden groter en dat liep op naar honderdtal watt die naast de hps 18h brandde. LED met purper licht, 4x uiteindelijk. Weg ermee.
            Gisteren aan het kijken geweest voor een andere LED en had bijna die van SpiderFarm gekocht, aan +100 euro (om te groeien).
            Mijn euro viel op tijd en ik kocht een TL armatuur waar je LED buizen kunt indraaien. 36 watt. Als ik ze wat LST moet dat goedkomen.
            Oldskool is goed voor het budget.
            Zo heb ik terug de mogelijkheid een zaadje meer te planten. Woopidoew.
            Keep it simple and don’t invent with your mouth.

            Comment

            Bezig...
            X