Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Test : zaailingen, lichtsterkte ventilatie en EC waarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    IMG20221027161727.jpgDe zaailing Een paar dagen geleden . de middelste vinger van het 3 vingerige blad is nu 4 cm breed. Er zijn geen paarse stelen , Nu heb ik een lux waarde waarop ik de lamp in kan stellen.

    Comment


      #17
      De zaailing heeft nog even gestaan IMG20221105142721.jpg Dit was tevens een test met zelfgemaakte grond welke erg veel lucht blijft bevatten , meer nog dan cocosslaps (cogr) . De EC waarde is steeds erg laag geweest . De grond is eerst in een zeefzak helemaal uitgespoeld , dat betekend dat alle zouten en kleine gronddeeltjes er uit waren . Daarna met meststoffen op EC max 1,0 gebracht, dat is ongeveer 3 keer minder voeding als potgrond bevat . Op dit soort grond is zaailingen goed opkweken (zonder vergeling en paarse stelen) simpeler naar mijn idee.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Zaai en stekgrond was geen optie?

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Dat is zeker een optie , maar ik wil een grond met bepaalde eigenschappen, waaronder zeer luchtig. Hoe luchtig grond is valt goed te testen, ik verzadig een x hoeveelheid grond met water , laat het vervolgens een kwartier uitlekken , en bepaal dan hoe veel lucht er in zit . Zo kwam ik uit op dat grondmengsel dat altijd 30 tot 40 % lucht blijft bevatten.
    Bezig...
    X