Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lumatek of Dimlux Ledlamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lumatek of Dimlux Ledlamp

    Korting op 420shop
    Hey beste mensen,

    Ik wil na 20 jaar met hps nu toch om naar een mooie ledlamp en vind de keus toch moeilijk.
    Ik heb met beide merken goede ervaringen qua hps echter twijfel ik nu tussen de Lumatek Zeus 465W PRO en de DIMLUX XTREME
    SERIES LED 500W +NIR​.

    Ik twijfel tussen deze 2 omdat de Lumatek volgens mij niet in spectrum te veranderen is en in stappen van 25% te dimmen is, en de Dimlux wel over deze opties lijkt te beschikken. ( ik kan niet goed uithalen hoe deze te sturen/dimmen is. Tevens lees ik hier dat veel van jullie de near infra red ledjes erbij hangen wat ik interessant vind bij de Dimlux.

    Ik deed met hps vaak ( niet altijd ) starten met een MH en vind het fijn als ik dus een keus kan maken om de planten wat meer te kunnen sturen.

    Ik kan helaas nog geen gebruikerservaringen van de Dimlux vinden.

    Want zijn jullie ideeën over deze 2 lampen of zit ik helemaal verkeerd en zijn er nog mooiere producten op de markt?




    #2
    Mars hydro heefr ook mooie lampen op de markt. Een nieuw gamma zijn de smart lampen. Daar kan je zelf tijdschemas configureren en de lichtsterkte van op afstand aanpassen.

    In mijn geval zal ik eens proberen om de lichten overdag aan te plaatsen voor gebruik te kunnen maken van mijn zonnepanelen. Waarmee in een hittegolf dat je in principe een tijdschema op het warmste van de dag de lampen ietsje kan dimmen zodat de warmte wat minder is.

    Of kan je de sterkte van de lamp geleidelijk aan opdriijven en laten dalen op het einde van de dag, ergens gelezen dat dat kan helpen om minder kans op meeldauw te hebben.

    Nuja voor mij is het te laat omdat ik maar juist een nieuwe lamp van hun aangeschaft heb juist voor dit op de markt gebracht werd. Ik denk ook dat dit goeie lampen zijn. Wat hoop ik dat ze hiervoor een retrofit maken later want dit is in mijn ogen een nice to have

    Comment


    • Bluebud
      Bluebud commented
      Editing a comment
      Het overdag gaan draaien is inderdaad een punt wat ik ook wil gaan doen en dan is de minder warmte zeker welkom. Ik heb voorheen altijd met een Dimlux controller gewerkt ( de allereerste versie) echter sprong deze soms in een beveiliging waardoor de lampen af en toe aan en uit gingen .. sindsdien werk ik gewoon weer met een schakelklok. Temperatuur regelen doe ik dan het liefst gewoon met mijn cli-mate controller waar ik een 750m3 softbox mee aanstuur. Maar de optie om met de hand te dimmen wil ik wel hebben.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Met de hand dimmen kan je ook zoiezo. Ik heb ook een externe controller voor de warmte met de afvoer. Maar als je ventilator al vollebal draait en nog meer kan afgekoeld moet worden in de tent is het handig als je niet thuis bent dat tussen 12-14u bv de lampen gedimpt worden om de temperatuur nog meer te laten dalen.

      Ik hoop gewoon dat het smart verhaal groter wordt dat je temperatuurssensoren en vochtsensoren ook vanop een afstandje kan meevolgen, ook de ventilator aangestuurde snelheid.

      Zodanig dat alles meer automatisch of met de hand kan bijgeregeld worden. Nuja tijsschemas op een lamp is al een vooruitgang😊

    #3
    Oooh ik zie dat het uw eerste bericht is denk dat je best even voorstel op het forum😉

    Comment


    • Bluebud
      Bluebud commented
      Editing a comment
      Excuus voor de verkeerde volgorde maar dit heb ik gedaan

    #4
    Welkom zoiezo😉

    Comment


      #5
      Er zijn ietwat meer verslagjes van lumatek denk ik. Maar welke beter is , zou je er geen par test verslagjes van vinden, die schot of ier op yt test ze bijna allemaal. Schelen ze veel in prijs ?
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Denk wat lumatek betreft t verslag van atmosphere1 genoeg reclame is voor de lamp/merk 😂🍀

      #6
      Als je beetje handig bent of je een beetje wilt inlezen kun je ook diy overwegen met ledstrips. Bij interesse stuur ik wel paar linkjes
      ​​​​​​Als je hok geen standaardafmetingen heeft is het wss ook nog efficiënter want meeste lampen hebben een footprint voor de afmetingen van een tent. Je hebt ook strips met 3000k-5000k en far red in verwerkt bvb, dan is je spectrum ook direct in orde

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Van waar heb je jouw strips? Ik heb nog een 24v 20a mw voedingkje liggen, misschien in de toekomst wat strips aanhangen.

      • Bluebud
        Bluebud commented
        Editing a comment
        Handig ben ik wel ja, ben niet bang voor elektro of wat te knutselen. Mijn oppervlakte is 120*120 dus dat valt wel binnen de standaard maten denk ik.

      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Met 120x120 kan je inderdaad alle kanten uit, dan ga je voor jezelf moeten zien of je het de moeite vind. Ik heb dit nieuw setje besteld omdat ik heel tevreden was van mijn vorige diy lamp.


        Mijn nieuw setje kwam van:
        https://cre.science/en/shop/?v=d3dcf...rs=product_cat[78]

        Ik heb zelf deze 240W set gekocht met de Cspec strips ipv 3000K en heb er nog 2 bijbesteld voor nog op iets lagere wattage te kunnen draaien voor de efficiëntie te 'optimaliseren'
        https://cre.science/en/product/fluxs...v=d3dcf429c679

        Mijn huidige lamp kwamen de strips van digikey dacht ik. 3000K samsung strips met lm301B diodes want ze is al paar jaar oud, tegenwoordig moet je zien dat er lm301H op zit.
        Op zich al heel tevreden over dus vermoed dat mn nieuwe strips NOG beter resultaat gaan geven omdat die kleurenmix hebben van 3k-5k en 660onm
    Bezig...
    X