Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouden tips voor een eerste hok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gouden tips voor een eerste hok

    Korting op 420shop
    Last edited by bobo; 9 January 2009, 23:51.

    #2
    Re: Gouden tips voor een eerste hok

    Hoy Bobo,

    Dank u wel voor de vele mooie topics!!!
    Heb hier kleine opmerking. Je zegt lucht best van buiten aan te zuigen...maar kan er dan bijvoorbeeld op een koude winter geen probleem de kop opsteken ivm temperatuurbeheer?

    Grtz

    EDIT: Gelieve niet te dubbelposten -S-

    heb er nog ene voor u Bobo

    Bij algemene info, moederplanten zeg je: "Zorg voor reflekterende achter- en zijwanden, zodat zo min mogelijk licht verloren gaat. Gewitte oppervlakten reflekteren optimaal, beter dan aluminiumfolie. Wit gespoten hardboard is goedkoop en gemakkelijk te verwerken."
    Hier zeg je dat folie toch een must is.
    Slaat het eerste enkel op moederplant-ruimte of ook voor kweekkast? Of schaf ik me bij het volgende grow-shop bezoek best een paar meter folie aan?
    Is nogal tamelijk kleine ruimte en als ik een serieus kastje helemaal wit zal moeten schilderen vrees ik dat dat een nare bedoeling gaat worden. High on paint fumes!!!

    grtz
    sigpic

    Comment


      #3
      ik heb mijn hok eerst helemaal voorzien van anti-detectie folie
      daarna heb ik zwart/wit folie gedaan heb me hok in 2en gedeelt het kweek hok en me hok voor me voeding en me electrische apparaten

      me luchttoevoer komt van zolder niet buiten want de kou kan effect hebben op de planten

      heb alleen wel vaak moeite om me luchtvochtigheid hoog te houden in het begin maar er komt volgende ronde een benevelaar

      zo'n ph meter moet ik nog hebben weet iemand welke ik moet halen?
      2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
      http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

      Comment


        #4
        Zwart wit folie is effectiever bij terug kaatsing van het licht, dat klopt.

        De meeste kwekers die hun lucht van buiten halen, laten deze voor verwarmen door een verwarmings element en ik veronderstel dat je een verwarming hebt als je tijdens de winter wil kweken. Anders ga je lage temperaturen halen tijdens de donkere periode, of de lucht nu van binnen of buiten komt.

        Grtz

        Comment


          #5
          hey baze adwa heeft hele betrouwbare meters heb deze zelf ookde ph 100.kost een kleine 70 euro.keep it green!

          Comment


            #6
            kan iemand misschien een foto laten zien van 'de perfecte kweekkast'?

            Comment


              #7
              De perfecte kweekkast is je eigen kast waar je uren over nagedacht hebt, informatie over gezocht hebt, eventueel zelf getimmerd of een tent opgesteld..., Waar je graag zelf in vetoeft en goed in voelt ... Zullen de plantjes zich ook goed voelen.

              Zoveel mensen er kweken zijn er manieren om te kweken en geen enkele kast, tent is het zelfde. Planten soort, ... is anders eigenlijk teveel om op te noemen.

              Je moet zien wat haalbaar is voor jou en wat je wil oogsten om je te kunnen voorzien in je behoefte.

              Kijk rond op het forum naar de rubrieken kweken en je zal vast en zeker een kastje naar je smaak tegen komen .

              Grtz

              Comment


                #8
                Die lookteentjes tegen spint, hebben die invloed op de smaak?
                grtz


                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  vraag ik me ook af

                  Comment


                    #10
                    Hoef je je geen zorgen over te maken, beter idee is om ze in aparte potten te zetten tussen de planten in als je het niet vertrouwt.

                    Grtz
                    Last edited by bobo; 17 November 2008, 11:49.

                    Comment


                      #11
                      Vraagje, is er een alternatief voor zwart-wit folie ik heb wel eens gelezen

                      om de ruimte te stucen of te latexen ik ben namelijk bezig met een hokje

                      te maken voor me zelf en ik kan alle opties uitvoeren wat is het best???

                      Comment


                        #12
                        Het beste is de zwart wit folie, je kan ook de muren verven maar gebruik dan mat wit.

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          mooie uitleg

                          maaruh lucht van buiten, is dat niet te koud swinters?

                          zelf doe ik swinters altijd het raam een stukje open en blaas de lucht die richting af

                          lucht in haal ik uit de kamer.. maar wel met de plint onder de deur eruit zodat er ook continue verse aanstroom is.

                          greetz,
                          sens

                          @westport - knoflook in de pot proef je bijna niks van. zelfs een overdosis niet

                          Comment


                            #14
                            ik trek me lucht gewoon aan me raam staat een stukje open maar me toevoer ligt er 2,5 meter van af steenkoud in dAT gedeelte maar als me zon onder is is tog minimaal 17,5 graad lager ben ik nog niet geweest
                            2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
                            http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

                            Comment


                              #15
                              weet er iemand een link van een goede afzuiger en ook iets voor de lucht erin te blazen ????
                              Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                              Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X