Luchtvochtigheid

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sjino
    Expert Stoner
    Member
    • Feb 2010
    • 91

    #16
    Re: Luchtvochtigheid

    60 ? is dat niet vragen op (aub geef me toprot ) ?

    Comment

    • moreweed
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Dec 2009
      • 5939

      #17
      Re: Luchtvochtigheid

      zou m ook wat lager houden hoor.. aan het eind zo 40% ofzo
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment

      • Smokin' Ace
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2009
        • 181

        #18
        Re: Luchtvochtigheid

        Oorspronkelijk geplaatst door sjino
        60 ? is dat niet vragen op (aub geef me toprot ) ?
        ik hou em op 60, hoger dan 70 of meer komt hij niet, moet je wel een hygrostaat, ingebouwd of apart hebben.
        to prot is balen, ben er tot hiertoe van gespaard gebleven, ondanks lv van 60.
        40 gaat ook, maar is niet ideaal voor je plant, heeft iets te maken met de huidmondjes op de bladeren, de sluiten en openen naar gelang
        je lv daalt op stijgt, bij 60 werken die goed, daalt je lv sluiten ze zich af, hoe het allemaal zit weet ik niet juist, maar 60 is perfect.

        Comment

        • het plakt een beetje
          Retired
          • Jul 2011
          • 14

          #19
          Re: Luchtvochtigheid

          Okee,heb nu een actieve luchtinlaat,en een elec vochtvreter.....lv schommelt nu
          Tussen de 55 en 65.....als ik het goed begrijp móet ik me dus
          Nog steeds een beetje zorgen maken? En hoe herken ik het begin van toprot?

          Ga ee ff eentje draaien

          Allen bedankt,het plakt een beetje....

          Comment

          • het plakt een beetje
            Retired
            • Jul 2011
            • 14

            #20
            Re: Luchtvochtigheid

            Ben er ook achter wat de luchtvochtigheid zo hoog hield.....soms is
            de oplossing zo simpel....hoeveel water móet je een plant van ong 60/65 cm in een pot van 11 liter geven?
            Ik heb echt geen flauw idee,maar gaf een halfe liter per dag en soms een dag niet...
            Maar een richtlijn of iets heb ik niet,maar ik weet zeker dat er iemand is met goed advies.....

            Greetzz...

            Comment

            • Smokin' Ace
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2009
              • 181

              #21
              Re: Luchtvochtigheid

              hangt ervan af, maar 0.5l mogen ze wel hebben, ik verdeel bij mijn kweek nu 5l water over 7 11l potten, soms minder en ik sla geen dagen over, dan staan ze redelijk droog na 24uur geen water gehad te hebben. ik zit wel met grotere planten, maar de warmte van je hok droogt de grond ook redelijk uit

              Comment

              • het plakt een beetje
                Retired
                • Jul 2011
                • 14

                #22
                Re: Luchtvochtigheid

                Dat is waar,maar de aangezogen lucht licht rond de 55...
                En in het hok is de lv veel hoger,dat móet van de planten of de grond komen dan,toch?
                Hoe groot zijn jouw planten,en hoe is jouw lv dan?

                Alvast bedankt,en succes met je meisjes...

                Comment

                • het plakt een beetje
                  Retired
                  • Jul 2011
                  • 14

                  #23
                  Re: Luchtvochtigheid

                  Dat is waar,maar de aangezogen lucht licht rond de 55...
                  En in het hok is de lv veel hoger,dat móet van de planten of de grond komen dan,toch?
                  Hoe groot zijn jouw planten,en hoe is jouw lv dan?

                  Alvast bedankt,en succes met je meisjes...

                  Comment

                  • het plakt een beetje
                    Retired
                    • Jul 2011
                    • 14

                    #24
                    Re: Luchtvochtigheid

                    Dubbelpost!!!! Sorry....

                    Comment

                    • Blacklima
                      Retired
                      • Aug 2011
                      • 6

                      #25
                      Re: Luchtvochtigheid

                      Ik heb gehoord dat het beste om te beginnen met een luchtvochtigheid van 80 % tydens de groei.
                      Ik ga een kweektent kopen waar een afzuigventilator bij zit.
                      Ik denk wel dat je met een meetinstrument of zo , of met een regelaar kan instellen dat je luchtvochtigheid zich aanpast aan de temperatuur.
                      Ik denk toch dat dit kan ?

                      Comment

                      • het plakt een beetje
                        Retired
                        • Jul 2011
                        • 14

                        #26
                        Re: Luchtvochtigheid

                        Ik denk dat dat best geld gaat kosten.....maar mijn lv is momenteel rond de 50 55 dus ik ben allang blij,ze moeten nog drie weken ongeveeg...Greetzzz

                        Comment

                        • sjino
                          Expert Stoner
                          Member
                          • Feb 2010
                          • 91

                          #27
                          Re: Luchtvochtigheid

                          ja 60 procent kan wel als je luchtige toppen hebt ! als je bij bv bubble dat doet dan is het vragen om problemen (compact)

                          en tuurlijk kan je de lv regelen...anders waren ergeen klimaatcontrolers..kost een beetje maar je hebt dan ook wat
                          Last edited by sjino; 4 August 2011, 17:35.

                          Comment

                          • sjino
                            Expert Stoner
                            Member
                            • Feb 2010
                            • 91

                            #28
                            Re: Luchtvochtigheid

                            in aarde of cocos kan je bufferen...maar niet teveel water geven.. zou gewoon zo door gaan als je bezig bent ! als ze nodig hebben geef je zo niet dan niet en anders kan je nog een tensiometer erin kunnen prakken of lees dit ff http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...hp/t-3991.html

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #29
                              Re: Luchtvochtigheid

                              Ik denk dat je met een gewone luchtbevochtiger (of mist-elementje in een emmer) en een hygrostaat al een heel eind komt in een tentje.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...