Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtvochtigheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Luchtvochtigheid

    60 ? is dat niet vragen op (aub geef me toprot ) ?

    Comment


      #17
      Re: Luchtvochtigheid

      zou m ook wat lager houden hoor.. aan het eind zo 40% ofzo
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #18
        Re: Luchtvochtigheid

        Oorspronkelijk geplaatst door sjino View Post
        60 ? is dat niet vragen op (aub geef me toprot ) ?
        ik hou em op 60, hoger dan 70 of meer komt hij niet, moet je wel een hygrostaat, ingebouwd of apart hebben.
        to prot is balen, ben er tot hiertoe van gespaard gebleven, ondanks lv van 60.
        40 gaat ook, maar is niet ideaal voor je plant, heeft iets te maken met de huidmondjes op de bladeren, de sluiten en openen naar gelang
        je lv daalt op stijgt, bij 60 werken die goed, daalt je lv sluiten ze zich af, hoe het allemaal zit weet ik niet juist, maar 60 is perfect.

        Comment


          #19

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Re: Luchtvochtigheid

              hangt ervan af, maar 0.5l mogen ze wel hebben, ik verdeel bij mijn kweek nu 5l water over 7 11l potten, soms minder en ik sla geen dagen over, dan staan ze redelijk droog na 24uur geen water gehad te hebben. ik zit wel met grotere planten, maar de warmte van je hok droogt de grond ook redelijk uit

              Comment


                #22

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Re: Luchtvochtigheid

                    Dubbelpost!!!! Sorry....

                    Comment


                      #25
                      Re: Luchtvochtigheid

                      Ik heb gehoord dat het beste om te beginnen met een luchtvochtigheid van 80 % tydens de groei.
                      Ik ga een kweektent kopen waar een afzuigventilator bij zit.
                      Ik denk wel dat je met een meetinstrument of zo , of met een regelaar kan instellen dat je luchtvochtigheid zich aanpast aan de temperatuur.
                      Ik denk toch dat dit kan ?

                      Comment


                        #26
                        Re: Luchtvochtigheid

                        Ik denk dat dat best geld gaat kosten.....maar mijn lv is momenteel rond de 50 55 dus ik ben allang blij,ze moeten nog drie weken ongeveeg...Greetzzz

                        Comment


                          #27
                          Re: Luchtvochtigheid

                          ja 60 procent kan wel als je luchtige toppen hebt ! als je bij bv bubble dat doet dan is het vragen om problemen (compact)

                          en tuurlijk kan je de lv regelen...anders waren ergeen klimaatcontrolers..kost een beetje maar je hebt dan ook wat
                          Last edited by sjino; 4 August 2011, 17:35.

                          Comment


                            #28
                            Re: Luchtvochtigheid

                            in aarde of cocos kan je bufferen...maar niet teveel water geven.. zou gewoon zo door gaan als je bezig bent ! als ze nodig hebben geef je zo niet dan niet en anders kan je nog een tensiometer erin kunnen prakken of lees dit ff http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...hp/t-3991.html

                            Comment


                              #29
                              Re: Luchtvochtigheid

                              Ik denk dat je met een gewone luchtbevochtiger (of mist-elementje in een emmer) en een hygrostaat al een heel eind komt in een tentje.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X