Een vraag over de afstand van de lamp.

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Leerling29
    Retired
    • Mar 2010
    • 15

Een vraag over de afstand van de lamp.

Korting op 420shop
    Welke afstand hanteer je tussen de stekjes en de lamp in de groeifase van 9 x K2 stekjes.

Hierbij zal een lamp worden gebruikt van 600 watt

Groetjesss...
  • Xtreme
    Banned
    • Jul 2009
    • 4271

Re: Een vraag over de afstand van de lamp.

Beginnen met 1 meter afstand en na de "lichtgewenning" stapsgewijs terug naar 60 cm afstand.

Comment

• Leerling29
      Retired
      • Mar 2010
      • 15

Als ik het goed begrijp hanteer je 1 meter tot dat de planten bijna een halve meter afstand hebben van de lamp af. Vanaf dan hou je gewoon de +- de afstand van een halve meter aan?

---------- Post added at 16:07 ---------- Previous post was at 15:58 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme
      Beginnen met 1 meter afstand en na de "lichtgewenning" stapsgewijs terug naar 60 cm afstand.
      Als ik het goed begrijp hanteer je 1 meter tot dat de planten bijna een halve meter afstand hebben van de lamp af. Vanaf dan hou je gewoon +- de afstand van een halve meter aan?

Comment

• Xtreme
        Banned
        • Jul 2009
        • 4271

In het algemeen is de vuistregel: het aantal watts van de lamp, gedeeld door 10 is gelijk aan het aantal centimeters tussen de lamp en de toppen van de plant. Dus 250 watt: afstand 25 cm, 400 watt; afstand 40 cm enzovoort.

Comment

• Leerling29
          Retired
          • Mar 2010
          • 15

Ik dankje zeer voor de goede uitleg.

Groetjes Sampie
          Last edited by ceBep; 10 August 2011, 16:17. Reden: quote vewijderd,lees de regels!

Comment

Bezig...