Een vraag over de afstand van de lamp.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Leerling29
    Retired
    • Mar 2010
    • 15

    #1

    Een vraag over de afstand van de lamp.

    Korting op 420shop
    Welke afstand hanteer je tussen de stekjes en de lamp in de groeifase van 9 x K2 stekjes.

    Hierbij zal een lamp worden gebruikt van 600 watt

    Groetjesss...
  • Xtreme
    Banned
    • Jul 2009
    • 4271

    #2
    Re: Een vraag over de afstand van de lamp.

    Beginnen met 1 meter afstand en na de "lichtgewenning" stapsgewijs terug naar 60 cm afstand.

    Comment

    • Leerling29
      Retired
      • Mar 2010
      • 15

      #3
      Re: Een vraag over de afstand van de lamp.

      Als ik het goed begrijp hanteer je 1 meter tot dat de planten bijna een halve meter afstand hebben van de lamp af. Vanaf dan hou je gewoon de +- de afstand van een halve meter aan?

      ---------- Post added at 16:07 ---------- Previous post was at 15:58 ----------

      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme
      Beginnen met 1 meter afstand en na de "lichtgewenning" stapsgewijs terug naar 60 cm afstand.
      Als ik het goed begrijp hanteer je 1 meter tot dat de planten bijna een halve meter afstand hebben van de lamp af. Vanaf dan hou je gewoon +- de afstand van een halve meter aan?

      Comment

      • Xtreme
        Banned
        • Jul 2009
        • 4271

        #4
        Re: Een vraag over de afstand van de lamp.

        In het algemeen is de vuistregel: het aantal watts van de lamp, gedeeld door 10 is gelijk aan het aantal centimeters tussen de lamp en de toppen van de plant. Dus 250 watt: afstand 25 cm, 400 watt; afstand 40 cm enzovoort.

        Comment

        • Leerling29
          Retired
          • Mar 2010
          • 15

          #5
          Re: Een vraag over de afstand van de lamp.

          Ik dankje zeer voor de goede uitleg.

          Groetjes Sampie
          Last edited by ceBep; 10 August 2011, 16:17. Reden: quote vewijderd,lees de regels!

          Comment

          Bezig...