Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een vraag over de afstand van de lamp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een vraag over de afstand van de lamp.

    Korting op 420shop
    Welke afstand hanteer je tussen de stekjes en de lamp in de groeifase van 9 x K2 stekjes.

    Hierbij zal een lamp worden gebruikt van 600 watt

    Groetjesss...

    #2
    Re: Een vraag over de afstand van de lamp.

    Beginnen met 1 meter afstand en na de "lichtgewenning" stapsgewijs terug naar 60 cm afstand.

    Comment


      #3
      Re: Een vraag over de afstand van de lamp.

      Als ik het goed begrijp hanteer je 1 meter tot dat de planten bijna een halve meter afstand hebben van de lamp af. Vanaf dan hou je gewoon de +- de afstand van een halve meter aan?

      ---------- Post added at 16:07 ---------- Previous post was at 15:58 ----------

      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
      Beginnen met 1 meter afstand en na de "lichtgewenning" stapsgewijs terug naar 60 cm afstand.
      Als ik het goed begrijp hanteer je 1 meter tot dat de planten bijna een halve meter afstand hebben van de lamp af. Vanaf dan hou je gewoon +- de afstand van een halve meter aan?

      Comment


        #4
        Re: Een vraag over de afstand van de lamp.

        In het algemeen is de vuistregel: het aantal watts van de lamp, gedeeld door 10 is gelijk aan het aantal centimeters tussen de lamp en de toppen van de plant. Dus 250 watt: afstand 25 cm, 400 watt; afstand 40 cm enzovoort.

        Comment


          #5
          Re: Een vraag over de afstand van de lamp.

          Ik dankje zeer voor de goede uitleg.

          Groetjes Sampie
          Last edited by ceBep; 10 August 2011, 16:17. Reden: quote vewijderd,lees de regels!

          Comment

          Bezig...
          X