Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een nieuwe lamp....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Op zoek naar een nieuwe lamp....

Korting op 420shop
    Goed, ik heb nu dus 4x 240W quantumboards. Zeer tevreden over maar ik wil toch een nog betere spreiding. Dat kan ik bereiken met zogenaamde bars maar die hebben nogal uiteen lopende prijzen. De huidige gebruikte led is de Samsung LM301H met een efficiency van 2.9 umol/J. Totaal dus 960W op vol vermogen.

Nu zag ik een aantal interessante opties voorbijkomen, echter kan ik van geen van deze lampen reviews vinden of kweekverslagen. Dus zodoende dat ik de vraag hier stel.. is er iemand die ervaring heeft met 1 van deze lampen en zo ja welke ervaring is dat?

Daarnaast heb ik wat gegevens vergeleken. Nu heb ik behoorlijk efficiënte lampen die nauwelijks warm worden. Bijverwarmen is geen optie en mede om die reden draaien ze 's nachts. Nu overweeg ik de Dimlux lampen (2 stuks) echter hebben deze niet de LM301H diodes maar LM281B. Deze hebben een efficentie van 2.6 umol/J. Echter gaat mijn totale vermogen dan omhoog naar 1460W. Dat zou naar mijn idee ruimschoots moeten compenseren. Hoe denken jullie daarover?

Onderstaand schema de vergelijkingen die ik al gemaakt heb:
    Platinum King ECO 720W 720W 1872 2.6 €224,95 €0,12 Opvouwbaar, dimbaar, full spectrum
    RALIGHT LED 720W 720W 1944 2.7 €199 €0,10 Budget-topper, verrassend compleet
    Dimlux Xplore 730W 730W 1931 2.69 €279 €0,14 Sterk merk, zeer goede prijs
    Mars Hydro FC-E6500 730W 2026 2.8 €449 €0,22 Goede reputatie, modulair systeem
    Spider Farmer SE7000 730W 2146 2.9 €660 €0,31 Topkwaliteit, prijzig
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

The MIGRO ARAY. The best LED grow lights on the market, high efficiency LED grow lights, modular LED grow lights, LED grow light strips, UVB grow lights, grow light meters, grow light PAR sensors, grow light quantum sensors and Grow Light controllers.

Of misschien een Migro? ☝️

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      fantastische lamp maar niet compatible met dimlux of spierfarmer controller en dat is wel een vereiste

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ahh ok. 👍

Dan zou ik de eerste nemen, en rustig blijven kijken naar betere lampen voor volgend jaar.

En die kan je makkelijker weer kwijt.

Staat die E0.12 voor?

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      €/umol/sec neig zelf meer naar dimlux ivm bewezen kwaliteit

Ik zou persoonlijk het in 1x goed doen, kost wat maar krijg je veel voor terug! Je lamp doet nu 2.3 denk ik?

spiderfarmer zou ik voor gaan, meerdere keren bewezen met goede opbrengsten.

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      De factoren die van invloed zijn: driver, diode en koeling. De SF lijkt een interessante keuze maar is technisch van mindere kwaliteit dan de dimlux. Een logische keuze zou dan de dimlux xtreme zijn maar ik vraag me af of je het verschil in prijs terug gaat zien in de opbrengst. Overigens staat die om de prijs niet vermeld in het overzicht… LM301H diodes zijn momenteel de beste die er zijn (deze gebruik ik nu) dan volgt de LM301B. Er zijn ook nog epistar leds die goed zijn en Philips. Het verschil tussen de 301h en b is de uitstraalkleur. 301h is ontwikkeld voor plantenteelt en de 301b niet, vandaar dat je bij 301B boards altijd 2 lichtkleuren ziet, om het tekort in het spectrum op te vullen. SF is een gevestigd merk maar kiest helaas ook voor goedkopere diodes. Ik ga ervan uit dat ik 2-3 jaar met de lamp doe. Dat is ongeveer 10 rondes. Zou de SF de 3 keer zo hoge prijs rechtvaardigen?

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Als je het zo bekijkt begrijp ik je, zover ik weet zijn de 301b en de 301h bijna identiek. Ik heb quantum boards met de 301b gehad met 1,83 gr/watt met kleur spectrum 3500k.

Ik kweek met een spiderfarmer 8600.
    ik draai 1.9/2gram de watt nu.

Ik gebruik 0 boosters en alle flauwekul enkel a&b ik ben dan ook voor 10,50,- per ronde klaar met voeding.

ik zat op een +70gram per plant uit een 11l
    meer is haalbaar zelfs,maar doe dat maal 15 dan heb je niks te klagen en een overvloed voor eerste tijd genoeg.

Voor mij is sf toch wel de lamp,en ik durf te zeggen de absolute topper.

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      dat hoop ik.. opgegeven wordt 15cm, maar goed dat geldt ook voor mijn huidige lampen. Mijn idee is dat indien de leds iets meer verspreid zijn de warmte geringer is op hetzelfde oppervlak

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Betere verspreiding is meer opbrengst zeggen ze. Alleen jammer dat ze niet de lm301 erin hebben zitten.

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      giinnoo ik kan je gerust stellen die Samsung dioxides lioen niet meer vooruit.
      Kun je ze beiden zetten beiden doet het zelfde tot het eind, al getest :p

Ik heb zojuist lampen besteld (wel enorme levertijd ) 720W Samsung LM301H met een cheapass driver. Die upgrade ik wel mocht die defect gaan. Voor de prijs durf ik de gok te nemen, totaal €351 incl. alles (verzending, inklaring etc). Verwacht deze rond 20 mei binnen te krijgen. Bestaat uit 8 balken per lamp en moet een efficiency halen van 2.7 umol.

2x 720W LED panel with LM301 diodes for the total amount of €351 incl. Shipping and customs.. delivery before or on may the 20th.​

Spectrum: Customized Spectrum
    Certification: Ce RoHS FCC ETL
    Description: Full spectrum High Power Led Grow Light
    Material: Aluminum Alloy
    Feature: Knob Dimming
    Lamp Power(W): 720W
    Product name: Led Grow Light Panel
    Lamp Luminous Efficiency(lm/w): 170
    Color Rendering Index(Ra):95
    Support Dimmer:Yes

Lifespan (hours):50000
    Working Time (hours):50000
    Lamp Body Material:aluminum alloy
    IP Rating:IP65

Wattage:720w
    Light Source:LED
    Warranty(Year):5-Year
    Place of Origin:CN;GUA
    Product Weight(kg):6.8
    ApplicationSeed Starting
    Application:BLOOM
    Application:VEG
    Application:Other
    PPFDμmol/(m2·s):1728
    Input Voltage(V):AC85-265V
    Working Temperature(℃):-30 - 50 lamp2.jpg
    Working Lifetime(Hour):50000
    Brand Name:WHGROW
    Luminous Efficacy(μmol/J):2.8
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Mooie lampen ook met UV zo te zien😁

Mooi speelgoed!
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Nou weer een kleine update... (ik was schijnbaar nog in onderhandeling).. De €351 was slechts voor de verzending (vond het al erg goedkoop) maar omdat ik aardig wat volgers heb op diverse mediakanalen mag ik de lampen alsnog voor dit geld kopen (2 stuks maximaal). De normale prijs voor deze lamp is €399,00 excl. verzendkosten. Nog steeds niet verkeerd maar natuurlijk wel wat anders.. Ik heb de specificaties even laten opsommen in een datasheet zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

Het betreft dus opvouwbare 720W groeilampen met de volgende specificaties:
      • Opgenomen vermogen: 720W±5%@AC120-277V​
      • Gebruikte diodes: Samsung LM301H Evo 3000K 5000K
      • Osram diodes voor diep rood en UV
      • Driver inventronics 720W dimbaar (PWM/Resistance) (uv afzonderlijk regelbaar) Daisy Chain ondersteuning tot 30 lampen
      • 1120x Samsung LM301H, 160x Epistar 660Nm, 24x LG IR (730NM), 24x LG UV (395NM)
      • Gewicht: 11,5KG
      • Afmeting 1100x1100x74mm
      • PPE Performance 0.56 μmol/s, 3.14 μmol/J
      • PAR waarde: 1333umol/S
      Garantie op hardware 5 jaar (maar ja...china) Als ik er 20 bestel zijn de verzendkosten €100,00 per lamp met een levertijd van 60 dagen. Per 3 zijn de verzendkosten €351,00 met een levertijd van 10-12 werkdagen.

Helaas is niet bekend of ik de nieuwe 2025 versie ontvang met afzonderlijk regelbaar UV en IR of de versie met een centrale dimmer. Feit is dat ik zometeen 2 720W lampen heb voor belachelijk weinig geld met de beste leds verkrijgbaar. De inventronics driver schijnt overigens nog niet zo slecht te zijn... schijnt onder andere door Mars Hydro en SF gebruikt te worden.
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Drivers zijn vergelijkbaar met meanwell, ziet er als een top lamp uit!

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik ben dan ook erg nieuwsgierig.. Het leuke is.. Meijiu led heeft mijn offerteaanvraag ook gezien en ik heb ze het aanbod laten zien.. eerste reactie was... kan niet.... 2de reactie was... u ontvangt morgen een offerte.. chinezen gaan best ver om een deal binnen te slepen nu USA niets meer afneemt. Meiju kan ook cold plasma en negative ionizer leveren op de lamp, zoals de dimlux Xtreme dus ben erg benieuwd. die heb ik nog niet onder de €1100 kunnen vinden.

vet.. ze willen graag verkopen dus nu sturen ze me 2 versies op. 1x 720W Full Spectrum single channel en 1x 720W Full Spectrum +UV+IR dual channel.
      H9b873e5e179c4ba190fb37a9862153f40.jpg_720x720q50.jpg.jpg
      Attached Files
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik betaal 350 dollar voor 2 lampen. Ik heb bij 22 bedrijven een offerte gevraagd. De verzendkosten lagen consequent tussen de 250 en 350 dollar. Dat hij ze dus zoals aangegeven gratis opstuurt klopt redelijk denk ik. Deze lampen staan op Ali voor €899 incl verzendkosten per stuk (de dual channel, dat dan weer wel, de normale 649)

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        700 gr/m2 is ook haalbaar hoor! Dus je kunt nog even door haha. Deze leveren zowieso meer opbrengt op dan QB

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Mij helaas nog niet helemaal gelukt. 685 Max
    Bezig...
    X