Goed, ik heb nu dus 4x 240W quantumboards. Zeer tevreden over maar ik wil toch een nog betere spreiding. Dat kan ik bereiken met zogenaamde bars maar die hebben nogal uiteen lopende prijzen. De huidige gebruikte led is de Samsung LM301H met een efficiency van 2.9 umol/J. Totaal dus 960W op vol vermogen.
Nu zag ik een aantal interessante opties voorbijkomen, echter kan ik van geen van deze lampen reviews vinden of kweekverslagen. Dus zodoende dat ik de vraag hier stel.. is er iemand die ervaring heeft met 1 van deze lampen en zo ja welke ervaring is dat?
Daarnaast heb ik wat gegevens vergeleken. Nu heb ik behoorlijk efficiënte lampen die nauwelijks warm worden. Bijverwarmen is geen optie en mede om die reden draaien ze 's nachts. Nu overweeg ik de Dimlux lampen (2 stuks) echter hebben deze niet de LM301H diodes maar LM281B. Deze hebben een efficentie van 2.6 umol/J. Echter gaat mijn totale vermogen dan omhoog naar 1460W. Dat zou naar mijn idee ruimschoots moeten compenseren. Hoe denken jullie daarover?
Onderstaand schema de vergelijkingen die ik al gemaakt heb:
Nu zag ik een aantal interessante opties voorbijkomen, echter kan ik van geen van deze lampen reviews vinden of kweekverslagen. Dus zodoende dat ik de vraag hier stel.. is er iemand die ervaring heeft met 1 van deze lampen en zo ja welke ervaring is dat?
Daarnaast heb ik wat gegevens vergeleken. Nu heb ik behoorlijk efficiënte lampen die nauwelijks warm worden. Bijverwarmen is geen optie en mede om die reden draaien ze 's nachts. Nu overweeg ik de Dimlux lampen (2 stuks) echter hebben deze niet de LM301H diodes maar LM281B. Deze hebben een efficentie van 2.6 umol/J. Echter gaat mijn totale vermogen dan omhoog naar 1460W. Dat zou naar mijn idee ruimschoots moeten compenseren. Hoe denken jullie daarover?
Onderstaand schema de vergelijkingen die ik al gemaakt heb:
| Platinum King ECO 720W | 720W | 1872 | 2.6 | €224,95 | €0,12 | Opvouwbaar, dimbaar, full spectrum |
| RALIGHT LED 720W | 720W | 1944 | 2.7 | €199 | €0,10 | Budget-topper, verrassend compleet |
| Dimlux Xplore 730W | 730W | 1931 | 2.69 | €279 | €0,14 | Sterk merk, zeer goede prijs |
| Mars Hydro FC-E6500 | 730W | 2026 | 2.8 | €449 | €0,22 | Goede reputatie, modulair systeem |
| Spider Farmer SE7000 | 730W | 2146 | 2.9 | €660 | €0,31 | Topkwaliteit, prijzig |

Comment