Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus niet..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus niet..

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik ben halverwege het opzetten van men tentje , mr heb teveel electrische dingetjes waar ik niets van ken...en die moeten ook nog geconnecteerd moeten worden...dju...

    PLEASE HELP

    FOTO 1 & 2
    De 2 rechtse connectoren(met tek van lamp) moeten veronderstel ik nr de lamp, kan je iets beschadigen door die om te keren?(en mag dat gewoon rechtstreeks geconnecteerd worden?)
    Het middelste contact is de aarding van de voeding neem ik aan?
    Hoe wordt dan de L en de N aangesloten, en dit is dan toch ook de voeding, nee?

    Foto0051.jpgFoto0052.jpg
    Foto 3 : De linkse moet ik voor de voeding van de Fan steken? En wat doet dat rechts ding met die oranje knop?Ik kan dat connecteren met die linkse(Geeft dit aan wnr hij in gang moet schieten, temperatuur?)
    Foto0054.jpg
    De laatste is de fan, die gewoon nog een voeding geven neem ik aan?
    Foto0053.jpg


    Bedankt bij voorbaat, Peet

    #2
    Re: Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus ni

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...amp-aansluiten

    meschien ben je hier al wat meer mee, ga je zelf het niet concreet zitten uitleggen
    wandt ik heb het zelf nog niet aangesloten een hps.

    Comment


      #3
      Re: Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus ni

      De 2 rechtse connectoren(met tek van lamp) moeten veronderstel ik nr de lamp, kan je iets beschadigen door die om te keren?(en mag dat gewoon rechtstreeks geconnecteerd worden?)
      Die draden mag je NIET omkeren!

      Het middelste contact is de aarding van de voeding neem ik aan?
      Klopt.

      [quote]Hoe wordt dan de L en de N aangesloten, en dit is dan toch ook de voeding, nee?[quote]
      Die gaan naar het stopcontact, naar de bruine en de blauwe draad. Of naar de twee poten van een stekker die je vervolgens in een stopcontact steekt.
      Die twee draden mag je WEL omkeren.


      De linkse moet ik voor de voeding van de Fan steken?
      Dat ding heet een "fancontroller". Je moet aan de fan een snoer met een stekker maken en die in de controller steken. Het ding met de oranje knop is een temperatuur-instelling. Daar moet je mee rommelen tot je kast, met de lamp aan, op de juiste temperatuur blijft (ongeveer 27 graden).


      De laatste is de fan, die gewoon nog een voeding geven neem ik aan?
      Snoer met stekker eraan, in de fan-controller steken.

      Succes ermee.

      Comment


        #4
        Re: Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus ni

        Thanks !!
        Wat betreft die draden die ik niet mocht omkeren.
        Heb 2 foto's toegevoegd:
        Van de aansluiting op de lamp :Foto0056.jpg waar ik de kabel vatsmaak,
        de 2e van de lamp, waar die bruine kabel zichtbaar is...Foto0055.jpg .
        Ik heb gewoon bruin op bruin, en blauw op blauiw gezet... Kan je me ahv deze info zeggen waar ik die nu op de condensator? of is het een transformator ?moet connecteren? (zie 1e 2 foto's bovenaan in post)

        Heb nu ook nog gezien dat er op de afzuiging 4 kabels zitten, terwijl ik met mijn voeding mr 3 aansluitingen heb...
        Ik heb de L nu vijgelaten(zie foto onder) , mr gegokt...klopt dit? Ik ben afgegaan op de kleuren, mr er zijn 2 blauwe, de ene (L) zag er wat dunner uit dan de andere(N), dus heb die overgeslaan )
        Foto0058.jpg

        Alvast van harte bedankt! Peter

        Comment


          #5
          Re: Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus ni

          @Blani
          Heb hier de schema's bekeken. En mijn grootste probleem is dus de vsa
          http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/3092-Detail-aansluitschema-HPS-en-Fan-controller


          Kan ik erop vertrouwen dat de kleurtjes allemaal kloppen, en die zo connecteren?


          Thanks, Peter

          Comment


            #6
            Re: Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus ni

            Wat de lamp betreft: Ik weet niet hoe het daar zit met draadkleuren. Mijn eigen lampekappen kwam zonder snoer. Ik heb gekeken naar het plaatje op de VSA, en gezorgd dat de juiste draad op het midden van de lamp komt en de andere draad op de schroefdraad.

            Volgens mij heb je dezelfde fan als ik. Ik heb een plaatje gemaakt van mijn aansluitingen:
            fandraden.jpg

            Mijn zwarte draad is bij jou waarschijnlijk blauw. Als je de spanning maar aansluit op "L" en "N" dan moet het goed zijn. Dat heb jij dus verkeerd gegokt.

            Trouwens:
            - Ik hoor je nergens over je timer/schakelklok. Heb je wel zo'n ding? Je hebt 'em echt nodig.

            - Over het afregelen van de thermostaat heb ik een andere post geschreven die je misschien helpt:
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...174#post215174

            - Je hebt dezelfde fancontroller die ik heb teruggebracht naar de shop, omdat 'ie vervelend bromde. Daar heb ik ook een oplossing voor gepost, maar die is (denk ik) boven je technische niveau:
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...fan-controller

            Comment


              #7
              Re: Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus ni

              Ik ken er zelf ook niks van maar ik zou er toch echt iemand met verstand van zaken naar laten kijken.
              Het is veel te gevaarlijk om zoiets zonder enige kennis en ervaring te doen.

              Verder nog succes met je tentje.

              Comment


                #8
                Re: Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus ni

                @ Blani , GELUKT !!

                Was net zoals je had gezegd , alles werkt )
                Many, many thanks

                Je bedoelde timer voor de lamp? Ik heb zo'n koffiezet ding ertussen gezet, zou moeten werken he

                Voor het fancontroller issue, wil je der zo geen voor me maken tegen vergoeding welteverstaan
                Heb zo'n beetje zitten rondneuzen, en zie dat ja op sommige sites zo'n isolerende bak kan kopen, ik overweeg zoiets...

                In ieder geval, dik bedankt voor de hulp!!

                Groetjes , Kabaal

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus ni

                  Op de eerste foto in bericht #4 heb je die geel-groene draad afgeknipt. Dat is de aarde.
                  Die moet wel vast op je kap, bijvoorbeeld onder dat schroefje rechts van het kroonsteentje, tussen die bruine en blauwe draad.

                  nb. Zo'n koffiezet-timertje is niet geschikt voor de grote inschakelstromen die HPS heeft.
                  Contacten kunnen blijven 'plakken' waardoor je lamp aan, of uit blijft.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus ni

                    Sorry, Kabaal, ik heb geen zin om een fancontroller voor je te maken. Met name om het gedonder van bestellen, versturen en de betalingen. Je zult een technisch vriendje moeten zoeken om het voor je te solderen.

                    Of zo'n softbox werkt weet ik niet - ik heb er geen nodig.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus ni

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Op de eerste foto in bericht #4 heb je die geel-groene draad afgeknipt. Dat is de aarde.
                      Die moet wel vast op je kap, bijvoorbeeld onder dat schroefje rechts van het kroonsteentje, tussen die bruine en blauwe draad.

                      nb. Zo'n koffiezet-timertje is niet geschikt voor de grote inschakelstromen die HPS heeft.
                      Contacten kunnen blijven 'plakken' waardoor je lamp aan, of uit blijft.

                      Heb dat ook gezien, had eerst niet gezien dat daar een vijs zat....die zat tsn de 2 heb de aarding dus aangesloten

                      ---------- Post added at 23:54 ---------- Previous post was at 23:45 ----------

                      Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                      Sorry, Kabaal, ik heb geen zin om een fancontroller voor je te maken. Met name om het gedonder van bestellen, versturen en de betalingen. Je zult een technisch vriendje moeten zoeken om het voor je te solderen.

                      Of zo'n softbox werkt weet ik niet - ik heb er geen nodig.
                      tx anyway en mocht je van gedacht veranderen , je weet me te vinden ....
                      op den duur vind ik het wat lame, mr uw hulp heeft echt geholpen!tx again Blani!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoe electrische kabels aansluiten?pfff...prutswerk voor nen elektrieker, ben ik dus ni

                        Graag gedaan! Succes met je eerste kweek.

                        Comment

                        Bezig...
                        X