Warmtewisselaar gebouwd.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Stickie
    replied
    Re: Warmtewisselaar gebouwd.

ik wacht op de resultaten

Leave a comment:

• fl13r3flu1t3r
    replied

Snap wat je bedoelt maar ook daar blijft de 5x groter van kracht..
    5 gaatjes is even groot als 1 aanvoer gat. daarnaast nog 1,5 cm rondom de plaat, dus geen rare luchtsnelheden, maar een hokkke wat heerlijk gelijkmatig afzuigt..

Leave a comment:

• monty
    replied

Ja owkee voor de luchtsnelheid langs je radiator heb je mooi 5 grote gaten. Maar ik bedoelde eigenlijk de kleinere gaten waar de verwarmde lucht dan met een relatief hoge snelheid uitkomt omdat de meeste van deze kleine gaten bedenkt zijn. Ik bedoel dus dat je door het afdekken van de kleinere gaten een flinke wind uit de niet afgedekte kleine gaten zult gaan krijgen.

Leave a comment:

• fl13r3flu1t3r
    replied

Kijk maar goed, dan zie je dat ik ruim aan de 5x kom..
    Is eigenlijk ook totaal niet belangrijk, De lucht moet enkel ter hoogte van de radiateur vertraagd worden zodat hij goed warmte op kan nemen.. Eenmaal boven de radiateur is de warmte al binnen en maakt het allemaal niet meer uit..
    Die rode spiraal is slechts voor warme voetjes, naar mijn mening de belangrijkste temp vanb je hele hok.. Daarop staat trouwens een 90 liter kuip..
    Suc6

Leave a comment:

• Stickie
    replied

true monty!

Leave a comment:

• monty
    replied

Dit is de bodem van m'n hok zonder toeters en bellen. Een passieve luchtinlaat van 5x grotere diameter dan m'n afvoer.
    Door die slang en de waterreservoirs en de pot die je er dan opzet blijft er dan nog wel 5 x de inlaat over¿

Leave a comment:

• fl13r3flu1t3r
    replied

Gaat nie bestaat nie ist motto.

---------- Post added at 03:21 ---------- Previous post was at 03:19 ----------

Wel knutselen met jointje erbij trouwes. Anders begint het weer teveel op werken te lijken.. whehehe

---------- Post added at 03:24 ---------- Previous post was at 03:21 ----------

Mocht ik met die 150W niet uitkomen, heeft 2x 75W een groter contactoppervlak dus hoger rendement dunkt mij..
    3x50...
    Nou sla ik door, blue mistic is heftig, ondanks groot pheno verschil lang geleden dat iets er zo inhakte...

---------- Post added at 03:38 ---------- Previous post was at 03:24 ----------

maar waarom hebben we nog niet allemaal zo'n systeem thuis staan?
    -
    Zo'n systeem hebben we juist allemaal thuis staan..

Leave a comment:

• Blani
    replied

Hoe ik dat doe? Kijk op pagina 1 van deze discussie. Daar staan de foto's.

En ja, voor een hoop van mijn ideeen moet je een superhandige klusser zijn. Bedankt voor het compliment.

@Flierefluiter: Ik ben er ook zo een die meer tijd besteed aan de kast dan aan de plantjes. Ik zou in plaats van een kweekverslag beter een kast-verslag kunnen bijhouden. Het is ook zo leuk he, dat geknutsel...

Leave a comment:

• fl13r3flu1t3r
    replied

Kweken is voor mij van A tot Z een hobbie en daar hoort ook n mooi veilig hokkie bij,vergeleken met de shop is het nog steeds bijna gratis..
    Deze neem ik later mee tehuis in om er vervolgens in begraven te worden.. whehehe

Leave a comment:

• DJ Felix
    replied

Theoretisch allemaal goed en wel hoor, maar waarom hebben we nog niet allemaal zo'n systeem thuis staan? Kostprijs waarschijnlijk...
    Blani, hoe ga je 5 warmtewisselaars na elkaar plaatsen en het geheel nog een beetje compact en hanteerbaar houden ?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit ook fantastisch maar het moet nog een beetje realiseerbaar zijn, tenzij je een superhandige klusser bent met een halve garagebox plaats om je warmtewisselaar te plaatsen...

Leave a comment:

• Blani
    replied

Ik denk dat je temperatuur prachtig controleerbaar wordt, veel beter dan met een kacheltje. Een goeie inlaattemperatuur is belangrijk voor je plantjes.

Maar ik ben benieuwd of je 't gaat redden met 150 watt. Hou ons op de hoogte.

Leave a comment:

• fl13r3flu1t3r
    replied

P1000123.jpgP1000122.jpg
    Dit is de bodem van m'n hok zonder toeters en bellen. Een passieve luchtinlaat van 5x grotere diameter dan m'n afvoer. Hierbovenop komt dan 'de lichtsluis die gelijk de aangezogen lucht door de vele gaten over m'n hele hok verspreid..

Onder deze luchtinlaat heb ik een rediateur van een Kangoo gemonteerd welke aangesloten is op enerzijds een eheim aquariumpomp en anderzijds uitmondt in het ander vat.
    Deze vaten staan dan weer in verbinding met elkaar zodat waterniveau gelijk blijft.
    2 vaten is enkel omdat deze constuctie minste ruimte inneemt.
    Dus; in ene vat het pompje in het ander vat 150 watt aquariumthermostaat en de retour vanaf de radiateur.(geel = retour, rood = pomp)

Door de vaten in het hok te zetten gaat er geen warmte verloren. Doordat ik met een minimale onderdruk kweek warmt de lucht goed op, terwijl het door de radiateur aangezogen wordt..

Electrische kacheltjes krijg ik altijd ruzie mee en mijn mening is dat ze door de constante luchtverplaatsing maar moeilijk te reguleren zijn en de warmte mooi spreiden is er al helemaal niet bij.. Vandaar beetje prullen..

Leave a comment:

• Blani
    replied

Het is prachtig gebouwd, maar ik snap er geen hout van... Vertel!

Leave a comment:

• Stickie
    replied

1 woord.

Wauw

Mooi werk, ziet er veelbelovend uit.
    Wat is je uitleg hierachter?

Grtz

Leave a comment:

• fl13r3flu1t3r
    replied

P1000380.jpgP1000379.jpgP1000378.jpgP1000369.jpgP1000368.jpg

Berekeningen en kennis van je neem ik niet in twijfel.. Laten we het erop houden dat ik een uiterst effectieve verwarming aan het maken ben. En geloof me, het werkt.

Op of aanmerkingen altijd welkom..

Leave a comment:

Bezig...