Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de G-kit kweektent(kast)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31

    Comment


      #32
      Re: Iemand ervaring met de G-kit kweektent(kast)

      Als je een 2e hands auto wilt kopen, geloof je dan ook alles wat de verkoper zegt?
      1400gr van een 600watter afhalen..............daar kan je enkel van dromen gast. Dat zeg ik niet om je de grond in te boren, maar 't is eerder een plausibele schatting.
      Menig ervaren kweker hier kan niet eens 600gram van een 600watter afhalen, laat staan bijna 2.5 keer zoveel!

      Wordt wakker dude!!
      Advies wat je hier op het forum krijgt is 'objectief advies'.
      En in Weesp was dat ongetwijfeld 'commercieel advies'.
      Ook dat die zogenaamd niets afweet van hitteproblemen vind ik praatjesmakerij.

      Dus dude: Koop gewoon een kant & klare kweekset. Want die dingen hebben zich al bewezen op dit forum.
      Of nog beter, als je toch een ruim budget hebt: Stel met behulp van ons een kweektent samen.
      Overigens zul je in een tent veel meer ruimte hebben dan in die kast, wat uiteindelijk gunstig is om de temperatuur laag te houden.

      Peace
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

      Comment


        #33
        Re: Iemand ervaring met de G-kit kweektent(kast)

        Goed dat je daar ff een ronde hebt gedaan!! Een pak zout....neem er maar 2, want die opbrengsten zijn onmogelijk in die kasten. 178cm - 60cm voor de lamp - 25cm van een 11ltr pot= nog geen meter over voor je planten!
        De reflectie is wel oke, zo'n 70 - 80% word weerkaatst bij een wit glad oppervlak. Alufolie weerkaatst 70 - 75% en Mylar tegen de 90%.

        FF terug op de zelfbouw. Je moet idd geschuimd PVC hebben, er zijn veel handelsnamen voor. Vekaplan is er in zoveel soorten, maar daar heb ik nooit mee gewerkt. Hier
        Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
        Blow it and you'll know it!!

        Comment


          #34
          Re: Iemand ervaring met de G-kit kweektent(kast)

          Ik ben een topic gestart over mijn projectje.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...at-is-wijsheid

          @Weedoholic
          Hey bedankt voor je advies. Ik bedoelde het al sarcastisch, ik heb hem gezegd dat ik het niet geloofde toen deed hij er 2 onsjes af ik ben maar niet in discussie te gaan maar wist genoeg over de kwaliteit van zijn advies. Wel heb ik een lekker uitgebreid kijkje in de keuken kunnen nemen daar, wat erg leerzaam was. Beter goed gejat dan slecht bedacht


          Comment


            #35
            Re: Iemand ervaring met de G-kit kweektent(kast)

            Mooi ouwe, ik vind dat je nu een goede afweging hebt gemaakt.
            Veel succes met bouwen
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

            Comment


              #36
              Re: Iemand ervaring met de G-kit kweektent(kast)

              Oorspronkelijk geplaatst door kitefreak View Post
              BNN ik heb je ff een PB gestuurd met verdere info.
              Om het verhaal mooi af te maken over zelfbouw kasten met Handytube kan je evt. een kopie v/d PB hier plaatsen als TheDice het goed vind.

              Greetz Kitefreak

              Comment


                #37
                Re: Iemand ervaring met de G-kit kweektent(kast)

                Dexter,

                Wat voor afmetingen heb je in gedachten? Ik heb allerlei dingen onderzocht met een hoop advies van kitefreak. Het handy tube systeem, afhankelijk van gekozen plaatmateriaal wordt dusdanig prijzig (er gaan een hoop vierkante meters in zitten) dat ik besloten heb om 2 ikea kasten te halen en te verbouwen, achterwand eruit en 25cm uitgebouwd achter. Totaal €450,- Mijn berekeningen voor een zelfbouw kast varieerde van €750-1200,- en het is een hoop teken en rekenwerk. Bijkomend voordeel is dat mijn kasten er als een linnenkast uitzien.

                Handytube mist ook het dubbele profiel wat je nodig hebt voor geleiding van de deurtjes en bevestiging van haakjes met kettingen. Voor de profielen kijk eens bij G tools http://www.g-tools.nl/ned/webshop.ph...2aa8faaeff2a0a Zij hebben ook hoekstukken zodat je geen verstek hoeft te zagen

                Afhankelijk van je budget kan je ook eens een rondje maken in een grote bouwmarkt. Er zijn diverse andere systemen voor kastbouw of schuifdeursystemen die je tussen twee zijpanelen kan zetten. Tis wel €10 voor een railtje €70 voor een paneeltje €15 voor een handvatje tikt snel aan, voor een lagere prijs pak je 2 meubelpanelen schroef er wat wieltjes op en koop een stukje profiel als rail. Handgreepje van huismerk erop hoppa.

                Het is een lang verhaal maar komt neer op er zijn naar mijn mening betere mogelijkheden voor een mooie kweekkast. Terwijl ik toch eerst een G-tools achtig wilde hebben.... Succes met de bouw.

                Comment


                  #38
                  Last edited by dexter; 5 August 2012, 15:28.

                  Comment

                  Bezig...
                  X