Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik begrijp iets niet...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik begrijp iets niet...

    Korting op 420shop
    Bij lampen om weed te kweken gaat het toch om het spectrum en daarbij het aantal lumen die de lamp heeft? En toch niet om het aantal Watt?
    Ik ben een beetje in de war

    #2
    hoe meer watt hoe meer lummen )

    Comment


      #3
      kleine vuistregel

      licht = gewicht
      Last edited by bobo; 10 November 2008, 21:14.

      Comment


        #4
        En Leo zei het al. Hoe meer watt = hoe meer lumen. Het gaat inderdaad om het lichtspectrum en het aantal lumen.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          ok bedankt
          Heeft de twijfels uit mijn leven geband.

          Comment


            #6
            Lampen met meer lumen hebben een goter bruikbaar lichtspectrum en meer diepte straling, als je ff rondneust op het forum vind je er vast veel over.

            Grtz

            Comment


              #7
              vanuit mijn interesse voor reptielen vind ik lampen interessant. Kzal eens zoeken!

              Comment


                #8
                dus zou je moeten zeggen
                lummen = gewicht
                bij spaarlampen kan het varieren in het aantal lummen, het is niet omdat ze bv 24 watt zijn dat ze meer lummen hebben dan 1 van 18 watt.

                Comment


                  #9
                  Naar mijn mening ben je beter met een hogedruk natrium lamp. Het zal iets meer kosten in electriciteit, maar dat win je dubbel terug door grotere opbrengst. Daarnaast denk ik ook datom het zelfde aantal lummen te halen met spaarlampen als met een 400watt hps lamp, de aankoopprijs van een hps lamp lager ligt dan een gelijkaardig aantal spaarlampen. my 2 cents

                  Comment


                    #10
                    ben ik volkomen mee eens herbalist.
                    maar het is bv niet omdat je een lamp hebt die 24 watt is dat ze meer lummen heeft dan een lamp van 20 watt.
                    dus zou je moeten zeggen lummen = gewicht.

                    Comment


                      #11
                      Idd, qua wattage/lummen ben ik totaal niet op de hoogte van hoe dat bij spaarlampen zit btw, ik spreek enkel over wat ik hier al gezien heb en wat ik zelf ondervonden heb

                      Comment


                        #12
                        Licht = Gewicht klopt toch, hoe meer bruikbaar licht de lamp uitstraalt des te meer opbrengst je zult hebben. Je kan ook zeggen Lumen = Gewicht, maar wat is lumen? lumen is de eenheid voor lichtstroom, lichtstroom is een maat voor de totale hoeveelheid licht in een lichtbundel.

                        De gram/watt is gewoon om te zien hoeveel watt je verbruikt om per gram.

                        Peace
                        Last edited by Smokey; 8 December 2008, 17:08.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door midnight fantasy View Post
                          dus zou je moeten zeggen
                          lummen = gewicht
                          bij spaarlampen kan het varieren in het aantal lummen, het is niet omdat ze bv 24 watt zijn dat ze meer lummen hebben dan 1 van 18 watt.
                          Licht=gewicht, is correct, en het rijmt
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #14
                            Re: Ik begrijp iets niet...

                            stelletje gare betweters hahahahaha...

                            Zolang de wijffies hun best maar doen op hun kamertje

                            Comment

                            Bezig...
                            X