Ik begrijp iets niet...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Rastafari
    Retired
    • Nov 2008
    • 33

    #1

    Ik begrijp iets niet...

    Korting op 420shop
    Bij lampen om weed te kweken gaat het toch om het spectrum en daarbij het aantal lumen die de lamp heeft? En toch niet om het aantal Watt?
    Ik ben een beetje in de war
  • leo
    Retired
    • May 2008
    • 659

    #2
    hoe meer watt hoe meer lummen )

    Comment

    • darkiess
      Retired
      • May 2008
      • 1645

      #3
      kleine vuistregel

      licht = gewicht
      Last edited by bobo; 10 November 2008, 20:14.

      Comment

      • Weedy
        Ultra Grower
        420 MemberLucky Member
        • Jul 2008
        • 2248

        #4
        En Leo zei het al. Hoe meer watt = hoe meer lumen. Het gaat inderdaad om het lichtspectrum en het aantal lumen.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment

        • Rastafari
          Retired
          • Nov 2008
          • 33

          #5
          ok bedankt
          Heeft de twijfels uit mijn leven geband.

          Comment

          • bobo
            Cronic Grower
            • Oct 2007
            • 3103

            #6
            Lampen met meer lumen hebben een goter bruikbaar lichtspectrum en meer diepte straling, als je ff rondneust op het forum vind je er vast veel over.

            Grtz

            Comment

            • Rastafari
              Retired
              • Nov 2008
              • 33

              #7
              vanuit mijn interesse voor reptielen vind ik lampen interessant. Kzal eens zoeken!

              Comment

              • midnight fantasy
                Wicked Stoner
                • Jul 2008
                • 264

                #8
                dus zou je moeten zeggen
                lummen = gewicht
                bij spaarlampen kan het varieren in het aantal lummen, het is niet omdat ze bv 24 watt zijn dat ze meer lummen hebben dan 1 van 18 watt.

                Comment

                • Herbalist
                  Retired
                  • Nov 2008
                  • 17

                  #9
                  Naar mijn mening ben je beter met een hogedruk natrium lamp. Het zal iets meer kosten in electriciteit, maar dat win je dubbel terug door grotere opbrengst. Daarnaast denk ik ook datom het zelfde aantal lummen te halen met spaarlampen als met een 400watt hps lamp, de aankoopprijs van een hps lamp lager ligt dan een gelijkaardig aantal spaarlampen. my 2 cents

                  Comment

                  • midnight fantasy
                    Wicked Stoner
                    • Jul 2008
                    • 264

                    #10
                    ben ik volkomen mee eens herbalist.
                    maar het is bv niet omdat je een lamp hebt die 24 watt is dat ze meer lummen heeft dan een lamp van 20 watt.
                    dus zou je moeten zeggen lummen = gewicht.

                    Comment

                    • Herbalist
                      Retired
                      • Nov 2008
                      • 17

                      #11
                      Idd, qua wattage/lummen ben ik totaal niet op de hoogte van hoe dat bij spaarlampen zit btw, ik spreek enkel over wat ik hier al gezien heb en wat ik zelf ondervonden heb

                      Comment

                      • Smokey
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Oct 2007
                        • 2488

                        #12
                        Licht = Gewicht klopt toch, hoe meer bruikbaar licht de lamp uitstraalt des te meer opbrengst je zult hebben. Je kan ook zeggen Lumen = Gewicht, maar wat is lumen? lumen is de eenheid voor lichtstroom, lichtstroom is een maat voor de totale hoeveelheid licht in een lichtbundel.

                        De gram/watt is gewoon om te zien hoeveel watt je verbruikt om per gram.

                        Peace
                        Last edited by Smokey; 8 December 2008, 16:08.

                        Comment

                        • westport
                          Wicked Grower
                          420 MemberLucky Member
                          • Aug 2008
                          • 3847

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door midnight fantasy
                          dus zou je moeten zeggen
                          lummen = gewicht
                          bij spaarlampen kan het varieren in het aantal lummen, het is niet omdat ze bv 24 watt zijn dat ze meer lummen hebben dan 1 van 18 watt.
                          Licht=gewicht, is correct, en het rijmt
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                          Comment

                          • Honululu' haze
                            Retired
                            • May 2009
                            • 6

                            #14
                            Re: Ik begrijp iets niet...

                            stelletje gare betweters hahahahaha...

                            Zolang de wijffies hun best maar doen op hun kamertje

                            Comment

                            Bezig...