Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent met Led lampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektent met Led lampen

    Korting op 420shop
    Beste forum leden.

    Ik ben helemaal niet op dit forum, ik wil ben van plan om samen met een vriend een kweektent aan te schaffen voor eigen gebruik.
    Omdat we het in een appartement willen gaan kweken hebben we onze ogen laten vallen op een kweektent met Led verlichting. (zie de set hieronder)

    Voor ons is het allebei helemaal nieuw het kweken met een kweektent.
    Graag zouden we wat advies willen over de keuze van de tent, er staat een hoop informatie waar we gebruik van gaan maken
    maar omdat we nog moeten kiezen een tent graag reacties.

    Hoeveel ruimte hebben ze nodig? staat dat er 16 planten maximaal in kunnen worden geweekt is dit aan te raden? In potten van 25cm X 25cm Ofzo?
    Welke Spectrabox is dan een verstandige keuze? 150watt of 250 watt? (tot hoeveel planten kan je met een 150watt toe?)

    Want het verbruik in het appartement is nu ongeveer 10kwh per week (zomer) en met 150watt lamp gem. 12 uur per dag komt er 12,6 kwh per week bij.
    Valt dat niet heel erg op? opeens dubbel verbruik?

    We willen later een kweekverslag maken om tips te kunnen ontvangen van mede forum leden.

    Alvast bedankt.

    Hieronder de set die we op het oog hebben.

    De complete set bestaat uit:met fancontroller

    #2
    Re: Kweektent met Led lampen

    Hoi! Je moet eens kijken bij de micro-kweekverslagen. 'Led Monty See The Light', daar geeft een van de forum-pro's uitleg over de lamp. Met vrij teleurstellende resultaten. Als jullie met 2 willen kweken, raad ik jullie een ander lampje aan.

    De meest gebruikte lage wattage lamp, is TL. Op Dutch-Headshop kan je bijv. een 2x55W armatuurtje kopen. Alternatief kan je een 150W HPS kopen (met eventueel 150W HPI voor de groei). Ook spaarlampen kan je rond de 150W krijgen. Die 12,6 kwh maakt nu ook niet de wereld uit.
    All I want is a little more than I'll ever get

    Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

    Comment


      #3
      Re: Kweektent met Led lampen

      Bedankt voor je reactie RocknRolla.

      Als ik het dan goed begrijp kan ik beste dan 150W HPS kopen, en dan in de groei periode met TL voldoende?

      Ik begrijp dat die 12,6 kwh niet veel is, maar het gebruik nu is 10kwh dan verdubbeld het valt dat niet op dan?

      Alvast bedankt

      Comment


        #4
        Re: Kweektent met Led lampen

        Voor hetzelfde geld heb je gewoon een klets nieuwe electronica, of ben je gewoon meer in je appartement. Zolang je geen 400W of meer zet, valt je verbruik onder gewoon. Met de stijgende energieprijzen, valt het ook minder op dat je meer verbruikt, de factuur is namelijk sowieso hoger. Daarbij, alsje huurbaas de rekening doorrekent, is er geen probleem zolang jij ze betaald. Meestal pakken die daar ook nog een percentje op.

        Ik zou inderdaad dat hpsje kopen, met dat 2x55w armatuurtje gaat je verbruik dan dik in orde zijn. Je kan beter eens het forum micro kweken bekijken, die werken allemaal met lage wattage.
        All I want is a little more than I'll ever get

        Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

        Comment

        Bezig...
        X