Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is deze set-up goed?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Is deze set-up goed?

Korting op 420shop
    Beste mensen,

Na uren en uren en uren zoeken naar informatie overal op het internet voor de ideale kweekcombinatie van een paar plantjes ben ik er nog steeds niet helemaal uit over een paar basiselementen Misschien dat iemand mij een paar tips kan geven mbt een aantal zaken?

-Licht: >Diamond reflectorkap >BAL EB400SON 400 watt Remote (is plug & play echt plug & play? Kan ik deze in een gewone timer stoppen en dus geen relais gebruiken?) >Philips HPI-T plus 400 watt 230 V (groei) & Philips Son-T Greenpower 400 watt 230 V (bloei) & Superplant super red son-t 400 watt (nabloei)(iemand ervaring met deze laatste lamp?) Ik begrijp dat er altijd een risico aan verbonden zit en daarom neem ik ook sowieso voorzorgsmaatregelen mbt brandgevaar, maar zouden deze lampen door een hoge luchtvochtigheid en eventuele etherische oliën die in de lucht hangen een 'groot' gevaar lopen om te klappen? Zo ja, wat voor 400 watt systeem zou jij aanraden met minder risico? Is bovendien gezien het geringe kleurenspectrum van deze lampen het de moeite waard aanvullende 'processing' lampen aan te schaffen?

-Tent: The Green Room (100x100x200) Lijkt mij beter dan de Homebox L silver vanwege de aantrekkoorden die mij in staat stellen bij de lucht toe- en afvoer er gewoon een 125 mm opening te creëren zonder moeilijk te doen met verloopstukken, en de stalen bebuizing. Echter ik heb nergens kunnen vinden of er anti-detectiemateriaal nodig is bij deze tent dat in tegenstelling tot de silver, waar dat dus niet nodig schijnt te zijn. Ook heeft de homebox serie de optie om zogenoemde fixture poles erbij aan te schaffen om het doek op z'n plek te houden, maar zou deze optie überhaupt wel voor mij nut hebben als ik voor de luchtcirculatie (ipv passieve inlaat) het volgende gebruik: (aangezien er sowieso sprake is van een onderdruk)

-Luchtafvoer: 250 m3 (Zou dit volstaan bij het gebruik van één 400 watt lamp in deze 2 m3 ruimte? Of zal ik hierdoor problemen krijgen mijn temperatuur op orde te houden?)
    -Luchttoevoer: 250 m3 (Altijd op een lagere stand gedimd dan de afvoer, hoeveel % is ideaal? Ik zat erover te denken ze gewoon standaard aan te houden om voor een constante toevoer van verse co2 rijke lucht te zorgen. Maar is dit wel wenselijk ivm de luchtvochtigheid? Ben op zich bereid een iets duurdere luchtbevochtiger te kopen die zelf de luchtvochtigheid in een ruimte reguleert, maar ik vraag me af of dit überhaupt wel zou werken op deze manier. Btw, ik wilde graag een slakkenhuisventilator in box nemen ivm geluidsoverlast: mdf, berken, of staal? Nergens te vinden wat de voor- en nadelen zijn?)
    -Luchtslangen: Zijn die dure sono-dec/connect slangen nou echt de moeite waard?

-Voeding: Ik wou graag gaan werken met de HESI-lijn, aangezien die mij het meest makkelijk, solide en betrouwbaar lijkt. Echter mis ik wel voor m'n gevoel die dikke booster die je bij andere lijnen wel tegenkomt (kan zeker zijn dat dit gevoel helemaal nergens op slaat, maar goed) ik zou daarom deze lijn willen aanvullen met de GA-spray, CO2-tablets en Bacterial van NoMercy. Is deze combo mogelijk?

Misschien dat ik loop te miereneuken, maar ik heb niet een erg brede portemonnee... Daarom heb ik liever dat ik in één keer de juiste set bij elkaar stel waar ik heel lang blij mee kan zijn, dan dat ik maar een beetje ga lopen klooien om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ik weer van alles weg moet gaan gooien.

Alvast bedankt voor je reactie

Re: Is deze set-up goed?

Bij HPS gebruik ik altijd een relais. Het is niet de vraag of het anders kan, maar of je jezelf (en evt. medebewoners) er veilig bij voelt.
    400W BAL is een prima setje, en als je er gewoon een Greenpower in doet is dat prima voor de hele kweek. Die Superplant lampen zijn kwalitatief wat minder.

Dat tentje heb ik geen ervaring mee. Als je naar een goeie growshop gaat kun je ze eerst bekijken.
    Qua lucht zou ik voor een 500m3 gaan.
    Misschien met een passieve inlaat als je tent genoeg inlaatgaten of 'raampjes' heeft en afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
    Slak in MDF werkt prima, ze zijn wel zwaar, dus die kun je misschien niet ophangen in je tent.
    Vergeet niet dat je ook een filter nodig hebt. Zelfde grootte als je afzuiger is ok.

Sono connect is geldklopperij. Qua geluid scheelt het niks en het is moeilijk te verwerken. Gewone pvc werkt prima.
    Niet die 100% aluminiumslangen nemen, daar komen snel kleine gaatjes in.

Een voedingslijn is compleet. Daar moet je geen andere merken boosters etc. bij gaan doen. Hesi Fosfor plus is de booster.
    CO2 tablets en Bacterial...tja, misschien werkt het, maar het is geen vereiste.
    GA spray kun je ook terugleggen, bij die Sono connect.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor de info man! Zal het meenemen, erg bedankt. Maar die greenpower, hea, je hebt daar ervaring mee, is het niet zo dat wanneer je een hoge luchtvochtigheid hebt zeg maar 60-70-75% dat zon lamp dan eigenlijk een wandelende tijdbom is? (condensatie aan de binnenkant van de reflector, 1 druppeltje erop en kaboom, of condensatie wat 's nachts zich aan de lamp hecht en lamp volgende ochtend aan en kaboom) of is dit paranoïde?

Comment

De Greenpower HPS heeft iets meer blauw licht dan bijv. een Philips Son-T daardoor kunnen de plantjes wat meer vertakkingen maken.
        HPi en HPS worden allebei heet. Als je er water op sproeit als ze aanstaan, of als je er een fan op laat blazen zouden ze wel eens kunnen klappen, maar ik heb het de afgelopen 15 jaar niet meegemaakt.
        Die hoge LV is alleen leuk als je met stekken kweekt, zaden doen het prima op 60% LV.
        Als je met stekken werkt kun je iets over de stek heen zetten om die hogere LV te bewerkstelligen.
        Er zijn zelfs mooie dingen die precies op een 11L pot passen :
        Wilma%20Propagator%20l.jpg(Van het "Wilma-systeem")
        Maar je kunt ook van een 2L waterfles de bodem eruit knippen bijv.
        Dan hoef je niet in je hele hok de LV zo hoog te maken, en heb je ook geen luchtbevochtiger nodig bij de stekken.
        Dan gaat het ook niet regenen in je hok.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oja super man, ideaaaal. Dank je wel voor de tips

Comment

Philips adviseert de Greenpower bij teelt met daglicht en de Philips Son-T bij daglicht loze kweek.
            Wat de praktijk is weet ik niet.

Comment

Bezig...
            X