Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is deze set-up goed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is deze set-up goed?

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Na uren en uren en uren zoeken naar informatie overal op het internet voor de ideale kweekcombinatie van een paar plantjes ben ik er nog steeds niet helemaal uit over een paar basiselementen Misschien dat iemand mij een paar tips kan geven mbt een aantal zaken?

    -LichtTentLuchtafvoerLuchttoevoerLuchtslangen: Zijn die dure sono-dec/connect slangen nou echt de moeite waard?

    -Voeding

    #2
    Re: Is deze set-up goed?

    Bij HPS gebruik ik altijd een relais. Het is niet de vraag of het anders kan, maar of je jezelf (en evt. medebewoners) er veilig bij voelt.
    400W BAL is een prima setje, en als je er gewoon een Greenpower in doet is dat prima voor de hele kweek. Die Superplant lampen zijn kwalitatief wat minder.

    Dat tentje heb ik geen ervaring mee. Als je naar een goeie growshop gaat kun je ze eerst bekijken.
    Qua lucht zou ik voor een 500m3 gaan.
    Misschien met een passieve inlaat als je tent genoeg inlaatgaten of 'raampjes' heeft en afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
    Slak in MDF werkt prima, ze zijn wel zwaar, dus die kun je misschien niet ophangen in je tent.
    Vergeet niet dat je ook een filter nodig hebt. Zelfde grootte als je afzuiger is ok.

    Sono connect is geldklopperij. Qua geluid scheelt het niks en het is moeilijk te verwerken. Gewone pvc werkt prima.
    Niet die 100% aluminiumslangen nemen, daar komen snel kleine gaatjes in.

    Een voedingslijn is compleet. Daar moet je geen andere merken boosters etc. bij gaan doen. Hesi Fosfor plus is de booster.
    CO2 tablets en Bacterial...tja, misschien werkt het, maar het is geen vereiste.
    GA spray kun je ook terugleggen, bij die Sono connect.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Is deze set-up goed?

        De Greenpower HPS heeft iets meer blauw licht dan bijv. een Philips Son-T daardoor kunnen de plantjes wat meer vertakkingen maken.
        HPi en HPS worden allebei heet. Als je er water op sproeit als ze aanstaan, of als je er een fan op laat blazen zouden ze wel eens kunnen klappen, maar ik heb het de afgelopen 15 jaar niet meegemaakt.
        Die hoge LV is alleen leuk als je met stekken kweekt, zaden doen het prima op 60% LV.
        Als je met stekken werkt kun je iets over de stek heen zetten om die hogere LV te bewerkstelligen.
        Er zijn zelfs mooie dingen die precies op een 11L pot passen :
        Click image for larger version

Name:	Wilma%20Propagator%20l.jpg
Views:	3
Size:	95,4 KB
ID:	994226(Van het "Wilma-systeem")
        Maar je kunt ook van een 2L waterfles de bodem eruit knippen bijv.
        Dan hoef je niet in je hele hok de LV zo hoog te maken, en heb je ook geen luchtbevochtiger nodig bij de stekken.
        Dan gaat het ook niet regenen in je hok.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Is deze set-up goed?

          Oja super man, ideaaaal. Dank je wel voor de tips

          Comment


            #6
            Re: Is deze set-up goed?

            Philips adviseert de Greenpower bij teelt met daglicht en de Philips Son-T bij daglicht loze kweek.
            Wat de praktijk is weet ik niet.

            Comment

            Bezig...
            X