Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

    Korting op 420shop
    Nu mijn kweekj bijna is afgerond is een maat van me toch wel heel nieuwsgierig geworden naar het kweken in een eigen groententuin. Na een maand wikken en wegen heeft hij besloten om toch een leuke kweekruimte te gaan bouwen. Het is de bedoeling dat we deze maand het hok fabriceren zodat hij in februari de dames kan planten.

    De ruimte word aardig groot vanwege het gemak om rondom de planten te kunnen lopen. Ik heb 2 foto's bijgevoegd om jullie een id te geven. Nu de maten breedte ong.3.5M diepte 1.5M Hoogte 2,20/2,30(plafondhoogte).


    Er zal een muurtje geplaatst worden links op ong. 1M zodat we het hok opsplitsen in 2 ruimtes waarbij links later nog een groeihok gebouwd word en wat tevens gaat werken als drooghok en rechts krijgen we de scrog.

    We hebben zometeen dus een mooie doorgang met 2 deuren. De muren zullen allemaal worden geisoleerd door middel van dubbele wanden en glaswol. voor de invoer gaan we voor 2x actief(pc fan) en 2/4 passief. Voor de uitlaat heb ik nog een 1800 kub filter liggen plus afzuigbox. Als lampen gaan we waarschijnlijk om te beginnen voor 2x 600w hps omdat ik deze nog heb liggen en in een gekke bui komt er 2x 1000w hps te hangen(ff rekenen en doen).

    Tips en verbeteringen voor het bouwen van deze ruimte zijn zeker welkom we willen het behoorlijk pro gaan aanpakken qua bouwen(en growen ook op se tijd natuurlijk)
    .
    Als het goed is zijn er 8 verschillende soorten zaadjes onderweg

    50x Think different autoflower(voor de buitenkweek straks)
    50x Autoflower AK47(voor de buitenkweek straks)
    50x Powerplant
    50x Grapefruit
    50x Purple Haze
    50x amnesia haze
    +freebies:
    10 choco fruit
    10 Lemon skunk

    dus keuze zat zometeen We gaan waarschijnlijk voor een plant of 8 in de scrog zodat het netje snel en goed vol raakt.

    Zodra er weer nieuws is horen jullie het


    greetz
    Last edited by psychedelic1988; 3 January 2013, 22:41.

    #2
    Re: Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

    hoppaa , deze ga ik zowiezo volgen!

    Comment


      #3
      Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

      Wooooooooow ff zaadjes aangekocht????? Wtf man ik ga je volgen komt wel goed met al die lekkere rassen ^^

      Comment


        #4
        Re: Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

        Iemand hier heeft grootse plannen zie ik...

        greetz
        HOMMEL
        Leren = Experimenteren

        Comment


          #5
          Re: Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

          een mooi arsenaal soortjes wat je besteld hebt , ben benieuwd na die choco

          Comment


            #6
            Re: Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

            (5) loooooooooooooool
            bouwen van een kast voor een kweek
            .

            ze zeggen wel eens,
            kijk daar, wat een kast van een huis.
            bij deze : wat een huis van een kast , klaar voor 52 runs met 8 plantjes .. ik zit en ga niet meer weg.

            Comment


              #7
              Re: Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

              als je het doe, doe het dan goed haha

              bedankt voor de leuke reacties allemaal

              Het is idd een leuk assortiment het zijn dan wel allemaal reguliere zaden en dan is het nog maar de vraag of ik niet genaaid word haha. Zodra ik ze vandeweek binnen heb gaan we er gewoon een stuk of 10 ontkiemen pote en in bloei knalle kijken of het fatsoenlijk zaad is..
              We hebben vandaag beetj zitten rekenen wat we kwijt zouden zijn voor het bouwen van de kast ong 350-400 euro daar staat wel tegenover:dubbelwandig/geisoleerd en hoogwaardige materialen. Volgende week gaan we een beginnetje maken het word een kast op een slaapkamer dus we moeten eerst nog wat schuiven en doen.

              De kast word dan ook wel achtelijk groot maar we willen daar dan wel lekker rond kennen wandelen tussen de dames.

              greetz
              Last edited by psychedelic1988; 4 January 2013, 17:08.

              Comment


                #8
                Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

                Waar heb je besteld als ik vragen mag?

                Comment


                  #9
                  Re: Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

                  ik heb de zaden geruild met weed smoker voor kweekspul dusja het is afwachten of het goed gaat mja

                  Comment


                    #10
                    Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

                    We hopen mee en we zien wel he keep us in touch

                    Comment


                      #11
                      Re: Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

                      we houden iedereen op de hoogte ze zijn dinsdag op de post gegaan vanuit frankrijk heb geen id hoe lang dat normaal duurt maar verwacht se toch wel binnen een paar dagen

                      Comment


                        #12
                        Re: Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

                        jaja we zijn officieel van start gegaan met de bouw...


                        Het geraamte staat met hier en daar wat verstevigingsbalken. We gaan morge verder met de voorzieningen voor de geisoleerde wanden en hier en daar nog wat balken aanbrengen om de boel te verstevigen. We willen zorgen dat zodra de zaden binnenkomen er gelijk een stuk of 20-30(reguliere zaden) ontkiemen en voor laten groeien onder TL wat we over laten gaan naar Hps zodra het hok klaar is. We gaan van het goeie uit dat 50/50 man/vrouw is.. Morge zal ik wat foto's uploaden van hoe het er nu bij staat en foto's van het complete geraamte zonder isolatie, gipsplaten en deuren..


                        greetz

                        Comment


                          #13
                          Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

                          Veel succes ermee, komt goed
                          Welke soort heb je gekozen voor je reguliere ronde? Gegroet

                          Comment


                            #14
                            Re: Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

                            netjes beginnertje die ga ik ook volgen!!!!

                            Comment


                              #15
                              Re: Bouwen van een kast voor een kweek bij een maatje(scrogstyle)

                              Zal er waarschijnlijk netjes uit zien Pas toch maar op met dit grotere kweekwerk.
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment

                              Bezig...
                              X