Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kefcool
    Stoner
    Member
    • Jan 2013
    • 20

    #16
    Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

    Hmm ja ik heb dat getik inderdaad een paar keer gehoord, maar soms als ik hem aansluit ook wel gewoon zo'n zoemend geluid, zoals het hoort denk ik.
    Is er een manier dat ik die lamp kan testen zonder de VSA ?

    Comment

    • Blani
      Ultra Grower
      • Jun 2011
      • 2004

      #17
      Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

      Dat getik, dat hoort zo. De VSA geeft een reeks spanningspieken (4000 volt ofzo) om de lamp te ontsteken. Brand de lamp eenmaal, dan houdt het tikken op. Bij sommige VSA's is dat getik duidelijk te horen, bij andere niet.

      Op zich zou een VSA er tegen moeten kunnen om zonder lamp, of met een foutief aangesloten lamp, aan de spanning te hangen. Zolang je niet de netspanning op de lamp-aansluiting van de VSA hebt gezet zou het allemaal nog moeten werken.

      Je kan de lamp NIET testen zonder VSA, tenzij je een andere 600watt-VSA hebt.

      Helaas heb ik verder geen advies voor je. Zo te zien heb je alles geprobeerd. Ikzelf zou terug gaan naar de growshop - maar die heb je misschien niet in de buurt?

      Comment

      • Chauncy
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Feb 2013
        • 5

        #18
        Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

        Hmm ja dan zal er vast iets kapot wezen.

        jammer.

        Comment

        • bramonius
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Feb 2012
          • 793

          #19
          Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

          yep dat kan zeker met een multimeter,

          dan meet je de doorlaatbaarheid met een klein voltage. je hoeft de lamp niet te zien
          functioneren om na te gaan of er "current" is (vloeiende spanning). je kan ook een andere lamp
          erin draaien natuurlijk

          succes

          ps. dat zoemen is waarschijnlijk je condensator, die bouwt een hoger voltage op door spannings opslag.
          (ik ga het je niet in detail uitleggen, dat moet je maar googlen).
          het tikken is je "ignator" voorstarter. deze vonkt de opgebouwde spanning over naar je lamp. en kan tikken
          bij het aanslaan. dit is of uitzetting van materiaal door hoogvoltage warmte afzetting of het starten/doorstarten zelf.
          als dit tikken stopt is er niets aan de hand, dan moet ze waarschijnlijk voorstarten of is al begonnen terwijl het voltage
          nog aan het opbouwen was. zeker in een koudere ruimte is dit vaak het geval.

          Comment

          • Sole mio
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2012
            • 808

            #20
            Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

            De blauwe zit in de N op de foto van je lamp,en op de andere foto (vsa) zit de blauwe in de L.
            Je kunt nog eens proberen met gewoon alles weer los te maken en te herbeginnen,stap voor stap en alles wat je doet goed nazien.
            Toen ik de mijne moest aansluiten vond ik ergens op you-tube een filmpje waarin dezelfde voorkwam als ik had,het was in 't spaans,begin maar hé...
            Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

            Comment

            • Blani
              Ultra Grower
              • Jun 2011
              • 2004

              #21
              Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

              Misschien NOG eens proberen je lamp wat vaster aan te draaien. Die rotdingen moet je echt griezelig stijf in de fitting draaien.

              Comment

              • westport
                Wicked Grower
                420 MemberLucky Member
                • Aug 2008
                • 3847

                #22
                Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

                Vergeet je folie niet van de reflector te halen.

                Grtz
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                Comment

                • General
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2012
                  • 919

                  #23
                  Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

                  Idd. Heb dat ook ooit vergeten en eens die warm is geworden gaat dat niet meer

                  mobile message

                  Comment

                  Bezig...