Mededeling

Collapse
No announcement yet.

120*120*140 Scrog Verlichting/Inrichting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

120*120*140 Scrog Verlichting/Inrichting

Korting op 420shop
    Heee mensen,

Ik ga bezig met scroggen! Ik wil alles lekker laag houden, zou ik hier 2x400watt / 3x250 / 1x600 watt lichten ingaan hangen?
    Ook zit ik met het ventileren van het hok. Hij is van hout met een dikke isolatie plaat er tussen. Zou ik 2 passieve inlaten maken en 2 actieve uitlaten, of zou ik gewoon 2 passieve inlaten en 1 actieve uitlaat maken?

Ik ben van plan om hier 4 of 5 planten in te zetten, is dit mogelijk? Lijkt me wel.
    Graag reacties bedankt!

Greet,
    Scantraxx
    Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

Re: 120*120*140 Scrog Verlichting/Inrichting

zou ik voor de 600w gaan want 3x250 of 2x400 komt niet lekker uit met je afmetingen van je hok. Een 1000w zou ook kunnen maar dan is je hok weer niet echt hoog genoeg.

Denk dat je goedkoper uit komt wanneer je 1 actieve uitlaat maakt en 2passiefe inlaten die je altijd nog weer actief kan maken. Dan denk ook aan 1 filter ipv van 2... 1 afzuiger enz

4-5 planten moet lukken toch als je ze genoeg laat voor groeien.

veel succes! greetzz Mafferd.

Comment

ik werk in 80x80X150
      heb 1 400W en is meer dan voldoende, de lampafstand is nu iets te laag
      heb een 250m³ afzuiging en denk dat dit gepast is, heb wel geen thermostaat en dus draait ie 24/24 op volle toeren
      als je veel groter gaat met verlichting zal je problemen krijgen met temperatuur
      ben nu bezig met een aquafarm en ben verbuft wat je kan bereiken met 1 plant
      bekijke even mijn handtekening en je zal versteld staan, begin bij pagina 2 daarvoor wat geklooi met verkeerde voeding
      als je intresse hebt vins je al mijn onderedelen en kostprijs terug op pagina 1
      nog een tip, na de eerste week bloei alles platbinden ipv het te laten groeien na de bloei, zou mijn hoogte ideaal gemaakt hebben
      ok jouw kast is iets groter maar zou zeker niet boven de 600W gaan
      ook qua lawaai voor een eventueel zwaardere afzuiging , las ik in een ander topic, raad ik je een boxafzuiger aan ipv een buisafzuiger
      heb hier geen ervaring mee maar het heeft me veel moeite gekost om de geluidshinder van een 250m³ binnen de perken te houden
      succes
      Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
      groe(n)tjes for all

Comment

Ik zou een 400 watt hps pakken met een adjust a wing.
        Zeker ivm je hoogte.
        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
        Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berry ryder View Post
          Ik zou een 400 watt hps pakken met een adjust a wing.
          Zeker ivm je hoogte.
          Dit leek mij naar een avondje op de bank zitten ook het beste.
          Fijn om dit toch even bevestigd te krijgen

Comment

Lijkt dat iedere kweker begint met zijn hok zelf te bouwen :p

Om dan later hoogstwaarschijnlijk te investeren is iets groter en meestal daarnà nog iets groter .

Belangrijke punten waar je op moet letten zijn de ruimte/ kamer rond je hok, temperatuur daarvan en LV, de lichtvervuiling in je hok vanuit de ruimte waar je hok instaat en correcte ventilatie.

waarvan ik de temperatuur het belangrijkste vind, merk je ook aan je planten, als de lampen uit zijn bijvoorbeeld en je temp in je hok haalt juist 18 graden, niet meer, ontwikkelen je planten goed, maar krijgen niet verwachte resultaat qua opbrengst.

Tussen 19.5gr(uit) en 27gr(aan) zit je goed. Luchtvochtigheid is enkel de eerste weken(groei) van belang, als deze op pijl is, tussen 65 en 100, kan je ervan uitgaan dat je planten het beste/ mooiste groeien. Later tijdens de bloei is de LV ook belangrijk,

maar als deze te hoog is tijdens de bloei heb je eigelijk altijd toprot, toprot ontwikkeld zich in waterdruppeltjes, vandaar word tijdens de bloei de LV laag gehouden. Moest deze hoog zijn, ook tijdens de bloei, zou het beter zijn de planten maar meer kans op toprot.

Met de ventilatie bedoel ik, wind/ luchtverplaatsing in het hok zelf, ge moet u plantjes zien bewegen, vinden ze heerlijk :p én correcte afzuiging en inlaat. Actieve inlaat is zinloos, of deze moest zachter inblazen dan de laagste stand van je afzuiging, je moet altijd

iets meer lucht afzuigen dan er binnenkomt, dat regel je het beste met je actieve afzuiging, die je, als ze icm met hps hangt, altijd regelbaar moet houden (persoonlijke mening), investering in een goede thermostaat is zeker geen slechte investering.

Fouten waar ik uit geleerd heb ivm bouwen van een eigen hok: doe het niet, koop een mooi tentje :p, Temperatuur te laag ( enigste voordeel hiervan is als je u vrouwtjes bestuift, om zaad te bekomen, krijg je allemaal vrouwtjes :p); het hok te groot

gebouwd en kreeg het de kamer niet meer uit, moest dus afgebroken worden; mijn hok was 1.60 en eigenlijk nog te laag, mijn plan was ook om te scroggen :o, reken erop dat je platen te dicht tegen je lamp gaan komen, ookal denk je nu 'ik ga toch scroggen'.

Tip om te scroggen: neem een mooi semi-flowertje, Ak v. Female seeds, is een prachtig plantje, met veel rekmogelijkheden, je houd ze klein door ze direct na kiem op 12/12 te zetten, dus geen 18/6 geven; hou je ze langer op 18/6 houd, hoe meer ze

boosten/groeien de dagen na je ze op 12/12 zet, dan schieten ze op 2 weken tijd de hoogte/breedte in. (Heb nu een Ak staan die 10 dagen 18/6 heeft gehad, wel ze is richting de 2m aan groeien, daar ik niet top); Geef ze geen voorgroei en ze worden

50/60cm. (Zal niet enkel voor AK het geval zijn) Tip: Geef ze een paar dagen voorgroei, Ak of niet, dag of 3/4, toppen wanneer ze er zich toe verlenen (internode of 3/4), en alles beginnen vasthangen op u scroggnet een dag of 7/8 verder in de 12/12 periode.

Hoop dat je snel aan u hok begint, de winter komt eraan, ideale tijdsverdrijf, lekker warm binnen, terwijl het buiten koud en guur is, genieten van u tropische binnentuin

Succes

Comment

Bedankt voor de reactie!

Ik heb rekening gehouden met de luchtverplaatsing in het hok. Hier staan 2 USB-Fans in aangesloten op een 9v adapter die ze op een goed tempo laat rond draaien.
              Ook heb ik rekening gehouden met de hitte van de lamp. Ik heb direct onder de lamp een PC-Fan aan gesloten deze op een 5~9v Adapter, deze blaast een ideaal windje.
              Het hok is licht dicht, alle kleine gaatjes zijn met zuivere kit afgedicht.

Ik dacht er over na om er wat minder planten in te doen zodat ik benut van de ruimte kan maken in plaats van de hoogte!

P.S Ik ben momenteel aan het testen hoe koud het word 's nachts en hoe warm overdag (Lamp uit/Lamp aan). Resultaten post ik!

Comment

Bezig...
              X