Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eigen schakelbord maken met relais

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: eigen schakelbord maken met relais

    400W is al op het randje vind ik maar gaat ook nog wel men maat doet het zelfs nog met een 600W het is maar hoe goed je wil slapen of hoe gerust je wil zijn als je een keertje niet thuis bent ik smijt er gewoon relais tussen kan ik men huis uit zonder me grote zorgen te moeten maken en in geval van pech hangt er nog een blussertje boven(zo eentje met co2) kost wat meer maar het helpt me geruster slapen :p
    Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

    Comment


      #17
      Re: eigen schakelbord maken met relais

      he Furocious.

      heb er ook zon poederblusser boven hangen, het is het zeker waard.
      hij gaat alleen blussen bij 75 graden OID, ik hoop dat strax met mijn hps lamp het niet te warm wordt.

      zou je misschien, of iemand anders natuurlijk een linkje kunnen geven van een relais dat jullie gebruiken. Het zekere voor het onzekere toch!!
      Net als keukentrapje geschikt voor 400 W.
      Dan bestel ik er wel 2 gelijk voor keukentrapje, Gaan we het voorlopig wel overleven zonder brand.

      Bedankt

      Comment


        #18
        Re: eigen schakelbord maken met relais

        ik heb:- een tweepolige automatische zekering van 16A http://www.eurobrico.be/phrefnl/ep32...kering-nl.html

        -een verliesstroomschakelaar(eentje voor in de badkamer)eentje van 25A
        http://www.eurobrico.be/phrefnl/doja...kelaar-nl.html

        -en een relaitje van 24A http://www.eurobrico.be/phrefnl/xr12...taktor-nl.html

        en dan nog een schakelklokje uit de gamma dat 16A kan verdragen ook (had ik liggen )
        dit is voor een lampje van 600W en gaat goed hier
        ps:ze komen niet van eurobrico
        Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

        Comment


          #19
          Re: eigen schakelbord maken met relais

          dankje voor de info

          het is dus het beste om een stukje rail op de muur te plaatsen met deze onderdelen. De prijs mag er ook zijn, dus zolang ik maar 3 plantjes heb staan, ga ik maar een betere tijdschakelaar kopen. worden het er 30 plantjes,twijfel ik r niet aan om deze aan te schaffen.
          die tijdschakelaars van de gamma voor 8 euro vallen denk ik ook onder de eurobriko.

          laterss

          Comment


            #20
            Re: eigen schakelbord maken met relais

            ja railtje op de muur of in zo een kastje heb zelf zo een volledig ijzeren ding op de kop kunnen tikken(voor niks) gingen ze anders gewoon weg gooien is ook al weer ietsje brandveiliger
            Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

            Comment


              #21
              Re: eigen schakelbord maken met relais

              Mooi schakelplan mister w,
              Lijkt me zeer overzichtelijk, ik denk er ook aan om heel elektrisch gedeelte van me kweekkast in een apparte metalen kast te plaatsen.
              Safety above all
              groeten en zmoke se

              Comment


                #22
                Re: eigen schakelbord maken met relais

                die tijdschakelaars van de gamma voor 8 euro vallen denk ik ook onder de eurobriko.
                mijne was 15.. toch maar een relais er tussen.
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                Comment


                  #23
                  Re: eigen schakelbord maken met relais

                  inderaad , safety above all ...ben het helemaal met je eens zmoker over mister w zijn schematje ...SUPER kerel ...

                  Keep the fire Blazing and keep the "herbs" growing ...

                  Peace em JD ...ik ga pitten ..(het is hier nu 4:37) .


                  Greetz

                  Comment


                    #24
                    Re: eigen schakelbord maken met relais

                    Jammer dat Mister W niet even netjes de werkelijke bron van het schema heeft vermeld:

                    http://www.wietforum.nl/Zelf-Aanslui...ra-t15045.html

                    Comment


                      #25
                      Re: eigen schakelbord maken met relais

                      Oorspronkelijk geplaatst door MMH View Post
                      Jammer dat Mister W niet even netjes de werkelijke bron van het schema heeft vermeld:

                      http://www.wietforum.nl/Zelf-Aanslui...ra-t15045.html
                      Had het ook al eerder zien staan daar, en zou idd netjes zijn van toch de bron te vermelden...

                      Comment


                        #26
                        Re: eigen schakelbord maken met relais

                        Ziet er goed uit props man .Moet dit ook doen als ik mn 1000w in de schuur ga knallen anders brand ik mn hele flat af. Klopt het dat je zit op een maakprijs van circa 30-50 euro ?

                        Comment


                          #27
                          Re: eigen schakelbord maken met relais

                          beste JDers,

                          Binnenkort ga ik mijn eerste kweek beginnen met een 400 watter, nu wil ik eerst me elektra tiptop hebben voordat ik begin zodat ik niet met een lekker J in de ene hand en een Ajax blusser in de andere om zo de boel in de gaten te houden('n beetje overdreven)....maar er komt er relais

                          Op het forum las ik dat je wel met een klok kan schakelen als je goede hebt, dus kon ik het niet laten om de twee tijdklokken die ik heb ff open te schroeven om te zien of er verschil in het mechaniek zit,

                          klok 1; legrand 230v/3680w/16a, 12,50,-, de schakelaar heeft een mechanische constructie waarbij de 2 2mm koperen contacten elkaar raken,
                          klok 2; promax (hornbach) 230v/3500w/16a 2,50,-, deze heeft een elektronische schakelaar (mini Relais)

                          Kan iemand mij vertellen of zo'n mini relais stand houdt of is deze juist een groter gevaar dan de mechanische constructie de prijs doet het mij wel vermoeden maar ik kon geen made in china vinden

                          cheers
                          Last edited by Jizzle the smokeAlot; 27 May 2010, 07:45.

                          Comment

                          Bezig...
                          X