Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke timer gebruik jij ?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    geen enkel probleem !
    heb ze al gebruikt voor elektrisch vuurtje van 2000 watt
    gebruik ze ook voor automatische bewatering zeer handig
    Last edited by Jura; 18 May 2020, 05:12.

    Comment


      #17
      Ik heb zo'n ding (nog) nooit uit elkaar gehaald, maar volgens mij zit er maar een heel klein relais in, van hooguit 1.5 of 2A
      Zou dus wel een beetje oppassen met grote vermogens schakelen.
      2000W zal best 1 of 2x goed gaan, maar als je dat elke dag aan en uit zet zal die binnen een paar weken wel de geest geven vermoed ik.

      Als je jezelf moet afvragen of iets wel veilig is, dan is het dat waarschijnlijk niet.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • TangerineDream
        TangerineDream commented
        Editing a comment
        chilled growcraft 600 is 2.5A dus dat raad je af ?

      • TangerineDream
        TangerineDream commented
        Editing a comment
        Denk je dat 2.5A te veel is q ?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Volgens de specificaties moet dat kunnen.
        In de praktijk, idunno...het kan heel lang goed gaan, zoveel is het niet en er zal nauwelijks sprake zijn van een inschakelpiek bij LED (evsa)
        In het ergste geval blijft het relais een keer hangen alsie moet schakelen.

      #18
      Oorspronkelijk geplaatst door Jura View Post
      Hoe reageren ze als WIFI tijdelijk uitvalt?

      ...

      Comment


        #19
        je hebt enkel geen verbinding , maar toestel doet verder zijn werk zoals ingesteld .

        werkt met app Kasa smart
        Last edited by Jura; 5 July 2020, 08:52.

        Comment


          #20
          Ik heb hier thuis van LSC een converter om 1 EU plug smart te maken via de TUYA app. Dit werkt tot nu toe perfect. Ik ben technonerd en heb dubbele fallback op m`n internet echter snap ik wel dat men zich daar zorgen om maakt.

          Het beste is om via IFFFT een lokaal aangestuurd smart systeem te maken, dan heb je alleen WiFi nodig of ethernet via een Raspberry Pi. Dan is het risico echt enorm laag en kun je aan je raspberry nog allerlei sensoren hangen.

          Toevoeging, ik adviseer dit NIET met HPS lampen en zware trafo's enzo.

          Comment


            #21
            Casambi & Sonoff

            Comment


              #22
              Ik gebruik simpele smart Verdeelstekkers. Allen per outlet apart in te stellen en checken via een app
              A few blunts a day, keeps the depression away

              Comment


                #23
                Nu er veel meer led gebruikt wordt is het misschien handig om er ook bij te zetten welke lamp(en) je erop hebt staan
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #24
                  Ik gebruik een davin schakelkast met relais.
                  Heeft plek voor 4x 600w en 1 kachel.

                  Ik gebruik echter maar 1 600w.

                  Comment


                    #25
                    Bijzonder tevreden met een brennenstuhl MT-20. Volgende ronde verschuif ik de pinnetjes een paar uren (ik kan zelf klokkijken) en dat dan nog een paar keer. Ding moet minimaal 5 of 6 rondjes meegaan. Dat wordt dan iets minder dan 2 euro per ronde.

                    Ik gebruik ook maar 200W. Ik zou zelf bij LED niet snel denken aan relais. Mijn pc, mijn tv met soundbar, mijn droger, mijn wasmachine. Alles trekt meer energie.

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Daar zitten de relais ingebouwd

                    #26
                    Hoi allen

                    Voor mijn eerste kweek die ik ga beginnen over 2 weken ga ik deze timer van de action gebruiken.
                    Ik hoop dat het gaat werken. Ze kosten per stuk 2 euro. Lekker goedkoop

                    Groetjes Screenshot_20201003_172503_com.android.chrome.jpg
                    Smoke weed every day

                    Comment


                    • ThePeaceMaker
                      ThePeaceMaker commented
                      Editing a comment
                      Kingled plus 1500 watt, werkelijk stroomverbruik 300 watt.

                      https://kingledlights.com/products/k...led-grow-light

                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Ze zeggen dat je bij LED geen relais nodig hebt. Ik heb echter al een paar goedkope timers gehad die vastgebrand zijn. Je kan het proberen maar ik heb meer vertrouwen in een kast met relais, bijv. een Davin D12.

                    • ThePeaceMaker
                      ThePeaceMaker commented
                      Editing a comment
                      bedankt voor de tip Flip, ik heb dit op mijn update lijst vermeld. Ik ga de action timer toch proberen en kijken hoe dat loopt.
                      Juli en Augustus ga ik een kweekpauze inlassen en zal dan onderhoud doen aan mij kweek ruimte en tevens updaten.

                    #27
                    Davin dv12 beter gelijk goed spul kopen!

                    Comment


                      #28
                      Wat erg goed werkt (mits stabiele internet verbinding) is de Smart Plug 20 van Alecto. Mag 3500W schakelen, houdt tevens het stroomverbruik bij, is te bedienen vanaf je smartphone en kan in verschillende scenario’s in en uitschakelen. (Bij mij schakelt hij alle electra uit voor 25 minuten indien er iemand vanaf de achterzijde van het terrein het pand probeert te betreden. Dit is gelukkig nog niet voortgekomen.) Nou maakt de afzuiger vrijwel geen geluid en de verlichting al helemaal niet maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
                      Nadelen zijn er ook: Is er geen internetverbinding (op je telefoon OF in je kweekruimte) schakelt de lamp niet. Het programma wordt dus helaas niet opgeslagen op het stopcontact zelf. Nou komt dat in mijn situatie in principe niet voor (glasvezel op beide locaties) maar het kan natuurlijk wel. En dan moet ik er dus toch heen om handmatig de verlichting in/uit te schakelen.

                      O ja.. Hij kost €20,00.. Misschien wat aan de prijs voor een stopcontact.
                      Lopend Verslag

                      Comment


                        #29
                        Seg euhm, even dit topic bumpen.

                        Ik gebruik al zo lang dat ik een tent heb een Davin schakelklok 1000w. Basic maar veilig, denk ik dan.

                        De vorige begon na enkele jaren plots een 'luid' geratel te maken bij het klokje zelf. Dus het mechanisme van de timer.
                        Zo luid dat ik er me zorgen over begon te maken en ineens maar een nieuwe heb besteld. De nieuwe heb ik ondertussen ook al een jaar of 3/4 (geen idee meer van, dus kan ook al wat meer zijn), en plots begint die, deze kweek, terug datzelfde geratel te maken. Voorts werkt alles perfect, maar maak me wat zorgen dat dit zo plots is. De schakelklok op zich is in weken niet meer aangeraakt.
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                        • Bo$wachter
                          Bo$wachter commented
                          Editing a comment
                          Gebruik zelf een tijd schakelaar van de Blokker volgens mij, voor die 10€ zou ik er 1 of 2 apart leggen mocht die weer gaan ratelen heb tenminste meteen iets anders achter de hand🤷🏼‍♂️
                      Bezig...
                      X