afzuiging ook aan in het donker?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Manzo
    Expert Stoner
    Lucky Member
    • Jan 2014
    • 97

    #1

    afzuiging ook aan in het donker?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik lees dat de afzuiging dient om de temperatuur te regelen, en ook co2 aanvoer...

    Als het licht uit is, moet die afzuiging dan ook nog vollen bak draaien? (rekening me houdend dat je een fancontroller nauwelijks kunt dichtdraaien zonder dat ie ronkt...)

    Dus om de c02 te verversen zou ik paar minuten per uur volledig de lucht verversen ...

    Het is omdat ik als het donker is waarschijnlijk een kacheltje ga moeten gebruiken, en ik zou het stom vinden om die geproduceerde (en betaalde) warmte direct weg te zuigen
  • Cookaap
    Elite Grower
    • Dec 2011
    • 2730

    #2
    Re: afzuiging ook aan in het donker?

    in de groei hoeft dat niet, dan word 's nachts de lv lekker hoog en dat vinden ze fijn.

    In de bloei is het wel aangeraden want door de hoge lv 's nachts kan er dan rot ontstaan.

    Comment

    • reiko
      Gandhi Ganjamaster
      MemberLucky Member
      • Sep 2010
      • 455

      #3
      Re: afzuiging ook aan in het donker?

      van mij draait die 24/24 groei en bloei met een davin 11 fancontroller (ik ondervindt geen problemen van geronk. (heb wel een softbox gemaakt
      Grtz
      Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

      Comment

      • budha54
        Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2013
        • 717

        #4
        Re: afzuiging ook aan in het donker?

        Bij mij blijft de afzuiging dag en nacht draaien , heb teveel ervaring met schimmel /toprot met bloeiende planten !als het te warm word schakelt de afzuiging naar hoger toerental !

        Comment

        • Barnn
          Junior Stoner
          Nieuw Lid
          • Feb 2014
          • 15

          #5
          Re: afzuiging ook aan in het donker?

          Ja je moet altijd zorgen dat er een onder druk in je hok is.. (anders gaat het stinken.)

          Ik persoonlijk heb een Controller met termometer dus als het kouder word draait hij minder hard..
          Je kan min en max toeren instellen.. dus als de lampen uit gaan en de temp daald. Gaat hij op het minimaal draaien..


          Als je geen gebrom wil dan moet je een iets duurdere controller nemen.. (variac of Cli-mate bijvoorbeeld)

          Nog een kleine toevoeging.. CO2 wordt alleen gebruikt als de lampen aanstaan.. Als je met een Co2 kachel zou werken dan staat die als de lampen uit zijn nooit aan..


          barnn,

          Comment

          Bezig...