Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lucht toevoer en afvoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lucht toevoer en afvoer

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Heb nog een vraag die ik even apart wil stellen omdat dit een vraag is die eigelijk van grootste belang is.

    Ik ga een kweekhok maken van 2x1x2 mtr. Deze word dan dubbel wandig en isoleer ik met tempex of steenwol. In deze kast komen dan 2 lampen te hangen van 600 watt. de maten zijn binnematen dus de inhoud zal 4 m3 worden. Ik zat zelf te denken om de inlaat aan de onderkant te doen en de uitlaat tegenover de inlaat en dan aan de bovenkant. Ik wou bij de uitlaat deze fan maken https://www.growshoponline.nu/index....mart&Itemid=14

    Hier achter deze koolstoffilter https://www.growshoponline.nu/index....mart&Itemid=14

    Is deze combinatie niet te krachtig voor zon klein hokje??

    En de inlaat heb ik helemaal geen idee van hoe ik dat ga maken. Deze ventilator mag naar mijn weten weer niet te groot worden. Zit zelf te denken aan gewoon een normale ventilator of zo 1 die je op badkamers wel eens ziet hangen.

    Ik ben van plan de luchtafvoer ongeveer een meter uit het hok te laten lopen en de aanvoer een paar meter er van af met een buis, wat meer richting een raam. Dan hang ik bij dat raam een ventilator die het richting deze buis blaast.

    Is dit een beetje een goede opstelling of lijkt het helemaal nergens op. Ik hoop hier antwoord op te krijgen van een paar ervaren rotten in het vak

    Alvast bedankt Grtz Nicky
    Last edited by NIKAAY12; 24 January 2009, 20:06.

    #2

    Comment


      #3
      Hoi, bedankt voor je reactie,

      Ik ben zo stom geweest om de afmetingen 1x1x2 mtr te vermelden. Ik bedoel ook 2 meter lang 1meter breed en 2 meter hoog. Dus 2x1x2 mtr
      Dus op iedere m2 een 600 watt lamp. in ieder geval TNX

      Comment


        #4
        Dan is dat te doen maar wel met een zwaardere afzuiger de 150E2A1 van 425 kb komt meer in de buurt met een filter van rond de 400 kb zit je goed,als inlaat zou ik eerst wat gaten maken van 2x 15cm of 3x10cm zolang het maar dubbel is van je afzuiger zijn diameter.Je trekt toch een vaccuum en daarmee verse lucht,mocht dat te weinig zijn vooral in de zomer dan kun je er alsnog een inblaas erop doen.

        alien

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door alien View Post
          Dan is dat te doen maar wel met een zwaardere afzuiger de 150E2A1 van 425 kb komt meer in de buurt met een filter van rond de 400 kb zit je goed,als inlaat zou ik eerst wat gaten maken van 2x 15cm of 3x10cm zolang het maar dubbel is van je afzuiger zijn diameter.Je trekt toch een vaccuum en daarmee verse lucht,mocht dat te weinig zijn vooral in de zomer dan kun je er alsnog een inblaas erop doen.

          alien
          Hoi Alien,

          bedankt voor je reactie, stel dit erg op prijs!!!

          Ik ben na jou advies eens gaan kijken en heb het volgende op het oog nu.

          https://www.leafman.nl/ruck-rk160a-b...ens-p-188.html

          deze is wat stiller dan de rkl versie en heeft wat minder capiciteit dan die andere die 700 m3 is.

          En bij deze buisventilator staat dat er een minimale koolstoffilter van 800 m3 op moet!!!!! Lijkt mij ook stug maar dan zou ik voor deze willen gaan:

          https://www.leafman.nl/koolstoffilte...ens-p-327.html

          Voor de lampen zou ik 2x deze willen:

          https://www.leafman.nl/pb600-spiegel...mp-p-1549.html

          Is dat een beetje goede setup?
          Gaat me veel geld kosten vandaar dat ik eerst 100% zeker wil weten dat het goed is. Alle info is ZEEER welkom.

          Comment


            #6
            Vergeten

            Ben nog even iets vergeten.

            De lampen heb je in 2 soorten:

            de Trm Pb en de Trm Ip

            weet iemand het verschil??

            En dit zijn bloeilampen maakt het iets uit als ik met deze lampen die 1 a 2 weken groei doe??

            Grtz N

            Comment


              #7
              Pak dan de rvk 150E2L1 van 680 kb (al gaat dat in geluid minimaal schelen)met een can366BFT filter dan zit je meer dan goed.
              Van die lampen heb ik nog niet gehoord maar met een gewone bloeilamp kun je ook gewoon groeien.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door alien View Post
                Pak dan de rvk 150E2L1 van 680 kb (al gaat dat in geluid minimaal schelen)met een can366BFT filter dan zit je meer dan goed.
                Van die lampen heb ik nog niet gehoord maar met een gewone bloeilamp kun je ook gewoon groeien.
                Wederom bedankt!!

                Nog een vraagje,

                Omdat ik waarschijnlijk flink moet investeren. ( denk over de 1000 euro )
                vraag ik mij af wat de uiteindelijke opbrengst zou kunnen zijn. Ik wil denk ik gewoon zaadjes planten en ik zat te denken aan deze http://weedseedshop.com/catalog/prod...roducts_id=118

                Lijkt me wel een super wietje!! En ook nog een opbrengst van 550 gram.

                Dit zal dus waarschijnlijk in de praktijk niet haalbaar zijn. Als ik ondere iedere 600 watt lamp 5 planten zet dan zou er dus 50 gram aan een plant moeten komen. Is dit haalbaar? Alvast bedankt. Grtz N

                Comment


                  #9
                  Normaal moet je een gram per wattage halen maar dat is nogal veel met 5 planten per lamp pak gewoon een grote pot van 25 liters dan kom je wel in de richting,qua zaad kun je beter hebben voor minder geld.

                  alien

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door alien View Post
                    Normaal moet je een gram per wattage halen maar dat is nogal veel met 5 planten per lamp pak gewoon een grote pot van 25 liters dan kom je wel in de richting,qua zaad kun je beter hebben voor minder geld.

                    alien
                    Tnx!!! ga ik doen. Weet jij een goede growshop? Zal wel growshop alien zijn denk ik he

                    Grtx

                    Comment


                      #11
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door NIKAAY12 View Post
                        Ben nog even iets vergeten.

                        De lampen heb je in 2 soorten:

                        de Trm Pb en de Trm Ip

                        weet iemand het verschil??


                        Grtz N
                        Vroeg ik me ook al af...zie wel dat er meer pb's verkocht worden als Ip's....
                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Re: Lucht toevoer en afvoer

                          Oorspronkelijk geplaatst door NIKAAY12 View Post
                          Wederom bedankt!!

                          Nog een vraagje,

                          Omdat ik waarschijnlijk flink moet investeren. ( denk over de 1000 euro )
                          vraag ik mij af wat de uiteindelijke opbrengst zou kunnen zijn. Ik wil denk ik gewoon zaadjes planten en ik zat te denken aan deze http://weedseedshop.com/catalog/prod...roducts_id=118

                          Lijkt me wel een super wietje!! En ook nog een opbrengst van 550 gram.

                          Dit zal dus waarschijnlijk in de praktijk niet haalbaar zijn. Als ik ondere iedere 600 watt lamp 5 planten zet dan zou er dus 50 gram aan een plant moeten komen. Is dit haalbaar? Alvast bedankt. Grtz N

                          Comment


                            #14
                            Re: Lucht toevoer en afvoer

                            Ik denk ook waarom ma 5 plantjes onder 600 wattje kan zeker 15 onderzetten. je electriciteit blijft hetzelfde. Ik wil niemand opdringen om meer te zetten maar vind het wel normaal dat je alle innergie gebruikt voor iets meer plantjes. OF NIET??
                            grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: Lucht toevoer en afvoer

                              of 5 in 25 literpotten zoals alien zei...

                              grtzzz

                              Comment

                              Bezig...
                              X