Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    3 mogelijkheden (zie ook schetsen):
    - rechts in de ruimte = boven de lamp(en) en planten = vrije hoogte tussen bovenkant pot en filter : 140cm

    test.jpg

    - links door de linkermuur in de ruimte = vrije ruimte om naar de 'technische ruimte' te kunnen gaan : hoogte 170 cm (ikzelf ben juist geen 190 dus mezelf kennende zal ik regelmatig mijn hoofd stoten)

    test 2.jpg

    - in de technische ruimte waarbij ik in de tussenwand bovenaan 2 doorvoeren diam 250 voorzie waardoor de lucht in de 2e ruimte getrokken word

    test3.jpg

    Wat zouden jullie doen?
    Mijn keuze gaat uit naar de eerste optie, dan de derde en als laatste de tweede.

    Geeft de eerste keuze voldoende vrije hoogte? Graag zou ik met tijd scroggen dus dan zou dit zeker geen probleem mogen geven... Is het verstandig vanaf de eerste kweek te scroggen? Of beter eerst een gewone kweek te doen?

    Geeft de derde keuze geen probleem met afzuiging? verlies ik hierdoor veel capaciteit. De mogelijkheid is ook een 'bak' rond de filter te bouwen die open is in de groei/bloeiruimte...

    Graag jullie mening!
    Verslag bouw kweekruimte

    Comment


      #32
      Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

      Je kunt ook blazen door een filter. Dan kan de afzuiger + filter buiten de kweekruimte.
      Alleen de hoes even verbouwen, zodat die aan de binnenkant van het koolstoffilter past.




      btw. Er zijn tegenwoordig ook inline filters.
      btw2. Deze is goedkoper.

      Last edited by QnQ; 13 September 2014, 11:33.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #33
        Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

        Juist nog een beetje geplamuurd

        Feit Q is dat de filter hier al ligt... Dus een keuze nr filter heb ik helaas niet meer.

        Dus nu zoeken nr de beste opstelling.
        Ideeen zijn welkom!
        Verslag bouw kweekruimte

        Comment


          #34
          Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

          Ik nam ook aan dat je het een beetje "stealth" wilt houden. Dat je daarom alles in de kast hebt gehangen. Een filter of afzuiger buiten de kast valt wel erg op.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #35
            Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

            @ wietefras: daar heb je idd ook een punt. Dus beste is optie 1

            Denk dat ik het beter ga zien als ik alles eens op zijn plaats zet of hang.

            Bij optie 1 kan ik de lamp voor of naast de filter hangen waardoor ik rechts van de filter wel de volledige hoogte kan gebruiken.

            Thx! Foto's volgen
            Verslag bouw kweekruimte

            Comment


              #36
              Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

              Genoeg hoogte is wel erg fijn hoor, je leest wel vaak dat planten te hoog worden.
              Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

              Comment


                #37
                Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

                Idd TP70
                De bedoeling is om de lamp juist naast de filter te hangen.
                Dan heb ik het gedeelte onder de filter waar de plant niet hoger dan 140 mag worden - en deel ernaast waar ze 200 mogen worden.

                ​Fotoupdate
                Foto 1 : binnenmuren en plafond groei/bloeihok 2x geplamuurd en afgeschuurd (goeie oefening voor de verbouwing )
                Foto 2 : idem maar de tussenwand gekeken naar elekticiteitscompartiment
                Foto 3 : opening van koolstoffilter naar softbox
                Foto 4 : softbox staat momenteel op een legplank - hiertussen komen nog rubberen matten - en indien nog teveel trilling hang ik ze op aan haken en rubbers.
                Foto 5 : deur naar sas is afgewerkt met een gelakt mdf plaat 4mm en trekker
                Foto 6 : idem deur maar gesloten - nog hier en daar een klein stipje licht - lossen we eerstdaags op!

                IMG_6153.jpgIMG_6156.jpgIMG_6158.jpgIMG_6159.jpgIMG_6155.jpgIMG_6164.jpg

                Graag zou ik de setup laten proefdraaien eind de week - komend weekend.

                Cheers JerD
                Verslag bouw kweekruimte

                Comment


                  #38
                  Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

                  Goeie zonnige middag iedereen!

                  Hieronder schema voor de uitvoering elektriciteit. Zouden jullie iets aanpassen - bijvoegen?
                  Vanavond nog een beetje verder klussen. Fotoupdate volgt dit weekend.

                  Cheers JerD

                  elektriciteit.jpg
                  Verslag bouw kweekruimte

                  Comment


                    #39
                    Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

                    Hok inmiddels al klaar? Ben benieuwd naar het eindresultaat
                    NLX outdoor kweek 2011
                    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                    Comment


                      #40
                      Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

                      Vet man, dik bouw project... how to build like a pro!!

                      Comment

                      Bezig...
                      X