Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitrol slimme energiemeter start in 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Korting op 420shop
    Uitrol slimme energiemeter van start in 2015

    De grootschalige uitrol van zogenoemde slimme energiemeters gaat van start op 1 januari 2015.
    Over zes jaar moeten alle huishoudens en bedrijven voorzien zijn van een nieuwe digitale elektriciteits- en gasmeter.


    Bewuster

    Consumenten kunnen met de nieuwe energiemeters meteen zien hoeveel gas en elektriciteit ze gebruiken.
    "Hierdoor worden ze zich bewuster van hun verbruik, kunnen ze makkelijker energie besparen en daarmee hun energierekening verlagen", aldus Kamp.
    Het is volgens de ACM en RVO wel van belang dat consumenten beter op de mogelijkheden voor energiebesparing gewezen worden.
    Bovendien moeten netbeheerders en bedrijven die energiediensten leveren beter gaan samenwerken.

    Bron: Nu.nl

    ----------------------------------------------------------------

    Ik kwam dit artikeltje tegen op een ander forum, en ik ben wel benieuwd hoe men er hier over denkt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Ik snap de angst voor deze meters nooit zo. Het idee bestaat dat ze continu je stroomverbruik in de gaten kunnen houden om zo wietteelt eruit te filteren, maar in de praktijk mogen ze volgens mij alleen een paar keer per jaar je meterstanden opnemen.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

      waarom zou de energiemaatschappij die hobbykweekjes eruit gaan filteren.. Je betaald ze toch.. ik kweek zelf al bijna 2 jaar over een slimme meter, en met die kleine vermogens kunnen ze bij half Nederland wel een bezoekje brengen.. dan staan ze bij mensen met een bak vol reptielen op de stoep.. of opa die ze tuin s'nachts verlicht tegen inbrekers.. ik zou me er niet zo druk over maken zolang je het binnen de perken houdt.... en na 5 oogsten en 1 kilo verder zal het mij persoonlijk een biet zijn..
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment


        #4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

          Volgens mij zijn daar afspraken over gemaakt. In eerste instantie zouden ze inderdaad logbestanden met per kwartier de meterstanden ophalen, maar volgens mij is dat uiteindelijk om privacy redenen vervangen door dat ze alleen een paar keer per jaar de meterstand mogen aflezen. De rest kunnen ze wel ophalen, maar alleen als je daar om vraagt oid.

          Maar inderdaad als die dingen echt een logboek vasthouden wat op te halen valt dan kan justitie daar om vragen.

          Er is trouwens een pagina over van de overheid waar ze aangeven dat je het op afstand uitlezen ook helemaal kunt afzeggen. Staat ook:
          Aflezen van uw leefpatroon is niet mogelijk

          De slimme meter meet alleen hoeveel energie u verbruikt. Aan uw meterstanden is dus niet te zien wat uw leefpatroon is. Maar ook niet welke apparaten u in huis heeft of wanneer u thuis bent. Via uw meter is bijvoorbeeld niet te zien of u veel of weinig televisie kijkt.
          Verderop staat dan weer een PDF document met de wettelijke eisen en daar staat ook inderdaad in dat ze de logbestanden met "kwartierdata" dagelijks op kunnen halen. Mag toch hopen dat dat een oud document is dan
          Last edited by Wietefras; 8 April 2014, 15:24.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

              Het is inderdaad wel heel flauw als ze zeggen dat er maar maximaal 6 keer jaar iets uitgelezen mag worden en ze dan in die 6 keer steeds je hele historie kunnen downloaden. Ook al mogen ze er niet zoveel mee doen, ze hebben die dat dan wel allemaal en justitie is er ook wel heel makkelijk bij dan.

              Ze zullen het inderdaad best kunnen gebruiken voor het maken van verbruiksgrafiekjes enzo zodat je op een website kan zien hoeveel je verbruikt, maar dat gaat dan toch niet (meer) werken als ze het maar zo weinig ophalen.

              Je kunt wel zelf aangeven dat ze vaker die data op mogen halen, dus dat is ook nog wel iets om op te letten of ze dat niet standaard aan hebben staan.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Last edited by dr00p; 13 April 2014, 16:26.
                Rough! Rough! Arrrr..

                Comment


                  #9
                  Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

                  Nou dan haal ik jullie uit een illusie
                  Ik had een slimme meter in mijn oude huis En heb nu ook een slimme meter De meterstanden kunnen ze niet lezen Want mijn meter zou iedere 24 uur meterstand opnemen Dat is dikke bullshit want moet nog altijd de meterstand doorgeven aan mijn leveransier Ik geloof wel dat ze hier een uitdraai zouden kunnen maken Maar van afstand de meter in de gaten houden is om de mensen bang te maken

                  Comment


                    #10
                    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

                    Maar is die meter niet van je netwerkbeheerder Gizmo?

                    Comment


                      #11
                      Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

                      Ik heb ook zon slimme meter in huis en je gebruik word wel degelijk in de gaten gehouden.
                      Zo kreeg ik vandeweek post dat ik alleen stroom verbruik voor een 3 persoons huishouden.
                      Ik krijg iedere 2 of 3 maanden een uitdraai thuis van me verbruik.

                      Ik weet niet wat ik ervan moet denken
                      Last edited by psychedelic1988; 13 November 2014, 13:17.

                      Comment


                        #12
                        Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

                        Een vergelijkbare opmerking kreeg ik laatst ook. Zonder slimme meter, maar gewoon op basis van de meterstanden die ik jaarlijks handmatig doorgeef.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

                          Dus ze houden het wel degelijk in de gaten.

                          Comment


                            #14
                            Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

                            Yep, en als ze daar opdracht voor krijgen pakken ze meteen het hele logbestand van jouw meter.
                            En met een simpele code kunnen ze bijvoorbeel 12/12 uren prachtig op het scherm krijgen.
                            Je merkt zelf niets van zo'n slimme meter, dus het is niet voor het gerief van de afnemer.

                            Je mag de installatie van zo'n meter trouwens gewoon weigeren.
                            Dan ben je alleen je hoog/laag tarief kwijt in de toekomst.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Uitrol slimme energiemeter start in 2015

                              Ze mogen die slimme meter lekker in 1 of ander donker gat steken. Ik ben zelf al hartstikke slim daar moet ik geen slimme meter bij hebben, dat wordt geheid ruzie.

                              Dat hoog/laag tarief scheelt sowieso nog maar weinig tegenwoordig.

                              Comment

                              Bezig...
                              X