Uitrol slimme energiemeter start in 2015

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Goldleaf
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    [QUOTE=QnQ;518759]Ik zei al eerder, je hebt werkelijk geen idee wat er al mogelijk is.
    Met realtime elektra-data kunnen ze zelfs zien welk tv programma je kijkt, om maar een voorbeeld te geven.
    Het is al gedaan, jaren geleden op een hackers "beurs" in Duitsland.

    QenQ ben jij ook naar de beurs geweest in Duitsland?

    Leave a comment:


  • Faach Viechuur
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
    Ik zei al eerder, je hebt werkelijk geen idee wat er al mogelijk is.
    Met realtime elektra-data kunnen ze zelfs zien welk tv programma je kijkt, om maar een voorbeeld te geven.
    Het is al gedaan, jaren geleden op een hackers "beurs" in Duitsland.
    Voor de geinteresseerden:

    Tests on smart meters made by German company Discovergy show that someone with network sniffing skills and equipment could determine what's been watched by looking at lighting display patterns.


    Ik dacht dat je hiervoor wel je stopcontact zou moeten meten.. maar gewoon data van de slimme meter...

    *edit*

    Ok, het is iets genuanceerder... dus zou eigenlijk wel stopcontact moeten zijn (of misschien groep?)...

    "Our test results show that two 5-minute chunks of consecutive viewing without major interference by other appliances is sufficient to identify the content,"

    Maar ok... het gaat om het concept; het stroomverbruik/-schommelingen van je TV om te achterhalen welk programma je kijkt... dan zal een HPS lampje, die constante hoeveelheid stroom verbruikt, niet zo lastig zijn hoor


    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
    Je bent zeker niet verdacht als je zo'n meter weigert, er zijn tienduizenden huishoudens die 'm weigeren.
    Ik weiger dat ivm. m'n privacy. Meer hoeven ze niet te weten.
    Dat bedoelde ik niet zo direct... maar meer dat de politiek dat soort spelletjes speelt; en de algemene gedachtengang langzaam probeert te beinvloeden.

    "Wil je geen slimme meter, ondanks alle voordelen die het je oplevert??? Dan zal je wel iets te verbergen hebben...privacy is gewoon een smoes"

    En mensen denken op een gegeven moment "Achja... waarom niet.. is toch ook wel handig... ik heb geen kwekerij en ben geen terrorist...waar ben ik ook bang voor"


    Zelfde dat ze nu iedereen angst in proberen te boezemen over de brandgevaarlijkheid van thuiskwekers, en mensen gaan graag tippen..



    En ook al heb je geen slimme meter, hun acties zullen toch meer doelgericht kunnen worden.

    Slimme meter? Even uitlezen.. nee, verkeerde tip...

    Geen slimme meter? Extra verdacht.. even kijkje nemen....



    .
    Last edited by Faach Viechuur; 11 April 2015, 07:18.

    Leave a comment:


  • beowulf
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Dat er is een moderator met een borsteltje door gaat he, daar zijn ze voor.

    Leave a comment:


  • QnQ
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Ik zei al eerder, je hebt werkelijk geen idee wat er al mogelijk is.
    Met realtime elektra-data kunnen ze zelfs zien welk tv programma je kijkt, om maar een voorbeeld te geven.
    Het is al gedaan, jaren geleden op een hackers "beurs" in Duitsland.

    Je bent zeker niet verdacht als je zo'n meter weigert, er zijn tienduizenden huishoudens die 'm weigeren.
    Ik weiger dat ivm. m'n privacy. Meer hoeven ze niet te weten.

    Leave a comment:


  • Faach Viechuur
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Een HPS lamp is denk ik vrij constant in verbruik, een computer/droger of andere engerie slupers zullen over het algemeen hele tijd pieken en dalen geven; hangt er vanaf waar die mee bezig is.

    Ik denk dat een constante verhoging van 400W of 600W , er eenvoudig uit te filteren is, of in ieder geval een paar belletjes doet rinkelen.

    Hoef je geen stop contact voor uit te lezen.



    Wellicht mogen ze niet aan de hand daarvan je een bezoekje brengen (privacy-schending)

    Maar een over-ijverige rechercheur, zou dan zelf een belletje doen naar meld misdaad anoniem kunnen doen, en is dat gat ook weer gevuld.

    Dit is misschien een overdreven voorbeeld, maar dit zou nu al mogelijk kunnen zijn.

    Maar wie weet watvoor wetswijzigingen er nog komen.

    Onder het mom van terrorisme bestrijding, of onder het mom van fraude (eigen teelt = verkapt inkomen?)






    Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn...

    Leave a comment:


  • De Witte
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Tja ze kunnen je meter lezen, niet je stopcontacten

    Leave a comment:


  • Faach Viechuur
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015




    Zullen ongetwijfeld ook bij de slimme meters willen/kunnen uiteindelijk.... geen probleem toch? Iedereen wil natuurlijk fraude voorkomen....

    Dat ze daar toevallig ook andere dingen mee kunnen opsporen, is een leuke bijzaak...

    Misschien nu nog niet toegestaan, maar over een jaar of 10... wie weet...



    Maarja straks zijn we bij voorbaat verdacht, omdat wij een slimme meter weigeren....

    Iedereen wordt toch tot privacy-bepekerkende maartregelen "geforceerd", anders wordt je aangekeken voor een terrorist of iemand die bezig is met KP.

    Walgelijk...

    Leave a comment:


  • QnQ
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Hoe komen we van een energiemeter op de Aldi ?
    Beetje ontopic blijven aub, thanks.

    Het was zo'n interessant topic, en nu zie ik allemaal gewauwel..

    Leave a comment:


  • Eclecticon
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Sommige dingen zijn daar beter geregeld en sommige dingen hier..
    Ik ben creatief.. maak muurschilderingen en kwam een keer bij vrienden in Aalst.. ik zag dat die jongens gewoon een pand hadden gehuurd voor een paar honderd euro.. een compleet atelier met meerdere verdiepingen.. dat kun je hier echt wel schudden bijvoorbeeld.. en zo zullen er nog tig verschillen zijn.
    Fruit is ook best te halen van de Lidl.. keer op keer komt dat als beste uit de test.
    Tijgerbrood heb ik bij de aldi nooit gezien.. het aanbod is per land anders.. zo heb je in Duitsland bij de Aldi ook weer andere dingen.. rum van 60% of zoiets voor 6 of 7 euro.
    Brood koop ik het liefst bij de bakker.. maar bij de aldi zijn de duurdere broden ook best te doen.
    Griekse yoghurt van de aldi en lidl is heerlijk, blue brie net zo.. biologische eieren.. biologisch gehakt.. de naturel chips van de lidl is beter dan lays.
    Bij de albert heijn in Nederland is alleen hun huismerk goedkoop.. dat was eerder euroshopper en nu basic of iets dergelijks.
    Gamba's uit de vriezer >> aldi
    weijtenaar kaas of iets dergelijks.. heerlijk aldi
    sowiezo de meer belegen kazen van de aldi veel goedkoper en lekker.. de jong belegen is alleen goed voor tosti's.. croque monsieur noemen jullie dat denk ik.
    Gerookte salami plakjes van de lidl
    katenspek van de aldi
    chocolade van de aldi, pure chocolade in rood plastic van de lidl.
    zwaar bier van de lidl > strong beer of iets dergelijks staat er op.. lekker
    salami met witte verpakking smaakt bijna als spaanse fuet.
    4 kilo zakken basmati rijst van de lidl..
    etc etc..

    Leave a comment:


  • beowulf
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Haha, klein beetje off topic maar. Maar ik vind het grappig dat ah bij jullie gezien wordt als duur. Ik vind die voor bepaalde zaken goedkoop, eigelijk mijn favoriete supermark. Maar zo ben ik ook. Ik ga naar de aldi en koop daar de zaken die ni slecht kunnen zijn. Youghurtjes, kaas en hesp etc. Tomaten in blik. Tijgerbrood.
    Groenten en fruit komt van de vroegmarkt. Vlees haal ik bij de lidl of de ah.
    Dan zou ik ook zeggen dat ze mijn gat kunnen kussen als je op die manier leeft en dan je vriendin wil zien. Hier in Belgiƫ moet je sowieso getrouwd zijn denk ik.

    Leave a comment:


  • Eclecticon
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Dat heb je hier niet.. zelfs voor productie werk werd ik afgewezen haha..
    Voor de lidl etc moet je hier solliciteren en ik weet bijna zeker dat ze omkomen in de sollicitatiebrieven.
    Als je een partner hebt en veel bij elkaar bent in Nederland dan zien ze je als financiƫle eenheid.. en dan wordt je dus gekort omdat je lasten deelt.
    Een tientje is wat weinig maar het kan goedkoop inderdaad.. alle onnodige dingen schrappen.. tv abonnement weg, mobiel naar sim only, elektriciteit provider en zorgverzekeraar veranderen, hypotheek rente 1 jaar vast.. blikgroente en groente pakketten voor de roerbak ipv alles los kopen, ik koop altijd alles wat ik kan bij de aldi en lidl.. ze verkopen rommel maar ook goede dingen.. je moet de producten gewoon kennen.. Ik deed dat ook toen ik 1900 euro meer verdiende dan nu.. ik ga geen euro betalen voor een komkommer als ik er 1 kan krijgen voor 33 cent.. dat is een principe kwestie. Ik geef niets om de looks van een winkel.. wel om prijs/kwaliteit verhouding.. en ja, er lopen meer tokkies in de aldi dan in de albert heijn.. maar so fucking what.. het gaat er om dat je je niet laat belazeren. Niet meer betalen voor een gevoel, een image.

    Thanks.

    Leave a comment:


  • beowulf
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Oorspronkelijk geplaatst door Eclecticon
    Een maand of 3 werken waar je niet hoeft te solliciteren? Ik kan me er niets bij voorstellen. Gigolo? haha
    !
    Voor mij was dat de panos. Je gaat naar de interim. Wil jij daar werken? Bwa ja. Ok, je start morgen. Dat zijn geen droomjobs, maar zo komt er geld binnen. Ik zie meer en meer studenten in delhaizes, lidls ed. Daar moet je hier niet voor solliciteren, dat moet je gewoon willen doen.
    Zijn ze daar zo streng in in Nederland? Als jij nu beslist van uw budget anders te spenderen. Als het moet kan je een hele week eten voor 10 euro. Een brood, pakske kaas, een kip, wat groenten, ne pot spaghettisaus en een pak spaghetti. Daar eet ik een week van als het moet.
    Soit, proficiat. Het moet gewoon is mee zitten he. Every dog has its day.

    Leave a comment:


  • Eclecticon
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    yup land van bartje..

    Leave a comment:


  • Faach Viechuur
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Oorspronkelijk geplaatst door Eclecticon
    What da fuck.. beowulf is een tovenaar.. ik ben net gebeld.. morgen aan het werk! Yes!
    LOL!!! Congratz!!

    PS, wat noem jij het Polen van Nederland? Drenthe toevallig?


    Oorspronkelijk geplaatst door Goldleaf
    Het is zinloos, maar het is mogelijk, en dat is nou juist het punt. Telefoongesprekken afluisteren is ook mogelijk, of ik nou 1 keer bel of 1000 keer.
    Telefoongesprekken afluisteren is idd zinloos, er valt VEEL MEER en veel MAKKELIJKER gegevens uit de metadata te halen (wie belt wie, wanneer en hoelang)

    Hieruit kun je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid iemands geslacht, etnische afkomst, sociale klasse enz. enz. vaststellen.

    Daar hebben ze bepaalde algoritmes/filter technieken voor... wat uiteraard ook false positives kan veroorzaken, met alle ellende van dien.



    En sowieso is je mobiele telefoon een volgsysteem:






    Fucking freaky als je er teveel bij nadenkt, en als je het groter trekt dan jezelf.

    Er wordt vaak geroepen, "ga stemmen met je luie donder".

    Maar IEDEREEN valt op deze manier te chanteren, iedereen heeft wel een smetje...


    Zo zou je kunnen voorkomen je dat de "good guys" aan de macht kunnen komen.

    Misschien wil die good guy wel graag bij zijn vrouw en kinderen blijven, ondanks hij een keer de hoeren heeft bezocht.

    Of wil hij liever niet dat zijn naasten weten, dat hij af en toe zit te rukken op (ranzige) porno.


    Het lijkt allemaal handig en mooi, maar als dat loggen van data is (levens)gevaarlijk... en moeten we zo ver mogelijk vandaan blijven.

    "To every man is given the key to the gates of heaven. The same key opens the gates of hell.

    Richard P. Feynman"

    Leave a comment:


  • Goldleaf
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Het is zinloos, maar het is mogelijk, en dat is nou juist het punt. Telefoongesprekken afluisteren is ook mogelijk, of ik nou 1 keer bel of 1000 keer.

    Leave a comment:

Bezig...