Uitrol slimme energiemeter start in 2015

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Antiloko
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    thx voor alle info jongens en ga door met het goede werk

    Leave a comment:


  • Eclecticon
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
    Ik ken de situatie maar al te goed. Heb het zelf voor. Maar je moet begrijpen dat er nu eenmaal mensen zijn die in die situatie niet met hun gekregen budget kunnen omgaan. Dan is de vraag hoeverre je mensen tegen zichzelf moet beschermen. Ik ben zelf ontslagen, maar ik moet mij niet laten zeggen waar ik kan gaan en staan. Werk dan effe een maand of 2-3 ergens waar je niet hoeft te solliciteren. Om geld in kas te hebben. Treinabonnementje en je kan je lief bezoeken zo vaak je wil. Voor elk probleem is een oplossing.
    Ik ben van 2800 naar 900 nog wat gedaan.. daar kan niemand fatsoenlijk van leven lijkt me En toch lukt het me om te overleven.. al moet je hopen dat er geen dure dingen stuk gaan want dan ben je de lul.
    Een maand of 3 werken waar je niet hoeft te solliciteren? Ik kan me er niets bij voorstellen. Gigolo? haha
    En nope.. er gaat geen trein.. maar al was dat zo.. het is meer een principe kwestie hè, het gaat ze geen bal aan hoe vaak ik m'n vriendin zie.
    Natuurlijk is er misbruik.. mensen die samenwonen en 2x een volledige uitkering vangen.. dat moet aangepakt worden dus moet er gecontroleerd worden maar ze slaan wel door.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    What da fuck.. beowulf is een tovenaar.. ik ben net gebeld.. morgen aan het werk! Yes!

    Leave a comment:


  • beowulf
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Oorspronkelijk geplaatst door Eclecticon
    In woon in het Polen van Nederland.. was het maar zo simpel.. soms solliciteer ik 20x per week.. nada.
    Voor functies beneden m'n niveau wordt ik afgewezen omdat ze bang zijn dat ik na inwerken vertrek als ik iets anders tegenkom.
    En wat samenwonen betreft dat is een prive zaak en iets wat ik me niet laat opleggen door een falend beleid.. of wat dan ook.
    Ik ken de situatie maar al te goed. Heb het zelf voor. Maar je moet begrijpen dat er nu eenmaal mensen zijn die in die situatie niet met hun gekregen budget kunnen omgaan. Dan is de vraag hoeverre je mensen tegen zichzelf moet beschermen. Ik ben zelf ontslagen, maar ik moet mij niet laten zeggen waar ik kan gaan en staan. Werk dan effe een maand of 2-3 ergens waar je niet hoeft te solliciteren. Om geld in kas te hebben. Treinabonnementje en je kan je lief bezoeken zo vaak je wil. Voor elk probleem is een oplossing.

    Qnq, als je je gaat verdiepen in zo'n zaken dan word je compleet paranoide. RFID technologie is zo oud als de straat. Wilt u een klantenkaart? Ja tuurlijk. En hoppa, ze kennen je koopgedrag voor een kortingsbon van 5 euro iedere paar maand. Ook in winkels waar je geen klantenkaart hebt is dat dan in theorie mogelijk, want die scanners pikken alles op wat er in je portefeuille zit. Ik maak dan fake profielen aan, maja. Ikzelf doe nog altijd de inkopen, dus of dat nu door janneke of mieke gebeurt...
    Dat informatica systemen altijd te hacken zijn is normaal. Je moet eerst de aanval kennen voor je er een security patch voor kan schrijven. Leve Linux en andere open source produkten.
    En als iedereen nu standaard zo'n slimme meter heeft dan geeft dat een overvloed aan data. Kunnen ze trouwens bij uw energie leverancier nu al niet zien dat er elke dag ineens zo'n piekspanning op zit als de lamp aan gaat?

    Leave a comment:


  • De Witte
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Welke Nederlander niet..

    Leave a comment:


  • QnQ
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Hoe weet jij dat ik aan de koffie zit ?

    Maarre, 't is serieus zat.
    Iedereen moet het zelf weten, zolang je maar weet waarmee je akkoord gaat.

    Leave a comment:


  • De Witte
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Ja saboteer die meter! Dan heb je meteen gasten op bezoek voor je meter die beter niets over je verbruik weten, ik hoop dat je lekkere koffie maakt.

    Leave a comment:


  • Eclecticon
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ

    @Eclblabla Die snelwegcamera's kun je zelf ook bekijken, al jaaaaaaaaren is iedereen te volgen die van noord naar zuid, van west naar oost en andersom reist in Nederland.
    Er zijn trouwens ook heel veel beelden van verkeerscamera's buiten de snelweg openbaar.
    Natuurlijk kunnen ze dat.. maar kenteken registratie is een ander verhaal.. dan kunnen ze research doen en achteraf alles zien.
    Rfid chips is ook grote ellende.. er zit zo'n chip in je paspoort die gekoppeld is aan je burger servicenummer.. en die chips zijn zeker tot 15 meter afstand uit te lezen.
    Heb zelfs eens gelezen dat er sensoren in winkelgebieden zijn die bijhouden wie waar loopt.. lekker. Weten wanneer je thuis bent, hoe laat je opstaat.. of je de magnetron gebruikt, waar je rijdt en wanneer en wat je bekijkt op internet.. met wie je spreekt en waarover (google maar eens op echelon).

    Dat Nederland de Amerikanen toestemming geeft om mee te kijken is ronduit naïef en dom.. Denk eens aan bedrijfsgeheimen.. Philips ontwikkeld iets en mailt er over met andere vestigingen.. Amerika weet dat allemaal en kan deze nieuwe kennis handig gebruiken.. geen haan die er naar kijkt.. bedrijfsspionage.. maar Plassterk ziet dat niet.. die gelooft in het goede in de mens. Zum kotzen.

    En hoezo kijk op je data waardoor je kunt besparen.. zo'n slimme meter kost stroom.. die loopt niet op lucht
    Mocht ik ooit zo'n ding krijgen dan zal hij gesaboteerd worden.

    Leave a comment:


  • De Witte
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Mischien kan je in het Nederland van Polen gaan wonen...

    Leave a comment:


  • Eclecticon
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
    Ga samenwonen en zoek werk?
    In woon in het Polen van Nederland.. was het maar zo simpel.. soms solliciteer ik 20x per week.. nada.
    Voor functies beneden m'n niveau wordt ik afgewezen omdat ze bang zijn dat ik na inwerken vertrek als ik iets anders tegenkom.
    En wat samenwonen betreft dat is een prive zaak en iets wat ik me niet laat opleggen door een falend beleid.. of wat dan ook.

    Leave a comment:


  • Stemma
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Bedankt Q voor je tip over RFID.
    Op wiki las ik deze link, daar werd ik niet vrolijk van.
    Ze zijn er dus al een hele tijd mee bezig.

    Mijn huisdieren zijn gechipt, maar ik heb nooit stilgestaan bij deze techniek.

    Leave a comment:


  • QnQ
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Dat vind jij, en ik vind dat ook, maar vind justitie dat ook ? En over een jaar ? En over 3 jaar ?
    Dan zit je daar met je slimme meter die dan misschien wel realtime alles doorgeeft.
    Fijn, je kunt precies je verbruik zien, handige appjes, het is al bijna realtime, maar ben jij de enige die dat kan zien, en hoe lang blijft dat zo ?
    De reden om landelijk iedereen zo'n meter aan te smeren is (volgens de hoge heren) zodat het volk inzicht krijgt in z'n energieverbruik.
    Wat een drogreden, ik heb al inzicht, ik kan gewoon de standen opschrijven en vergelijken als ik dat wil.

    Niemand hoeft mijn meterstanden op afstand uit te lezen.
    Ik ben nog prima in staat eens per jaar die cijfertjes door te geven aan de leverancier.
    Noem mij maar achterdochtig of paranoïde, maar niemand hoeft te zien wanneer ik het licht van de WC aan doe, hoe laat ik naar bed ga, en hoe laat ik opsta, en of ik dan meteen uit bed kom, of nog even blijf liggen, welk tv programma ik kijk, of welke DVD, of dat ik aardappels kook of een magnetronmaaltijdje pak, hoe laat ik de deur uitga, en wanneer ik weer terug ben, en hoe vaak per jaar ik niet thuis ben, en voor hoe lang.
    En of je wiet kweekt met 1 lampje kunnen ze ook zien, natuurlijk, duh...Ze kunnen zien hoe lang je voorgroeit, hoe lang de bloei is en hoe lang je droogt.
    Met alle energie-gegevens is een compleet profiel op te maken van een gezin.
    Dat zal nu (misschien) niet gebeuren. Nog niet.
    Maar stel dat "iemand" ooit eens iets wil weten van je, kunnen ze bij je energieleverancier een schat aan data vinden.

    Als je ja zegt tegen een slimme meter, betekend dat ook dat je vertrouwen hebt in de wijze en veiligheid van opslag van je gegevens.
    Ik kan iedereen aanraden zich eens te verdiepen in de hackerswereld, elke site is te hacken. Elke server heeft een zwakke plek.
    Bij nader inzien, dat laatste toch maar niet doen. Met al die trackers op teh internetz wordt je surfgedrag ook fijn bijgehouden als je daar niets tegen doet.
    Iets anders wat ook "leuk" is om in te duiken zijn rfid chips.
    Iedereen gaat zomaar akkoord met die "vooruitgang", ik denk omdat men dom gehouden wordt, net zoals nu met de slimme meter gebeurt.
    Je weet nog niet de helft. WAT? Je weet nog niet 10% van wat er mogelijk is.

    @Eclblabla Die snelwegcamera's kun je zelf ook bekijken, al jaaaaaaaaren is iedereen te volgen die van noord naar zuid, van west naar oost en andersom reist in Nederland.
    Er zijn trouwens ook heel veel beelden van verkeerscamera's buiten de snelweg openbaar.

    Leave a comment:


  • beowulf
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Zoeken naar 1 lamp is zinloos, op welke manier dan ook.

    Leave a comment:


  • Goldleaf
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Ja, ik heb ook zo'n slimme meter. Ik kan kijken wat het gebruik van gisteren of verleden week, maand of jaar was. In tabel of grafiek, op elk tijdstip van de dag. Maar ook van verleden jaar, en zelfs het gebruik vergelijken met het jaar daar voor. Zelfs dat ik nu aan het ontkiemen ben, zie ik dat het gebruik iets hoger ligt, nota bene ik gebruik hiervoor 2 spaarlampjes van 12W. Wat als er over twee weken de hps aangaat. En dat dit het hele jaar met regelmaat gebeurd? Weet je wat het kost om steeds een helicopter te laten zoeken naar warmtebronnen. Dit is toch veel goedkoper en sneller.

    Leave a comment:


  • beowulf
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Ga samenwonen en zoek werk?

    Faach: Internet explorer heeft een file die index.dat heet. Stuurt data door naar microsoft. Alle websites die jij bezoekt en cookies. Die file kan je niet verwijderen en microsoft weigert commentaar.

    Leave a comment:


  • Eclecticon
    replied
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    FF los van wiet..
    Ik zit door de recessie in de bijstand.. m'n vriendin en ik latten.. je mag je vriendin dan alleen in het weekend knuffelen.. de overheid bepaald dus hoe vaak ik tegen haar aan lig 's nachts.
    Grof schandaal.. want beide immers onze eigen vaste lasten.. beide een woning etc etc.. Maar deel je meer dan 2 maaltijden dan krijg je bezoek van de stasi.
    Met zo'n meter weten ze precies wanneer je thuis bent.. en nu de snelweg camera's ook gedeeld worden met andere overheidsinstanties moet je niet raar kijken als ze een inval doen.
    Vroeger telden ze wel eens tandenborstels.. maar dat heb ik nooit begrepen.. ik heb er hier in huis wel 5 liggen.. allemaal van mezelf.. want soms pak ik mn tas en heb ik geen idee of mn borstel er in zit.. dan pak ik een nieuwe.. geen zin om die tas overhoop te halen als ik er genoeg in de voorraadkast heb.

    Rare wereld.. misbruik moet bestraft worden.. maar dat de overheid nu bepaald hoeveel ik neuk...

    Leave a comment:

Bezig...